Fitness w wodzie
Katarzyna Szulik

Fitness w wodzie

Czy wiesz, że ćwicząc przez minutę w wodzie jej opór sprawia, że taki trening odpowiada 5 minutom poświęconym na podobną aktywność fizyczną, ale na lądzie? Jeśli zatem walczysz o szczupłą sylwetkę, uzupełniając zbilansowaną dietę ćwiczeniami na siłowni czy wizytami na basenie, jednak zaczynasz odczuwać monotonię, wystarczy, że poświęcisz przynajmniej jedną godzinę tygodniowo na fitness w wodzie. Dzięki temu zwiększysz efektywność odchudzania i na nowo poczujesz radość z wizyt na pływalni.

Aqua aerobic

Zajęcia polegają na wykonywaniu prostej choreografii przy akompaniamencie dynamicznej muzyki i z użyciem tzw. noodle workout (niezatapialny wąż), stepu przymocowanego do dna basenu, neoprenowych obciążników itp. Trening prowadzi instruktor, który z brzegu basenu pokazuje poszczególne ćwiczenia. Zwykle są to wymachy rąk i nóg, kopnięcia, podskoki, bieg w miejscu itp. Na aqua aerobic z powodzeniem może wybrać się osoba nie potrafiąca pływać. Ćwiczenia odbywają się w wodzie sięgającej maksymalnie do poziomu klatki piersiowej. Aqua aerobic to nie tylko sposób na wsparcie procesu odchudzania (w trakcie godzinnych ćwiczeń możesz spalić nawet 580 kcal). Postaw na tę aktywność fizyczną, aby zwalczyć cellulit, zapobiec osteoporozie, zmniejszyć dolegliwości ze strony kręgosłupa, podkręcić metabolizm lub w celu powrotu do sprawności ruchowej po przebytym urazie.

Aqua joga

Łączy w sobie elementy klasycznej jogi z ćwiczeniami oddychającymi, pomagającymi w budowaniu koncentracji i charakterystycznymi dla aqua aerobicu. Ćwiczącym towarzyszy spokojna, relaksacyjna muzyka, a nierzadko także eteryczny zapach pachnideł. Zajęcia realizowane są w wodzie o głębokości ok. 90 cm i temperaturze 34-36 stopni Celsjusza. Zwykle aqua joga zróżnicowana jest pod względem trudności – zajęcia dzielą się na wersję dla osób początkujących, średniozaawansowanych i zaawansowanych. To idealna aktywność fizyczna wpływająca na wzmocnienie mięśni, poprawę koordynacji, zrelaksowanie się, odnalezienie równowagi oraz usprawnienie ruchomości stawów czy działania układu sercowo-naczyniowego i oddechowego. Aqua joga sprawdzi się również jako forma masażu ciała, co ma niebagatelne znaczenie przy redukowaniu cellulitu czy rehabilitacji pourazowej.

Aqua pilates                                                                                                              

Dobry sposób na urozmaicenie tradycyjnych, praktykowanych od lat 60. zajęć pilates w klubie fitness. Trening z użyciem dodatkowego sprzętu, np. piłki czy gumowego węża łączy w sobie ruchy charakterystyczne dla jogi i baletu z ćwiczeniami siłowymi. Odbywa się w pełnym skupieniu i koncentracji przy spokojniej muzyce, co świetnie wpływa na znalezienie równowagi między ciałem a duchem. Najważniejszymi zaletami płynącymi z regularnych zajęć aqua pilates jest poprawa elastyczności i wytrzymałości mięśni (w tym grzbietu i pleców, co ma niebagatelne znaczenie przy odczuwaniu dolegliwości ze strony kręgosłupa), koordynacji oraz poczucia wewnętrznej równowagi. Aqua pilates pozwoli Ci się zrelaksować, nauczyć  prawidłowej techniki oddychania oraz wysmuklić sylwetkę.

Hydro cycling

To wodny odpowiednik popularnego indoor cyclingu, czyli jazdy na specjalnym rowerze stacjonarnym przymocowanym do dna basenu i wyposażonym tylko w jedno, przednie koło (tzw. koło zamachowe) oraz łańcuchowy system napędowy (służy do regulacji oporu). Siedząc na siodełku, woda nie sięga Ci wyżej niż do klatki piersiowej. W trakcie hydro cyclingu regulujesz opór, a przez to zwiększasz lub zmniejszasz intensywność wysiłku dopasowując ustawienia do własnych możliwości i potrzeb. To wszystko sprawia, że do tego typu treningu nie są wymagane umiejętności pływackie, dzięki czemu może się go podjąć każdy – niezależnie od kondycji czy wieku. Zajęcia mogą symulować jazdę w zróżnicowanym terenie – od płaskiej nawierzchni po górki, mieć formę interwałów, treningu wytrzymałościowego czy mieszanego. Na wodną jazdę na rowerze możesz zdecydować się nie tylko chcąc schudnąć czy skorygować sylwetkę, ale także w celu budowania kondycji czy poprawy pracy serca i układu krążenia. Hydro cycling będzie również dobrą formą rehabilitacji po przebytym urazie.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi Ikona

Polecane artykuły

  • Które ryby warto przyrządzić na święta?

    Trudno wyobrazić sobie świąteczny stół bez ryby. Oprócz tradycyjnego karpia czy śledzia warto w oryginalny sposób zaserwować również inne gatunki tej niezwykle zdrowej potrawy. 

  • Święta w ciąży – co może jeść ciężarna, a czego musi unikać?

    Kobieta w ciąży powinna jeść nie za dwoje, a dla dwojga, musi starać się tak komponować swoją dietę, aby dostarczała ona maluszkowi wszystkich niezbędnych składników. Znalezienie balansu między smakiem i zdrowiem może być szczególnie trudne w święta, gdy stół wręcz ugina się pod ciężarem aromatycznych potraw. 

  • Wielkanoc dla alergików: bez mleka, jaj i pszenicy

    Nietolerancje pokarmowe dają się szczególnie we znaki podczas świąt. Osoby nietolerujące laktozy, a więc mleka i jego przetworów, muszą zapomnieć o tradycyjnym serniku, bezglutenowcy nie zjedzą żurku, zaś uczuleni na jaja zostaną zmuszeni obyć się bez koronnej, wielkanocnej potrawy. Czym zastąpić żelazne pozycje ze świątecznego menu?

  • Pachnące święta - przegląd korzennych przypraw

    Imbir, cynamon i anyż trafiają do każdej polskiej kuchni w okresie przedświątecznym jako składniki pierniczków, ciast i kompotu z suszu. Warto o nich pamiętać, ponieważ usprawniają trawienie, dzięki czemu łagodzą skutki świątecznego przejedzenia. Ulga w dolegliwościach żołądkowych to jednak tylko jedna z wielu prozdrowotnych właściwości korzennych przypraw.

  • Dziecko w samochodzie w upał

    Wraz z nadejściem letnich upałów media zasypują nas informacjami o dzieciach i zwierzętach pozostawianych w rozgrzanych do czerwoności samochodach. Roztargnienie lub brak wyobraźni często prowadzą do tragedii, ponieważ nawet godzina spędzona w takich warunkach może grozić śmiercią dziecka. Najnowsze badanie potwierdzają, że ryzyko jest równie duże także w pojeździe pozostawionym w cieniu.

  • Kiedy dieta roślinna może szkodzić zdrowiu?

    Korzyści zdrowotne płynące z przejścia na dietę opartą na roślinach podkreśla wielu lekarzy, natomiast aktywiści ekologiczni zwracają uwagę na jej pozytywy wpływ na kondycję planety. Mimo to przejście na wegetarianizm, a zwłaszcza weganizm, musi być połączone z suplementacją składników odżywczych obecnych wyłącznie w mięsie. Do tej pory podstawową pozycją z tej kategorii była witamina B12, ale eksperci z Wielkiej Brytanii radzą, by do tej listy dodać także cholinę. 

  • Jak obchodzić Święta Wielkanocne podczas pandemii?

    W tegoroczne Święta Wielkanocne ze względu na pandemię koronawirusa, podobnie jak w roku ubiegłym, musimy zrezygnować z rodzinnych spotkań i odwiedzin, a w większości przypadków również z uczestnictwa w rytuałach religijnych. Nie oznacza to, że nawet w tych trudnych warunkach nie można przeżyć świąt radośnie i duchowo – wręcz przeciwnie, właśnie teraz warto zadbać, by w miarę możliwości utrzymać dobrze znane tradycje i zadbać o  namiastkę normalności w tym trudnym okresie. 

  • Domowa opieka nad chorym na Covid-19 – podstawowe zasady

    Zgodnie z danymi pochodzącymi z Chin, około 80 proc. osób, u których wynik testu na obecność SARS-CoV-2 okaże się pozytywny, doświadczy wyłącznie łagodnych objawów, niewykraczających poza dyskomfort związany ze zwykłą grypą lub przeziębieniem. W związku z tym, by nie stwarzać zagrożenia dla siebie i innych pacjentów, większość chorych będzie odsyłana do domów, by w ich zaciszu leczyć chorobę zgodnie ze wskazaniami lekarza. Ta sytuacja może dotknąć większość z nas, dlatego warto znać zasady postępowania i przygotować się na tę ewentualność. 

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij