Nie czekaj z odchudzaniem do wiosny!
Katarzyna Szulik

Nie czekaj z odchudzaniem do wiosny!

Coraz wyższe temperatury przypominają, że wiosna nadejdzie już za chwilę, inaugurując sezon na kuse sukienki i krótkie spodnie. Jeśli zimę żegnasz się z dodatkowymi kilogramami, już teraz rozpocznij pracę nad szczupłą sylwetką. Mróz i słota nie zachęcają do ćwiczeń na świeżym powietrzu, więc przedstawiamy kilka prostych ćwiczeń, które z powodzeniem wykonasz w domu, również przed telewizorem.

Ćwiczenia z krzesłem

Trening z krzesłem pomoże wymodelować nogi i pośladki. Odwróć mebel  tak, żeby oparcie znajdowało się przed tobą i połóż na nim dłonie. Jedną z nóg zrób wykrok do tyłu, a następnie unieś ją najwyżej jak potrafisz i opuść na podłogę. Powtórz ćwiczenie 20 razy i zmień nogę.

Kolejne ćwiczenie z krzesłem wymaga położenia na siedzisku jednej ze stóp. Drugą nogę zegnij w kolanie trzy razy krótkim, rytmicznym ruchem i wróć do pozycji wyjściowej. Przysiady powtarzaj trzy razy na każdą nogę.

Trening przed telewizorem

Jeśli nie chcesz opuszczać odcinka ulubionego serialu, możesz połączyć przyjemne z pożytecznym i poćwiczyć przed telewizorem. Żeby popracować nad brzuchem, połóż się na dywanie lub macie treningowej z wyprostowanymi nogami i rękami wzdłuż tułowia. Następnie postaraj się równocześnie podnieść nogi oraz tułów najwyżej, jak potrafisz i utrzymaj ciało w górze na 2-3 sekundy. Powtórz ćwiczenie w sumie 30 razy w dwóch lub trzech seriach.

W tej samej pozycji możesz również trenować uda. Wyprostowane i złączone w kolanach nogi unieś w górę tak, by tworzyły kąt prosty z podłożem. Gdy znajdą się w tej pozycji, powoli rozłączaj nogi do chwili, gdy poczujesz opór. Ćwiczenie powtórz 20 razy.

Z pomocą akcesoriów

Do wymodelowania ramion przydadzą się hantle, które znajdziesz w każdym sklepie z akcesoriami sportowymi. Zacznij od najlżejszych, czyli półkilogramowych i w miarę nabierania wprawy zamieniaj je na cięższe. Ćwiczenia z hantlami są banalne w wykonaniu i dają dobre efekty. Na początek stań prosto trzymając hantle w dłoniach i zegnij ręce w łokciach tak, żeby ciężarki znalazły się na wysokości klatki piersiowej. Opuść i powtórz ćwiczenie w trzech seriach po 10 powtórzeń. Kolejne ćwiczenie rozpoczyna się od stania w rozkroku, dłonie z hantlami powinny zwisać luźno. Wyprostowane w łokciach ręce unieś w bok, utrzymaj pozycję przez 2-3 sekundy i opuść je w dół, a następnie powtórz ćwiczenie 15 razy.

Hantle pomogą również wymodelować klatkę piersiową. W tym celu z ciężarkami w dłoniach połóż się na podłodze i lekko zegnij nogi w kolanach. Ręce wyciągnij nad klatkę piersiową, a następnie zegnij w łokciach i opuść. Wykonaj ćwiczenie 10 razy i powtórz w trzech seriach.

Żeby ćwiczenia dały efekty, konieczna jest systematyczność. Najlepiej wykonywać je codziennie, poświęcając na to około 15-20 minut.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi

Polecane artykuły

  • Które ryby warto przyrządzić na święta?

    Trudno wyobrazić sobie świąteczny stół bez ryby. Oprócz tradycyjnego karpia czy śledzia warto w oryginalny sposób zaserwować również inne gatunki tej niezwykle zdrowej potrawy. 

  • Święta w ciąży – co może jeść ciężarna, a czego musi unikać?

    Kobieta w ciąży powinna jeść nie za dwoje, a dla dwojga, musi starać się tak komponować swoją dietę, aby dostarczała ona maluszkowi wszystkich niezbędnych składników. Znalezienie balansu między smakiem i zdrowiem może być szczególnie trudne w święta, gdy stół wręcz ugina się pod ciężarem aromatycznych potraw. 

  • Pachnące święta - przegląd korzennych przypraw

    Imbir, cynamon i anyż trafiają do każdej polskiej kuchni w okresie przedświątecznym jako składniki pierniczków, ciast i kompotu z suszu. Warto o nich pamiętać, ponieważ usprawniają trawienie, dzięki czemu łagodzą skutki świątecznego przejedzenia. Ulga w dolegliwościach żołądkowych to jednak tylko jedna z wielu prozdrowotnych właściwości korzennych przypraw.

  • Jak chronić się przed koronawirusem? Oficjalne zalecenia WHO i Ministerstwa Zdrowia

    Koronawirus zaatakował już ponad 100 tys. ludzi w ponad 100 krajach na całym świecie. WHO mówi o pandemii, jednak zaleca spokój, ostrożność i postępowanie, które zminimalizuje ryzyko zakażenia.  Jak zadbać o zdrowie swoje i bliskich w czasie podwyższonego zagrożenia?

  • Domowa opieka nad chorym na Covid-19 – podstawowe zasady

    Zgodnie z danymi pochodzącymi z Chin, około 80 proc. osób, u których wynik testu na obecność SARS-CoV-2 okaże się pozytywny, doświadczy wyłącznie łagodnych objawów, niewykraczających poza dyskomfort związany ze zwykłą grypą lub przeziębieniem. W związku z tym, by nie stwarzać zagrożenia dla siebie i innych pacjentów, większość chorych będzie odsyłana do domów, by w ich zaciszu leczyć chorobę zgodnie ze wskazaniami lekarza. Ta sytuacja może dotknąć większość z nas, dlatego warto znać zasady postępowania i przygotować się na tę ewentualność. 

  • Koronawirus u dzieci – czy naprawdę większość przechodzi go bezobjawowo?

    Pandemia koronawirusa uderzyła przede wszystkim w seniorów, natomiast wśród najmłodszych odnotowano stosunkowo niewiele zakażeń i ofiar COVID-19. Większość dzieci przechodzi infekcję łagodnie lub nawet bezobjawowo, co jednak nie oznacza, że choroba im nie zagraża – ostrzegają badacze z Rutgers University. Zgodnie z ich badaniem, dzieci i nastolatki również są narażone na ciężki przebieg choroby, zwłaszcza gdy posiadają choroby towarzyszące.

  • Jak w okresie izolacji spowodowanej koronawirusem zachować równowagę psychiczną?

    Ostatnie miesiące drastycznie ograniczyły nasze możliwości w zakresie opuszczania domów i utrzymywania standardowych kontaktów towarzyskich. Dla wielu były one więc czasem intensywnego nadrabiania zaległości serialowych, książkowych czy filmowych. Jak się okazuje, taka forma spędzania czasu jest nie tylko przyjemna i skuteczna w przyspieszaniu jego upływu – w tym trudnym czasie pozwala utrzymać równowagę psychiczną. Naukowcy nazywają to zjawisko nietradycyjną socjalizacją.

  • COVID-19 a ciąża: nikłe szanse na zarażenie dziecka koronawirusem podczas porodu

    Rozłąka z dzieckiem tuż po porodzie to traumatyczne przeżyci dla każdej matki, do którego w wielu wypadkach zmusiła pandemia. W trosce o zminimalizowanie ryzyka zakażenia, matki chore na COVID-19 rodzą przez cięcie cesarskie i są izolowane od dziecka tuż po porodzie, bez możliwości kontaktu i naturalnego karmienia do chwili stwierdzenia, że niebezpieczeństwo związane z chorobą minęło. Coraz więcej badań pokazuje jednak, że te środki ostrożności są zbyt drastyczne, ponieważ ryzyko transmisji wirusa z matki na dziecko jest znikome. 

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij