Fitness dla graczy

Niechętnie ruszasz się z domu, szczególnie w mroźne zimowe dni, nie chcesz chodzić na siłownię czy do fitness klubu, a terminy takie jak wysiłek fizyczny, pot, sport, nie są ci specjalnie bliskie? Zamiast tego wolisz posiedzieć w domu, przed telewizorem, lub też może jesteś nałogowym graczem. Okazuje się, że siedzenie w salonie przy grach można przemienić w doskonały trening za sprawą konsoli do gier Nintendo Wii.

Gra Wii Fit jest zarówno osobistym trenerem, programem motywacyjnym jak również sposobem na świetną zabawę. Została wydana w 2007 roku, zaś w 2010 wydano jej rozszerzoną wersję Wii Fit Plus. Integralną częścią programu jest platforma Wii Fit Board, kształtem przypominająca step używany do ćwiczeń w klubach fitness. Spełnia ona w programie wiele funkcji – nie tylko jako wspomniany step, ale także jako waga. Poza tym mierzy nacisk użytkownika oraz przemieszczenie jego środka ciężkości, dzięki czemu wszystkie ruchy osoby ćwiczącej są rejestrowane i kontrolowane. 

Pełna kontrola

Wszelkie postępy ćwiczącego są rejestrowane i zapisywane. Na początku trzeba wpisać  swoje podstawowe dane, takie jak wzrost i wiek. Program sam sprawdza masę ciała dzięki funkcji wagi w platformie. Na podstawie tych danych wyliczany jest wskaźnik BMI. W wersji rozszerzonej wprowadzono także licznik spalonych kalorii. W programie należy również określić cel, jaki chcemy osiągnąć. Program będzie na bieżąco informował o czynionych postępach.

Żeby gra była grą, konieczne są różne wyzwania. Początkowo nie wszystkie ćwiczenia są dostępne. Jak je odblokować? Oczywiście ćwicząc. Za czas spędzony na ćwiczeniach otrzymuje się sukcesywnie punkty, które pozwalają na dostęp do kolejnych zabaw. 

Rodzaje treningów

Trening w Wii Fit podzielony jest na 4 kategorie: joga, trening aerobowy, trening siłowy oraz ćwiczenia równoważne. Przez cały czas towarzyszy nam wirtualny trener, który udziela cennych wskazówek odnośnie wykonania ćwiczenia. Do wyboru mamy mężczyznę i kobietę.

W dziale Joga poznasz kilka podstawowych pozycji, poprawisz swoją postawę i nauczysz się głęboko oddychać. W treningu siłowym znajdziesz ćwiczenia wzmacniające mięśnie całego ciała: są tu zarówno pompki jaki i przysiady, ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha (tzw. scyzoryki), wznosy nóg czy skręty tułowia. 

W treningu aerobowym zaczyna się robić trochę ciekawiej. Mamy tutaj do wyboru bieg, ćwiczenia na stepie, a także hula hoop. Jeżeli ktoś wcześniej chodził na step do fitness klubu, to dostępne tutaj ćwiczenia raczej będą go nudzić. Dla nowicjuszy jednak może być to wyzwanie. 

Zaczynamy zabawę!

Kiedy znudzą się nam podstawowe ćwiczenia lub zapragniemy pobawić się w większym gronie, do dyspozycji mamy szereg mini gier, które również  wymagają poruszania się, jednak przynoszą znacznie więcej frajdy. Możemy wcielić się w narciarza i spróbować swoich sił w slalomie lub też na skoczni. Innym razem możemy pokonywać tor przeszkód i na deskorolce i obserwować jak nasz wirtualny odpowiednik wykonuje powietrzne akrobacje. Są też opcje mniej związane z klasycznym sportem, takie jak bitwa na śnieżki, bieg z przeszkodami – wymagający poruszania się pomiędzy wahadłowo poruszającymi się kulami, skakania nad przepaścią czy wskakiwania na ruchome platformy. Ćwiczenia te wymagają sporo sprytu i sprawnego balansowania ciałem. Niektóre gierki są całkowicie oderwane od sportu, choćby na przykład gra, w której wcielamy się w … latającego kurczaka, który musi lądować na specjalnych tarczach. Im bliżej środka wyląduje, tym więcej zdobędzie punktów. Można również płynąć w rzeką w bańce mydlanej. Sterowanie oczywiście również odbywa się poprzez balans ciałem. Ciekawą opcją jest gra, w której trzeba ciałem rozbijać bańki z numerami tak, aby suma liczb z rozbitych bąbli wynosiła zawsze 10. Tutaj dodatkową zaletą jest zaktywizowanie szarych komórek poprzez zmuszenie do liczenia. 

Trening z konsolą oprócz świetnej zabawy gwarantuje trochę spalonych kalorii. Jest świetną  alternatywą dla graczy, którzy dzięki temu będą trenować  całe ciało, a nie tylko kciuki. Gry sportowe mogą stanowić dobry początek dla osób, które chcą zacząć dbać o swoją sprawność, a także dla tych, którzy nie mają czasu na wizyty w fitness klubie. 


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus