Łokieć tenisisty - jak mogę samodzielnie zmniejszyć ból

Łokieć tenisisty jest z jedną z często pojawiających się dysfunkcji narządu ruchu. Jest to zapalenie nadkłykcia bocznego kości ramiennej, które może skutkować promieniowaniem bólu do przedramienia, a nawet nadgarstka.

W przypadku tego rodzaju uszkodzenia najczęściej zaleca się noszenie m.in. opaski elastycznej lub ochraniacza na stawie łokciowym, fizykoterapię (głównie ultradźwięki i laseroterapię) oraz kinezyterapię. Aby zmniejszyć dolegliwości bólowe możesz posłużyć się następującymi ćwiczeniami:

  1. naprzemiennie zginaj i prostuj nadgarstek (można dodatkowo pogłębić te ruchy wspomagając się drugą ręką),
  2. wykonuj maksymalne zgięcie, a następnie maksymalny wyprost łokcia (w pozycji stojącej)
  3. stojąc obunóż w lekkim rozkroku oraz trzymając oburącz kij od miotły (poziomo w stosunku do podłoża na wysokości klatki piersiowej), wykonuj powolne ruchy nadgarstkami. Kij powinien naprzemiennie znajdować się w pozycji pionowej i poziomej w stosunku do podłogi (nie przemieszczaj jednak dłoni względem kija),
  4. wykonuj ruchy nadgarstka na boki (możesz ustabilizować ćwiczoną kończynę górną za pomocą drugiej ręki, trzymając ją poniżej nadgarstka).
    Takie ćwiczenia nie tylko znacznie zmniejszają ból związany z tzw. okciem tenisisty, ale wpływają również na szybszy powrót uszkodzonej kończyny do zdrowia.

Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus