Wzmocnij kolana

Kolana pełnią bardzo ważną rolę w organizmie. Noszą na sobie niemal cały ciężar ciała przez sporą część naszego życia. Dlatego też warto o nie zadbać, by uniknąć urazów, kontuzji oraz zmian zwyrodnieniowych. Do tego celu mogą posłużyć poniższe ćwiczenia wzmacniające kolana.

Prostowanie nóg w siadzie

Usiądź na krześle tak, aby obie stopy płasko leżały na podłodze. Unieś nogę prostując kolano, jednocześnie napinając mięsień czworogłowy (z przodu uda). Wytrzymaj w wyproście kilka sekund. Wykonaj kilka powtórzeń jedną nogą, po czym zmień stronę.

Unoszenie nogi w leżeniu

Połóż się na plecach. Prawą nogę zegnij w kolanie do kąta 90 stopni. Lewa noga pozostaje wyprostowana. Unieś lewą nogę aż oba kolana zrównają się na tej samej wysokości. Wytrzymaj kilka sekund. Powtórz 10 razy na jedną stronę, następnie zmień nogę.

Świetnie wzmocnią kolana także ćwiczenia w basenie – marsz lub lekki trucht. Opór wody sprawi, że mięśnie będą pracować mocniej.

Pamiętaj, żeby zawsze ćwiczenia poprzedzić rozgrzewką. Wykonując codziennie jedno z powyższych ćwiczeń poprawisz kondycję swoich kolan, co pozwoli dłużej utrzymać je w zdrowiu, zapobiegnie też sztywności.


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus