Ćwiczę 4 do 5 dni w tygodniu po 2 godziny i nie chudnę. Czy organizm przyzwyczaja się do ćwiczeń? Czy mam z nich zrezygnować na jakiś czas?

Organizm z czasem adaptuje się do ćwiczeń, jeżeli ich intensywność nie wzrasta. Dlatego też zaleca się stopniowe zwiększanie intensywności ćwiczeń w miarę poprawy wydolności. Ćwiczy Pani sporo, bo prawie 10 godzin tygodniowo. Proszę nie rezygnować z ćwiczeń, może Pani jednak spróbować zmienić ich charakter i urozmaicić trening. Może też pani spróbować zwiększyć obciążenie dodając np. hantle, obciążniki na nogi, stosując gumy, tubingi itp. Nie napisała Pani, co Pani ćwiczy. Dobre efekty przynosi trening na rowerach stacjonarnych, tzw. spinning. Stosuje się tam metodę interwałową (intensywność na przemian rośnie i maleje). Trening taki daje dobre rezultaty w odchudzaniu. A skoro lubi Pani się męczyć, jest to dla Pani doskonała propozycja. Inną alternatywą może być trening HIIT (trening interwałowy z wysoką intensywnością). Warto też zastanowić się nad swoją dietą. Nawet przy tak dużej ilości ćwiczeń, zbyt obfita dieta, do tego bogata w węglowodany może powodować tycie.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus