Hydrospinning

Jazda na rowerze stacjonarnym zanurzonym w wodzie przestała być postrzegana jedynie jako metoda rehabilitacji czy walki z wadami kręgosłupa. Nadano jej wymiar fitnessowy za sprawą zajęć o nazwie hydrospinning, które pozwalają dopasować trening do swoich potrzeb, niezależnie od wieku, płci, kondycji czy umiejętności pływackich.

Na czym polega Hydrospinning?

Hydrospinning, który ma włoskie korzenie, jest dyscypliną o charakterze wytrzymałościowym. Jego istotą jest jazda na specjalnym rowerze stacjonarnym z jednym tzw. zamachowym kołem, umieszczonym z przodu maszyny. Sprzęt przymocowany jest do dna basenu i osadzony na płytkiej wodzie – sięga ona maksymalnie do poziomu klatki piersiowej w pozycji siedzącej. Rama roweru jest wyprofilowana tak, aby maksymalnie umożliwić swobodne i szybkie przechodzenie z pozycji siedzącej do stojącej. Dzięki łańcuchowemu systemowi napędowemu, w trakcie treningu można dopasowywać opór tak, aby imitować jazdę w terenie górskim czy po płaskim oraz ustawiać intensywność zajęć. Parametry dostosowujesz do swoich potrzeb, jednocześnie słuchając podpowiedzi instruktora (jego rower ustawiony jest na brzegu basenu, przodem do ćwiczących), który wskazuje w jakim tempie czy pozycji należy pedałować.

Korzyści płynące z uprawiania tej dyscypliny sportowej

Zajęcia hydrospinningu trwają 50-60 minut i są realizowane w takt muzyki. Zwykle można wybrać między opcją treningu o niskiej lub średniej intensywności, ukierunkowanego na spalanie tkanki tłuszczowej, poprawę wytrzymałości czy kondycji albo o charakterze relaksacyjnym. W czasie godzinnych ćwiczeń możesz spalić od 600 do nawet 1200 kcal (zależy od Twojej wagi i intensywności treningu), dlatego hydrospinning może posłużyć Ci do podkręcenia metabolizmu i walki ze zbędnymi kilogramami. Opór stawiany przez wodę poprawi krążenie, co nie tylko usprawnia pracę układu sercowo-naczyniowego, ale też sprzyja redukcji cellulitu. Regularne treningi pomogą również uporać się z osteoporozą i dolegliwościami ze strony kręgosłupa. Po tę formę fitness warto także sięgnąć w trakcie rehabilitacji pourazowej.


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus