Co zrobić, żeby schudnąć i pozbyc się toksyn?

Co zrobić, żeby schudnąć i pozbyc się toksyn?

Czy zdarza Ci się, że wstajesz rano, patrzysz w lustro i zastanawiasz się gdzie ta pełna życia, energiczna osoba, która towarzyszyła ci zawsze po drugiej stronie tafli? Czy czujesz się ostatnio jakaś ociężała, zmęczona jakby przybyło Ci nagle minimum 10 lat? Czy diety, które stosujesz są nieskuteczne, a ty od dłuższego czasu nie możesz pozbyć się kilku zbędnych kilogramów? Być może jest to znak, że w twoim organizmie skumulowały się toksyny.

Skąd się biorą toksyny?

Toksynami nazywamy różnego rodzaju substancje, które wywierają szkodliwy wpływ na nasz organizm. Jesteśmy narażeni na wpływ tych związków każdego dnia. Docierają one do naszego ciała na przykład wraz z pokarmem. Wysokoprzetworzone produkty obfitują w konserwanty, barwniki, aromaty, które nie są obojętne dla naszego zdrowia. Dodatkowo wprowadzamy od organizmu resztki antybiotyków, które były podawane zwierzętom i toksyny, które znajdowały się w ich paszy. Sami często dodatkowo zwiększamy liczbę toksyn pijąc alkohol, mocną kawę, herbatę, paląc papierosy lub przebywając w otoczeniu palaczy.

Często zażywamy nadmierną ilość leków, które tak naprawdę moglibyśmy ograniczyć (np. leki przeciwbólowe, środki antykoncepcyjne i nasenne). Toksyny znajdują się również w naszym najbliższym otoczeniu, np. w wodzie, glebie, powietrzu, wyposażeniu mieszkania.

Jak toksyny wpływają na organizm?

Efektem nagromadzenia toksycznych związków w organizmie jest zaburzenie wewnętrznej równowagi organizmu, co łączy się z osłabieniem odporności. Jest to przyczyną wielu schorzeń nękających zatruty organizm.

Pierwsze objawy nagromadzenia zbyt dużej ilości szkodliwych związków to:

  • uczucie ogólnego przemęczenia,
  • obniżenie sprawności psychicznej i fizycznej,
  • złe samopoczucie.

Często występują problemy z koncentracją, bóle głowy. O zatruciu organizmu może świadczyć ponadto niespokojny sen (bezsenność), obrzęki, spowolnione trawienie, wzdęcia oraz zaparcia – co najczęściej jest przyczyną znikomej skuteczności diet odchudzających. Ponadto medycyna naturalna uważa, że większość chorób układu nerwowego, jak również nowotworów wynika z kumulacji toksycznych związków, które przenikają do ciała z otaczającego nas skażonego środowiska. Zatrucie organizmu to również problem estetyczny. Pojawia się wtedy nieprzyjemny zapach z ust i specyficzna woń ciała. Cera jest blada i „ziemista”, na skórze pojawia się cellulit. Dodatkowo częstym problemem u takich osób jest trądzik i inne zmiany pojawiające się na skórze oraz trudności w spalaniu tkanki tłuszczowej.

Co zrobić, żeby wreszcie schudnąć i pozbyć się trucizn?

Pomimo ogólnej powszechności toksyn, nasz organizm całkiem sprawnie sobie z nimi radzi. Główną rolę w neutralizacji szkodliwych związków odgrywa wątroba. W walce z toksynami pomagają jej nerki, płuca i układ limfatyczny. Duża część toksyn zostaje również neutralizowana przez skórę wraz z potem lub w postaci krostek.

Nasz organizm sprawnie usuwa toksyny, jednak tylko wtedy, gdy nie pojawiają się w zbyt dużych ilościach. Kiedy ilość trucizn przewyższa zdolności samooczyszczania organizmu - szkodliwe substancje kumulują się i osiadają w naszym ciele. Zalegają głównie w wątrobie, układzie pokarmowym i tkance tłuszczowej oraz tkance nerwowej. Nadwerężony wówczas organizm zdradza oznaki choroby. Czujemy się osłabieni, zmęczeni, obniża się nasz witalność, spowalnia metabolizm i pogarsza się samopoczucie. Jednym słowem nasz organizm zaczyna zachowywać się jak wiekowy staruszek.

A przecież wcale tak nie musi być. Możemy i powinniśmy działać, aby przywrócić sprawność, na którą nas stać. Tym bardziej, że nie jest to wcale takie trudne i mozolne jak mogłoby się wydawać. Wystarczy tylko przeprowadzić prostą kurację oczyszczającą, która przygotuje nasz organizm do zastosowania diet niskokalorycznych.

Moc warzyw i owoców

Instytut Żywności i Żywienia zaleca spożywanie minimum 400 g owoców i warzyw dziennie. Dla organizmu są one cennym źródłem witamin (antyoksydantów), składników mineralnych, błonnika, a także wody i węglowodanów.

Ze względu na dość dużą wartość kaloryczną owoców (szczególnie suszonych) zaleca się większe spożycie warzyw.

Owoce i warzywa szczególnie w postaci świeżych soków mają wielką moc oczyszczającą. Regularne ich spożywanie pozwala wspomóc organizm w procesie „samooczyszczania”. Mają one jeszcze jedną zaletę: z powodzeniem mogą zastąpić słodkie przekąski, które nie sprzyjają utracie wagi.

Siła błonnika

Błonnik (włókno pokarmowe) jest naturalnym składnikiem pożywienia, który w organizmie człowieka nie ulega trawieniu. Zaliczany jest do węglowodanów złożonych i występuje w formie rozpuszczalnej (pektyny, inulina, gumy) i nierozpuszczalnej w wodzie (celulozy, hemicelulozy, lignina).

Błonnik odgrywa znaczącą rolę w procesach oczyszczania i odchudzania. Ogranicza wchłanianie glukozy poprzez tworzenie w jelicie ciężko przepuszczalnej błony. Zapobiega w ten sposób nagłym wahaniom poziomu glukozy we krwi.

Dzięki zdolności wiązania wody oraz możliwości pęcznienia i zwiększania swojej objętości w przewodzie pokarmowym, błonnik wpływa na wolniejsze opróżnianie żołądka oraz daje uczucie sytości. Dodatkowo pomaga „wymieść” z jelit nagromadzone przez lata złogi, będące źródłem zatoksycznienia organizmu. Zalecana ilość błonnika w diecie odchudzającej wynosi min. 35g/d. Dodatkowe korzyści wynikające ze stosowania diety bogatobłonnikowej jest obniżenie poziomu cholesterolu, ciśnienia krwi i zapobieganie zaparciom. Źródłem błonnika w diecie redukującej powinny być: pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa i owoce.

Głodzenie

Kluczowe miejsce w większości kuracji odchudzających zajmują głodówki. Obecnie już standardem jest stosowanie głodówek w celu oczyszczenia organizmu z zalegających toksyn. Krótkie głodówki mają zbawienne działanie: pozwalają odpocząć nieustannie pracującemu układowi trawiennemu, a zaoszczędzoną w ten sposób energię organizm może wykorzystać na usunięcie toksyn. Podczas głodówek ustrój zmuszony jest korzystać ze zgromadzonych zapasów tłuszczów, co pozwala obniżyć wagę, oraz wydalić skumulowane w nich toksyny. Istnieje jednak pułapka: stosowanie dłuższej niż 2-3 dni głodówki może niekorzystnie wpływać na funkcjonowanie naszego organizmu. Zamiast oczyszczać organizm, może dojść do znacznego spowolnienia metabolizmu i nagromadzenia ciał ketonowych w ustroju i w rezultacie ponownego zatrucia. Dlatego odradza się samodzielne przeprowadzanie dłuższych głodówek.

Jakie zmiany warto wprowadzić?

W procesie oczyszczania ważnym elementem jest aktywność fizyczna. Ruch jest także nieodzownym elementem każdej kuracji odchudzającej. Ruch powinien zajmować czołowe miejsce w codziennym planie dnia. Nie dość, że poprawia kondycję, ujędrnia skórę i zwiększa metabolizm, to również powoduje, że dzięki wzmożonemu procesowi pocenia ułatwiamy ustrojowi usuniecie trucizn przez skórę. Aktywność fizyczna, jak niejednokrotnie dowiedziono korzystnie wpływa także na nasze samopoczucie.

Nie daj się słabościom

Oczyszczanie organizmu często pociąga za sobą zmianę nawyków żywieniowych. Sytuacja taka, również korzystnie wpływa na zachowanie rezultatów odchudzania. Unikanie „pokus” żywieniowych oraz odpowiednie kształtowanie prozdrowotnych zachowań, przyniesie efekty na długie lata. Pozwoli zarówno unikać „pustych” kalorii, jak i produktów wprowadzających trucizny do naszego organizmu.

Stres, siedzący tryb życia oraz nieustanna pogoń za karierą sprzyjają łamaniu zasad zdrowego żywienia. Mam tu na myśli jedzenie emocjonalne, impulsywne (np. korzystanie z Fast fordów pod wpływem reklamy), ze stresu lub po prostu z nudów. Aby zapobiec takim sytuacjom, musimy być konsekwentni w naszych postanowieniach. Czując ogromną pokusę należy zająć się czymś innym – spacer, ćwiczenia, sprzątanie… Pamiętaj, jednorazowe odstępstwo do założeń reguł nie przekreśla twoich dotychczasowych wyników odchudzania i oczyszczania. Jednak nie może to się często powtarzać!

Jakie korzyści płyną z oczyszczenia organizmu i odchudzania?

Wiemy już, czym spowodowane jest nasze gorsze samopoczucie i w jaki sposób temu zapobiegać. Aby wzmocnić naszą motywacją do podjęcia działania przypomnijmy, jakie korzyści spotkają nas po przeprowadzeniu takich kuracji:

  • Zwiększymy aktywność przeciwutleniaczy. Warzywa i owoce dostarczą wielu witamin i przeciwutleniaczy, które dbają o młody wygląd skóry. Dodatkowo wstrzymanie się od innych pokarmów pozwoli na pełne wykorzystanie tych składników.
     
  • Pozbędziemy się toksyn, które są główną przyczyną złego samopoczucia. Na skutek oczyszczenia z trucizn poprawi się również wygląd naszej skóry oraz metabolizm.
     
  • Spalimy część toksycznego tłuszczu, co wiąże się ze spadkiem wagi. Polepszy się wtedy gospodarka lipidowa (cholesterol) i metabolizm cukrów (cukrzyca).
     
  • Poprawimy swoją odporność. Zawdzięczamy to przeciwutleniaczom oraz sprawniejszej pracy całego organizmu na skutek uwolnienia się od toksyn.
     
  • Usprawnimy trawienie i wchłanianie. W czasie głodówki zostaną strawione lub wydalone resztki pokarmów zalegające w jelitach. Osad ten nie tylko powodował gorsze samopoczucie, ale blokował wchłanianie potrzebnych organizmowi składników odżywczych.
     
  • Lepsze odżywienie organizmu. Dzięki sprawniejszemu wchłanianiu składniki odżywcze będą mogły być dostarczone wszędzie tam gdzie są potrzebne, cały organizmu zostanie odżywiony.
     
  • Wzmożona produkcja energii w oczyszczonych komórkach. Oczyszczone komórki będą mogły sprawniej produkować energię z składników odżywczych.

Bogaci w cały komplet potrzebnej wiedzy, skutecznie zmotywowani możemy wreszcie zacząć działać. Nie pozwólmy dłużej dławić się przez toksyny! Powiedzmy im stanowcze nie i odzyskajmy upragniony młodzieńczy wigor i szczupłą sylwetkę!

Dekalog zdrowego człowieka

  1. Jedz często, ale mało, unikaj przejadania się
  2. Spożywaj, co najmniej 400 g warzyw i owoców dziennie
  3. Spożywaj pełnoziarniste produkty zbożowe
  4. Unikaj soli, cukru i alkoholu, lekarstw dostępnych bez recepty
  5. Nie zapomnij o rybach
  6. Pij dużo niegazowanej wody
  7. Ogranicz podaż tłuszczów zwierzęcych i cholesterol, unikaj  żywności wysoko przetworzonej.
  8. Przerwa miedzy posiłkami nie powinna być dłuższa  niż 5h i krótsza niż 3h
  9. Wskazane metody przygotowywania potraw: gotowanie, duszenie, pieczenie
  10. NIE ZAPOMNIJ O AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi Ikona

Polecane artykuły

  • Wielkanoc dla alergików: bez mleka, jaj i pszenicy

    Nietolerancje pokarmowe dają się szczególnie we znaki podczas świąt. Osoby nietolerujące laktozy, a więc mleka i jego przetworów, muszą zapomnieć o tradycyjnym serniku, bezglutenowcy nie zjedzą żurku, zaś uczuleni na jaja zostaną zmuszeni obyć się bez koronnej, wielkanocnej potrawy. Czym zastąpić żelazne pozycje ze świątecznego menu?

  • 5 najczęstszych błędów popełnianych przy redukcji wagi

    Redukcja wagi ciała, czyli odchudzanie to nie tylko modny trend robienia formy na wakacje i bycia fit. Bardzo często jest ona konieczna ze względów zdrowotnych, dlatego istotne jest, aby była przeprowadzona mądrze, a najlepiej pod okiem specjalisty dietetyka lub trenera personalnego. Wiele osób przechodzących na dietę redukcyjną popełnia szereg błędów, które mogą skutkować brakiem spodziewanych rezultatów, efektem „yo-yo”, frustracją, złym nastrojem a nawet problemami zdrowotnymi. Oto 5 najczęstszych błędów popełnianych podczas redukcji wagi.

  • Jak nie przytyć w Święta?

    Święta dla wielu z nas są okazją do spotkań z rodziną i przyjaciółmi. Będąc zaproszonym na spotkanie świąteczne, zazwyczaj jesteśmy częstowani wyśmienitymi smakołykami. Trudno odmówić gdy mamy do wyboru świąteczne przysmaki. Jeżeli już dziś myślisz o tym, jak nie przytyć w Święta, przedstawiamy kilka sposobów, by temu zapobiec.

  • Dieta matki karmiącej – jak powinna wyglądać? Czy podczas karmienia piersią można jeść wszystko?

    Jak powinna wyglądać dieta w czasie karmienia piersią? Co jeść, pić, a czego unikać? Czy sposób żywienia wpływa na jakość oraz ilość mleka matki? Dowiedz się wszystkiego o diecie mamy karmiącej. 

  • Dieta biegacza – najważniejsze zasady. Przykładowy jadłospis dla biegaczy

    Prawidłowe żywienie ma znaczenie nie tylko w przypadku profilaktyki czy leczenia chorób dietozależnych, ale i w sytuacji podejmowania konkretnego rodzaju wysiłku fizycznego, np. długodystansowego biegania. Jak powinna wyglądać dieta biegacza? Czego nie powinno w niej zabraknąć? Dowiedz się, jakie są jej zasady i zapoznaj się  przykładowym jadłospisem dla biegaczy.

  • Przejedzenie – jak go uniknąć? Co robić, gdy zjemy za dużo? Objawy przepełnionego żołądka

    Jak poradzić sobie z przejedzeniem nie tylko od święta? Co warto zastosować, by szybciej uporać się z dokuczliwymi objawami towarzyszącymi przepełnionemu żołądkowi, jak wzdęcia, ból brzucha, zgaga, a nawet biegunka czy wymioty? Podpowiadamy.

  • Dieta przed kolonoskopią – o czym warto wiedzieć? Co i kiedy można jeść przed i po badaniu?

    Kolonoskopia to badanie endoskopowe polegające na wprowadzeniu kolonoskopu do jelita grubego. Dzięki niemu możliwa jest ocena wnętrza dolnego odcinka przewodu pokarmowego. Do badania należy się odpowiednio przygotować. Jednym z zaleceń jest zastosowanie właściwej diety, która pozwoli na oczyszczenie jelita. Co jeść i pić przed kolonoskopią? Jaką dietę należy zastosować i kiedy ją wdrożyć? Podpowiadamy.

  • Dieta przy nadciśnieniu – co jeść, aby obniżyć ciśnienie?

    Właściwa dieta przy nadciśnieniu odgrywa ważną rolę. Dzięki niej mamy szansę uregulować zbyt wysokie ciśnienie krwi, a w dalszej perspektywie zapobiec rozwojowi chorób związanych właśnie z nadciśnieniem. Które ze znanych diet zaleca się przy podwyższonym ciśnieniu? Które produkty należy włączyć do codziennego menu, a które wykluczyć? Podpowiadamy.

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij