Drogie Panie, nie bójcie się aktywności!

czyli tajemnice dobrego samopoczucia w okresie jesienno –zimowym

Dla wielu z nas okres jesienno-zimowy to czas walki z infekcjami czy obniżoną odpornością. Narzekamy na brak słońca i uciekamy przed zimnem w domowe zacisze. Istnieją jednak sposoby na zachowanie dobrego samopoczucia oraz zdrowia podczas mroźnych i mało słonecznych dni. Dziś podpowiadam jakie:

Silne wysuszenie skóry, zaburzenia ukrwienia, obniżenie odporności, ogólne osłabienie czy depresja - lista tych przypadłości nie nastraja optymistycznie, co nie znaczy, że nie można ich uniknąć.

Podczas okresu jesienno-zimowego panie szczególnie powinny zadbać o to, by uniknąć nieprzyjemnych infekcji pęcherza czy nerek. Dlatego, ubranie musi zakrywać i chronić te miejsca. Warto pamiętać także o odpowiedniej bieliźnie dopasowanej do obecnej pory roku. To najprostsze sposoby na uniknięcie bolesnych dolegliwości, a nawet nieprzyjemnych infekcji.

Jak wygrać z zimnem?
Wystarczy stosować się do kilku sprawdzonych wskazówek, aby bez większych trudności pomóc naszemu organizmowi przetrwać okres jesienno-zimowy.

Nie przegrzewaj się. Odzież powinna chronić Cię przed działaniem wiatru i zimna. Najlepiej ubieraj się „na cebulkę”, abyś wchodząc na chwilę do ciepłego pomieszczenia czy tramwaju, miała możliwość zdjęcia jednej warstwy. Organizm nie lubi przegrzania, które może wiązać się z wystąpieniem szeregu zaburzeń pracy układu odpornościowego. Przegrzanie organizmu spowoduje, że szybciej złapiesz infekcje.

Staraj się unikać przemoknięcia, które sprawia, że wychładzasz się aż 25 razy szybciej niż wtedy, gdy ubranie jest suche. Nie zapominaj o czapce oraz szaliku, który ochroni nos i usta przed wtargnięciem zimnego powietrza do płuc. Najwięcej bowiem ciepła tracimy przez oddech.

Zadbaj o odpowiednią bieliznę. Noś bieliznę z naturalnych tkanin. Ta ze sztucznych nie przepuszcza powietrza, dlatego sprzyja rozwojowi bakterii. Podczas chłodów głęboko wycięte i koronkowe figi najlepiej zamień na te pełne i klasyczne, które chronią przed wychłodzeniem, a tym samym takimi infekcjami jak np. bolesne przeziębienie pęcherza. Pamiętaj także o wkładaniu ciepłego podkoszulka, który ochroni nerki.

Dostarczaj ciepła. Jeśli już zmarzniesz, najszybszym sposobem na uzupełnienie ciepła jest wypicie gorącej herbaty, najlepiej malinowej lub żurawinowej i posilenie się ciepłym posiłkiem. Nie rozgrzewaj się alkoholem, ponieważ sprawia on, że naturalny mechanizm zapobiegający utracie ciepła, przestaje działać. Dobrym sposobem na przemarznięcia jest gorąca kąpiel i użycie rozgrzewających maści. Od czasu do czasu warto urozmaicić wieczorną kąpiel o elementy relaksacyjne; możesz dodać do wody aromatyczne płyny lub ustawić zapachowe świece.

Ruszaj się! Jesienią i zimą ruch na świeżym powietrzu jest nam bardziej potrzebny niż ten uprawiany latem. Im więcej się ruszamy, tym więcej energii mięśnie przerabiają na ciepło. Jeśli mimo wszystko boimy się uprawiania sportów w niskiej temperaturze, warto poznać Technikę Pelvicore, na którą składa się trening najważniejszych mięśni pleców, brzucha oraz mięśni dna miednicy. Wykonywanie tych ćwiczeń nie jest czasochłonne ani nie wymaga specjalnych umiejętności. Trening można kontynuować zarówno w domowym zaciszu, jak i na świeżym powietrzu. Wiele prostych ćwiczeń mięśni dna miednicy, z praktycznymi wskazówkami instruktorki fitness, znajduje się w poradniku „Ćwicz mięśnie dna miednicy, to proste!”, dostępnym na stronie www.TENA.pl oraz pod bezpłatnym numerem infolinii 800 60 66 68 (czynna pn.- pt. w godz. 8.30 – 17.30). Tam też można zamówić bezpłatną płytę DVD z ćwiczeniami.

Zadbaj o skórę i ciało! Nie tylko twarz, ale także skóra całego ciała potrzebuje specjalnej pielęgnacji w okresie jesienno-zimowym. Skutkiem ciągłych zmian temperatury jest wyraźne wysuszenie skóry, która w konsekwencji, traci blask, ściąga się i łuszczy. Nie wychodź z domu bez nałożenia odpowiedniego kremu. Powinien być gęsty, beztłuszczowy, taki który nie dopuści do utraty wilgoci i dostarczy skórze wartości odżywczych. Dodatkową ochronę twarzy stanowi podkład oraz puder. Do kąpieli stosuj nawilżające mleczko lub żel myjący. Codziennie pamiętaj też o odpowiedniej higienie intymnej.

Sięgaj po orzechy, ryby, warzywa i cytrusy. Wzmacniaj się naturalnymi antybiotykami, takimi jak: czosnek, cebula, które mają właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybicze. W okresie jesienno- zimowym organizm potrzebuje większej ilości energii. Dlatego, spożywanie regularnych posiłków zapobiegnie nagłemu przybraniu na wadze.

Bądź piękna jesienią! Choć okres jesienno-zimowy nie jest najłaskawszym czasem dla samopoczucia i zdrowia, istnieją także plusy tej pory roku. Przede wszystkim mroźne dni pozbawione promieni słonecznych to najlepszy czas na korzystanie z większości zabiegów kosmetycznych, a tym samym regenerację ciała. Być może to dobry moment, by poprawić wygląd cery, pozbyć się przebarwień lub tzw. pajączków. Na wypielęgnowanie cery czy wysmuklenie sylwetki nie wystarczy jeden dzień, dlatego warto przygotować sobie grafik z planem działania i systematycznie wprowadzać go w życie, tak by wiosną z radością móc odsłonić trochę ciała.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus