Ćwiczenia zmniejszające ból pleców

Ćwiczenia zmniejszające dolegliwości bólowe kręgosłupa w odpowiednich odcinkach kręgosłupa

1. Odcinek szyjny

  • wykonuj naprzemienne ruchy odginania głowy do tyłu i przybliżania brody do mostka,
  • naprzemiennie dotykaj prawym uchem prawego barku i odwrotnie (nie podnoś przy tym barków),
  • obracaj głową  raz w jedną raz w drugą stronę (możesz przy tym wykonywać  taki sam ruch rękoma- ruch głowy w prawo = ruch obu wyprostowanych rąk w prawo);


2. Odcinek piersiowy

Wszystkie ćwiczenia na opisywany odcinek kręgosłupa wykonuj w pozycji leżenia na plecach, z nogami ugiętymi w stawach kolanowych i biodrowych (stopy powinny w całości stykać się z podłożem i znajdować się blisko siebie)

  • wykonuj tzw. brzuszki, unosząc barki i łopatki nad ziemię (możesz dodatkowo wykonywać  skręty tułowia, podczas których w pracę zaangażowane są również mięśnie skośne brzucha),
  • unoś biodra do góry (ręce ułóż wzdłuż tułowia) na około 10 sekund, a następnie powoli opuść je na podłoże,
  • przyciągnij do klatki piersiowej jedno kolano (wspomóż się rękoma), a następnie, po jego odłożeniu, wykonaj tę samą czynność z kolanem drugim;


3. Odcinek lędźwiowy

      Pozycja wyjściowa do ćwiczeń- klęk wysoki (czyli na kolanach, z wyprostowanymi kończynami górnymi w stawach łokciowych)

  • naprzemienne wykonywanie tzw. „kociego grzbietu” z wyginaniem tułowia w stronę podłoża,
  • podciąganie raz jednego, raz drugiego kolana w stronę głowy;

Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus