Jesienne sporty

Latem królują sporty wodne. Zimą na pierwszy plan wysuwają się narty, łyżwy i deska snowboardowa. Rozdzielająca je jesień często jest uważana za okres, w którym nieprzychylna pogoda i odczuwalny spadek nastroju nie sprzyjają podejmowaniu aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Warto zmienić to nastawienie i przekonać się, że jesienna aura daje mnóstwo sportowych możliwości zadbania o kondycję psychiczną oraz fizyczną.

Często nadejściu jesiennych miesięcy towarzyszą narzekania na pogarszające się samopoczucie. Niejednokrotnie także można zaobserwować u siebie objawy depresji. Wynika to głównie z tego, że po okresie intensywnego przebywania na świeżym powietrzu i raczeniu się słonecznymi promieniami, przychodzi czas krótszych dni, słoty, niższych temperatur i niedostatku witaminy D. Rzadziej też sięgamy po świeże owoce czy warzywa, co zubaża naszą dietę w cenne witaminy i minerały.

Bieganie

W przeciwieństwie do letnich, upalnych dni, które zwykle wymuszają na nas treningi albo wczesnym rankiem, albo wieczorem, a także w opozycji do zimy, gdy siarczysty mróz i intensywne opady śniegu zniechęcają do wychodzenia z domu, jesień jest doskonałym czasem na rozpoczęcie czy wznowienie przygody z bieganiem. Ten sport nie wymaga od nas zaopatrywania się w drogi sprzęt. Ważne jest, aby zainwestować w wygodne i odpowiednie do typu stopy (neutralna, pronująca lub supinująca) obuwie. Systematyczne treningi zaowocują dobrą kondycją, mocniejszym sercem i mięśniami, niższym poziomem złego cholesterolu, a także wspomogą pracę układu odpornościowego. To ma duże znaczenie biorąc pod uwagę to, że okres jesienno-zimowy sprzyja przeziębieniom, grypie i innym dolegliwościom ze strony układu oddechowego.

Tenis ziemny

Jeśli jesienne miesiące obfitują w deszczową aurę, niekoniecznie musimy wybrać sale klubów fitness czy siłownię. Doskonałym rozwiązaniem jest tenis ziemny, który nie tylko zadba o lepszą koordynację i wydolność organizmu, ale też pomoże w kształtowaniu sylwetki. Podobnie jak dynamiczny squash, który po godzinie pozwoli spalić nawet 650-800 kcal. Ponadto, można w niego grać nie tylko w parze, ale samodzielnie – w ten sposób możemy stawiać pierwsze kroki w tej dyscyplinie i pracować nad techniką.

Wędrówka po górach, kajaki, a może coś bardziej ekstremalnego?

Nudę i zniechęcenie warto przełamać wybierając się na przejażdżkę konną lub wędrówkę po górach, które zwłaszcza w słoneczne dni i przy złotej polskiej jesieni, idealnie rozładują stres związany z pracą oraz dotlenią mózg. Poszukujący bardziej ekstremalnych przeżyć mogą wybrać się do parku linowego, gdzie staną przed wyzwaniem pokonania własnych obaw i słabości na zawieszonych nad ziemią różnych konstrukcjach. Dawkę pozytywnej energii oraz solidną porcję ruchu przyniosą również kajaki czy jazda rowerem po górach.

Spacery

Dla osób nie lubiących intensywnych ćwiczeń czy mających sporą nadwagę jesień nie musi być okresem spędzonym przed telewizorem czy komputerem. W utrzymaniu dobrej kondycji zarówno fizycznej, jak i psychicznej pomogą regularne spacery szybszym krokiem oraz marsze ze zmiennym tempem. Mogą też być marszobiegi, czyli przeplatanie marszu spokojnym biegiem w dogodnych dla nas proporcjach, np. 5 minut : 2 minuty. Wbrew pozorom, taki rodzaj wysiłku fizycznego doskonale wpływa na metabolizm, a co za tym idzie – skuteczniejsze spalanie tkanki tłuszczowej. Aby podnieść efektywność tradycyjnych spacerów, warto zaopatrzyć się w kijki Nordic Walking, nauczyć się odpowiedniej techniki chodu i w ten sposób czerpać korzyści dla stawów oraz serca, a także dotleniać mózg oraz usprawniać pracę układu oddechowego.

Wybór jesiennych sportów jest jak widać bardzo szeroki, więc każdy ma szansę znaleźć aktywność fizyczną skrojoną na miarę jego potrzeb i możliwości.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus