Naturalne sposoby na rozgrzanie jesienią

Jesień to czas który niejednokrotnie wpływa na nas przygnębiająco i depresyjnie. Słota, wahania ciśnienia, silne wiatry, mżawki i deszcze, niskie temperatury od których odwykliśmy przez letnie miesiące wpływają niekorzystnie zarówno na nasz nastrój jak i fizyczność.

Warto wtedy zadbać o szybkie rozgrzanie organizmu, gdyż rozgrzanymi naczyniami krwionośnymi krew sprawniej krąży a co za tym idzie lepiej dotlenia organizm co wpływa na lepsze samopoczucie jak i na odporność.

Jak zatem w naturalny sposób zadbać o podniesienie temperatury organizmu? Jest na to kilka prostych sposobów.

Ciepłe napoje

Pamiętajmy o tym, żeby napój rozgrzewający był ciepły a nie gorący, żeby nie dopuścić do szoku termicznego. Skutecznie będą działały herbatki, napary z ziół, z dodatkiem cytryny, miodu, soku z malin, kwiatu lipy czy korzenia  imbiru.

Ostre przyprawy

By rozgrzać organizm najlepiej sięgnąć po przyprawy – chili, kurkumę, kardamon czy cynamon. Można je dodać do kawy, herbaty czy gorącego mleka albo do posiłków. Przyprawy te rozgrzewają i pobudzają krążenie oraz walczą z bakteriami i wirusami.

Gorące zupy

Zimą warto jeść je codziennie. Gorące buliony mogą stać się podstawą kremu z dyni, zupy z soczewicy czy gulaszu mięsnego. W połączeniu z rozmarynem, tymiankiem, kminkiem, gorczycą czy gałką muszkatułową podziałają od wewnątrz na nasz organizm niczym termofor.

Warto również rozpocząć dzień od gorącego śniadania, na przykład owsianki czy jaglanki.

Rozgrzewający prysznic

Letnią wodą polewaj kolejno nogi, ręce, brzuch, klatkę piersiową i kark. Zwiększaj stopniowo ciepłotę wody. Gdy już się dobrze rozgrzejesz zmniejszaj temperaturę aż woda stanie się przyjemnie letnia. Zabieg taki nie tylko rozgrzeje ale i intensywnie pobudzi krążenie co wpłynie korzystnie na organizm.

Kąpiele stóp i całego ciała

Rozgrzewająco podziała kąpiel z dodatkiem olejków eterycznych, które zadziałają jak aromaterapia. Można je również połączyć z masażem szorstką gąbką czy rękawicą. Po takiej kąpieli warto założyć ciepłą, miękką piżamę czy szlafrok, które zadziałają jak opatrunek termiczny.

W kąpieli stóp warto wykorzystać naprzemienne działanie temperatur. Przygotuj dwie miski – jedną z bardzo ciepłą, a drugą z zimną wodą. Zanurz stopy na pięć minut w ciepłej, a następnie na pół minuty w zimnej wodzie i powtórz czynność dwu- trzykrotnie.

Inhalacje

Do rozgrzania organizmu przyczyni się również wdychanie oparów z olejków eterycznych. Można je wdychać bezpośrednio z chusteczki albo na przykład skropić nimi piżamę czy pościel aby przedłużyć efekt rozgrzewającej aromaterapii. Doskonale sprawdzą się tu olejki: eukaliptusowy, pomarańczowy czy tymiankowy.

Masaże przy użyciu urządzeń

Począwszy od szczotkowania ciała szczotką z naturalnego włosia, po masaż przy użyciu rolek czy innych stymulujących urządzeń zarówno rozgrzejemy ciało jak i skutecznie pobudzimy krążenie.

Odprężająca sauna

Jeśli już wykorzystaliśmy wszelkie domowe sposoby na rozgrzanie organizmu, pozostaje jeszcze wizyta w saunie czy łaźni parowej. Warto korzystać z nich regularnie na przykład przy okazji seansu na basenie. Nie tylko rozgrzeje organizm, ale również pomoże pozbyć się z niego toksyn i znurzenia.

A kiedy już porządnie rozgrzejemy nasz organizm, warto zanurzyć się w ciepłym kocu z dobrą książką w zestawie i tak przetrwać… oby do wiosny.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus