Fitness w wodzie
Katarzyna Szulik

Fitness w wodzie

Czy wiesz, że ćwicząc przez minutę w wodzie jej opór sprawia, że taki trening odpowiada 5 minutom poświęconym na podobną aktywność fizyczną, ale na lądzie? Jeśli zatem walczysz o szczupłą sylwetkę, uzupełniając zbilansowaną dietę ćwiczeniami na siłowni czy wizytami na basenie, jednak zaczynasz odczuwać monotonię, wystarczy, że poświęcisz przynajmniej jedną godzinę tygodniowo na fitness w wodzie. Dzięki temu zwiększysz efektywność odchudzania i na nowo poczujesz radość z wizyt na pływalni.

Aqua aerobic

Zajęcia polegają na wykonywaniu prostej choreografii przy akompaniamencie dynamicznej muzyki i z użyciem tzw. noodle workout (niezatapialny wąż), stepu przymocowanego do dna basenu, neoprenowych obciążników itp. Trening prowadzi instruktor, który z brzegu basenu pokazuje poszczególne ćwiczenia. Zwykle są to wymachy rąk i nóg, kopnięcia, podskoki, bieg w miejscu itp. Na aqua aerobic z powodzeniem może wybrać się osoba nie potrafiąca pływać. Ćwiczenia odbywają się w wodzie sięgającej maksymalnie do poziomu klatki piersiowej. Aqua aerobic to nie tylko sposób na wsparcie procesu odchudzania (w trakcie godzinnych ćwiczeń możesz spalić nawet 580 kcal). Postaw na tę aktywność fizyczną, aby zwalczyć cellulit, zapobiec osteoporozie, zmniejszyć dolegliwości ze strony kręgosłupa, podkręcić metabolizm lub w celu powrotu do sprawności ruchowej po przebytym urazie.

Aqua joga

Łączy w sobie elementy klasycznej jogi z ćwiczeniami oddychającymi, pomagającymi w budowaniu koncentracji i charakterystycznymi dla aqua aerobicu. Ćwiczącym towarzyszy spokojna, relaksacyjna muzyka, a nierzadko także eteryczny zapach pachnideł. Zajęcia realizowane są w wodzie o głębokości ok. 90 cm i temperaturze 34-36 stopni Celsjusza. Zwykle aqua joga zróżnicowana jest pod względem trudności – zajęcia dzielą się na wersję dla osób początkujących, średniozaawansowanych i zaawansowanych. To idealna aktywność fizyczna wpływająca na wzmocnienie mięśni, poprawę koordynacji, zrelaksowanie się, odnalezienie równowagi oraz usprawnienie ruchomości stawów czy działania układu sercowo-naczyniowego i oddechowego. Aqua joga sprawdzi się również jako forma masażu ciała, co ma niebagatelne znaczenie przy redukowaniu cellulitu czy rehabilitacji pourazowej.

Aqua pilates                                                                                                              

Dobry sposób na urozmaicenie tradycyjnych, praktykowanych od lat 60. zajęć pilates w klubie fitness. Trening z użyciem dodatkowego sprzętu, np. piłki czy gumowego węża łączy w sobie ruchy charakterystyczne dla jogi i baletu z ćwiczeniami siłowymi. Odbywa się w pełnym skupieniu i koncentracji przy spokojniej muzyce, co świetnie wpływa na znalezienie równowagi między ciałem a duchem. Najważniejszymi zaletami płynącymi z regularnych zajęć aqua pilates jest poprawa elastyczności i wytrzymałości mięśni (w tym grzbietu i pleców, co ma niebagatelne znaczenie przy odczuwaniu dolegliwości ze strony kręgosłupa), koordynacji oraz poczucia wewnętrznej równowagi. Aqua pilates pozwoli Ci się zrelaksować, nauczyć  prawidłowej techniki oddychania oraz wysmuklić sylwetkę.

Hydro cycling

To wodny odpowiednik popularnego indoor cyclingu, czyli jazdy na specjalnym rowerze stacjonarnym przymocowanym do dna basenu i wyposażonym tylko w jedno, przednie koło (tzw. koło zamachowe) oraz łańcuchowy system napędowy (służy do regulacji oporu). Siedząc na siodełku, woda nie sięga Ci wyżej niż do klatki piersiowej. W trakcie hydro cyclingu regulujesz opór, a przez to zwiększasz lub zmniejszasz intensywność wysiłku dopasowując ustawienia do własnych możliwości i potrzeb. To wszystko sprawia, że do tego typu treningu nie są wymagane umiejętności pływackie, dzięki czemu może się go podjąć każdy – niezależnie od kondycji czy wieku. Zajęcia mogą symulować jazdę w zróżnicowanym terenie – od płaskiej nawierzchni po górki, mieć formę interwałów, treningu wytrzymałościowego czy mieszanego. Na wodną jazdę na rowerze możesz zdecydować się nie tylko chcąc schudnąć czy skorygować sylwetkę, ale także w celu budowania kondycji czy poprawy pracy serca i układu krążenia. Hydro cycling będzie również dobrą formą rehabilitacji po przebytym urazie.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi

Polecane artykuły

  • Które ryby warto przyrządzić na święta?

    Trudno wyobrazić sobie świąteczny stół bez ryby. Oprócz tradycyjnego karpia czy śledzia warto w oryginalny sposób zaserwować również inne gatunki tej niezwykle zdrowej potrawy. 

  • Święta w ciąży – co może jeść ciężarna, a czego musi unikać?

    Kobieta w ciąży powinna jeść nie za dwoje, a dla dwojga, musi starać się tak komponować swoją dietę, aby dostarczała ona maluszkowi wszystkich niezbędnych składników. Znalezienie balansu między smakiem i zdrowiem może być szczególnie trudne w święta, gdy stół wręcz ugina się pod ciężarem aromatycznych potraw. 

  • Pachnące święta - przegląd korzennych przypraw

    Imbir, cynamon i anyż trafiają do każdej polskiej kuchni w okresie przedświątecznym jako składniki pierniczków, ciast i kompotu z suszu. Warto o nich pamiętać, ponieważ usprawniają trawienie, dzięki czemu łagodzą skutki świątecznego przejedzenia. Ulga w dolegliwościach żołądkowych to jednak tylko jedna z wielu prozdrowotnych właściwości korzennych przypraw.

  • Jak chronić się przed koronawirusem? Oficjalne zalecenia WHO i Ministerstwa Zdrowia

    Koronawirus zaatakował już ponad 100 tys. ludzi w ponad 100 krajach na całym świecie. WHO mówi o pandemii, jednak zaleca spokój, ostrożność i postępowanie, które zminimalizuje ryzyko zakażenia.  Jak zadbać o zdrowie swoje i bliskich w czasie podwyższonego zagrożenia?

  • Domowa opieka nad chorym na Covid-19 – podstawowe zasady

    Zgodnie z danymi pochodzącymi z Chin, około 80 proc. osób, u których wynik testu na obecność SARS-CoV-2 okaże się pozytywny, doświadczy wyłącznie łagodnych objawów, niewykraczających poza dyskomfort związany ze zwykłą grypą lub przeziębieniem. W związku z tym, by nie stwarzać zagrożenia dla siebie i innych pacjentów, większość chorych będzie odsyłana do domów, by w ich zaciszu leczyć chorobę zgodnie ze wskazaniami lekarza. Ta sytuacja może dotknąć większość z nas, dlatego warto znać zasady postępowania i przygotować się na tę ewentualność. 

  • Koronawirus u dzieci – czy naprawdę większość przechodzi go bezobjawowo?

    Pandemia koronawirusa uderzyła przede wszystkim w seniorów, natomiast wśród najmłodszych odnotowano stosunkowo niewiele zakażeń i ofiar COVID-19. Większość dzieci przechodzi infekcję łagodnie lub nawet bezobjawowo, co jednak nie oznacza, że choroba im nie zagraża – ostrzegają badacze z Rutgers University. Zgodnie z ich badaniem, dzieci i nastolatki również są narażone na ciężki przebieg choroby, zwłaszcza gdy posiadają choroby towarzyszące.

  • Jak w okresie izolacji spowodowanej koronawirusem zachować równowagę psychiczną?

    Ostatnie miesiące drastycznie ograniczyły nasze możliwości w zakresie opuszczania domów i utrzymywania standardowych kontaktów towarzyskich. Dla wielu były one więc czasem intensywnego nadrabiania zaległości serialowych, książkowych czy filmowych. Jak się okazuje, taka forma spędzania czasu jest nie tylko przyjemna i skuteczna w przyspieszaniu jego upływu – w tym trudnym czasie pozwala utrzymać równowagę psychiczną. Naukowcy nazywają to zjawisko nietradycyjną socjalizacją.

  • COVID-19 a ciąża: nikłe szanse na zarażenie dziecka koronawirusem podczas porodu

    Rozłąka z dzieckiem tuż po porodzie to traumatyczne przeżyci dla każdej matki, do którego w wielu wypadkach zmusiła pandemia. W trosce o zminimalizowanie ryzyka zakażenia, matki chore na COVID-19 rodzą przez cięcie cesarskie i są izolowane od dziecka tuż po porodzie, bez możliwości kontaktu i naturalnego karmienia do chwili stwierdzenia, że niebezpieczeństwo związane z chorobą minęło. Coraz więcej badań pokazuje jednak, że te środki ostrożności są zbyt drastyczne, ponieważ ryzyko transmisji wirusa z matki na dziecko jest znikome. 

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij