Fitness dla graczy
Justyna Bielecka

Fitness dla graczy

Niechętnie ruszasz się z domu, szczególnie w mroźne zimowe dni, nie chcesz chodzić na siłownię czy do fitness klubu, a terminy takie jak wysiłek fizyczny, pot, sport, nie są ci specjalnie bliskie? Zamiast tego wolisz posiedzieć w domu, przed telewizorem, lub też może jesteś nałogowym graczem. Okazuje się, że siedzenie w salonie przy grach można przemienić w doskonały trening za sprawą konsoli do gier Nintendo Wii.

Gra Wii Fit jest zarówno osobistym trenerem, programem motywacyjnym jak również sposobem na świetną zabawę. Została wydana w 2007 roku, zaś w 2010 wydano jej rozszerzoną wersję Wii Fit Plus. Integralną częścią programu jest platforma Wii Fit Board, kształtem przypominająca step używany do ćwiczeń w klubach fitness. Spełnia ona w programie wiele funkcji – nie tylko jako wspomniany step, ale także jako waga. Poza tym mierzy nacisk użytkownika oraz przemieszczenie jego środka ciężkości, dzięki czemu wszystkie ruchy osoby ćwiczącej są rejestrowane i kontrolowane. 

Pełna kontrola

Wszelkie postępy ćwiczącego są rejestrowane i zapisywane. Na początku trzeba wpisać  swoje podstawowe dane, takie jak wzrost i wiek. Program sam sprawdza masę ciała dzięki funkcji wagi w platformie. Na podstawie tych danych wyliczany jest wskaźnik BMI. W wersji rozszerzonej wprowadzono także licznik spalonych kalorii. W programie należy również określić cel, jaki chcemy osiągnąć. Program będzie na bieżąco informował o czynionych postępach.

Żeby gra była grą, konieczne są różne wyzwania. Początkowo nie wszystkie ćwiczenia są dostępne. Jak je odblokować? Oczywiście ćwicząc. Za czas spędzony na ćwiczeniach otrzymuje się sukcesywnie punkty, które pozwalają na dostęp do kolejnych zabaw. 

Rodzaje treningów

Trening w Wii Fit podzielony jest na 4 kategorie: joga, trening aerobowy, trening siłowy oraz ćwiczenia równoważne. Przez cały czas towarzyszy nam wirtualny trener, który udziela cennych wskazówek odnośnie wykonania ćwiczenia. Do wyboru mamy mężczyznę i kobietę.

W dziale Joga poznasz kilka podstawowych pozycji, poprawisz swoją postawę i nauczysz się głęboko oddychać. W treningu siłowym znajdziesz ćwiczenia wzmacniające mięśnie całego ciała: są tu zarówno pompki jaki i przysiady, ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha (tzw. scyzoryki), wznosy nóg czy skręty tułowia. 

W treningu aerobowym zaczyna się robić trochę ciekawiej. Mamy tutaj do wyboru bieg, ćwiczenia na stepie, a także hula hoop. Jeżeli ktoś wcześniej chodził na step do fitness klubu, to dostępne tutaj ćwiczenia raczej będą go nudzić. Dla nowicjuszy jednak może być to wyzwanie. 

Zaczynamy zabawę!

Kiedy znudzą się nam podstawowe ćwiczenia lub zapragniemy pobawić się w większym gronie, do dyspozycji mamy szereg mini gier, które również  wymagają poruszania się, jednak przynoszą znacznie więcej frajdy. Możemy wcielić się w narciarza i spróbować swoich sił w slalomie lub też na skoczni. Innym razem możemy pokonywać tor przeszkód i na deskorolce i obserwować jak nasz wirtualny odpowiednik wykonuje powietrzne akrobacje. Są też opcje mniej związane z klasycznym sportem, takie jak bitwa na śnieżki, bieg z przeszkodami – wymagający poruszania się pomiędzy wahadłowo poruszającymi się kulami, skakania nad przepaścią czy wskakiwania na ruchome platformy. Ćwiczenia te wymagają sporo sprytu i sprawnego balansowania ciałem. Niektóre gierki są całkowicie oderwane od sportu, choćby na przykład gra, w której wcielamy się w… latającego kurczaka, który musi lądować na specjalnych tarczach. Im bliżej środka wyląduje, tym więcej zdobędzie punktów. Można również płynąć w rzeką w bańce mydlanej. Sterowanie oczywiście również odbywa się poprzez balans ciałem. Ciekawą opcją jest gra, w której trzeba ciałem rozbijać bańki z numerami tak, aby suma liczb z rozbitych bąbli wynosiła zawsze 10. Tutaj dodatkową zaletą jest zaktywizowanie szarych komórek poprzez zmuszenie do liczenia. 

Trening z konsolą oprócz świetnej zabawy gwarantuje trochę spalonych kalorii. Jest świetną  alternatywą dla graczy, którzy dzięki temu będą trenować  całe ciało, a nie tylko kciuki. Gry sportowe mogą stanowić dobry początek dla osób, które chcą zacząć dbać o swoją sprawność, a także dla tych, którzy nie mają czasu na wizyty w fitness klubie. 

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi Ikona

Polecane artykuły

  • Zadbaj o dłonie przy komputerze

    Coraz więcej ludzi pracuje regularnie przy komputerze. Dłonie spędzają na klawiaturze i myszce większość dnia.

  • Nie bój się ćwiczyć z chorobą niedokrwienną

    Ćwiczenia odgrywają ważną rolę zarówno w zapobieganiu jak i rehabilitacji wielu chorób serca. Mogą one mieć pozytywny wpływ na wiele czynników ryzyka chorób serca takich jak nadciśnienie tętnicze, podwyższony poziom cholesterolu, cukrzyca czy nadwaga.

  • Jedz błonnik, zadbaj o jelita

    Błonnik nierozpuszczalny w wodzie (inaczej włókno pokarmowe), jest odporny na działanie enzymów trawiennych i pełni wiele funkcji w naszym organizmie, m.in. reguluje poziom kwasu solnego w żołądku i wpływa na wydzielanie hormonów układu pokarmowego (gastryny). To nie jedyne jego zalety, stanowi bowiem dobre podłoże dla rozwoju właściwej flory bakteryjnej jelit, jest zatem niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego.

  • Obawy przed noszeniem soczewek

    Osoby, które nigdy jeszcze soczewek nie nosiły, często mają pewne, zazwyczaj nieuzasadnione obawy. Pomagamy je rozwiać.

  • Nie daj się ograniczyć okularom. Noś kontakty!

    Ile razy musiałeś rezygnować z uprawiania sportu w obawie o to, że w trakcie ćwiczeń twoje okulary spadną lub ulegną uszkodzeniu? Od momentu wynalezienia soczewek kontaktowych wady wzroku przestały być już problemem dla sportowców. Ty również nie daj się ograniczyć okularom. Załóż soczewki i ciesz się pełną swobodą ruchu.

  • Jak gorączka wpływa na organizm?

    Czujesz, że twoje czoło jest rozpalone, a ciało przechodzą lodowate dreszcze? Dowiedz się co się dzieje z twoim organizmem podczas gorączki.

  • Jak schudnąć przed sylwestrem?

    Jeżeli w święta zdarzyło ci się zjeść troszkę za dużo, masz jeszcze kilka dni, żeby wrócić do formy i zmieścić się w sylwestrowej kreacji. Jak ratować się, jeżeli za bardzo sobie w święta pofolgowaliśmy?

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij