Zdrowe żywienie pierwszoklasisty

Wraz z pójściem dziecka do szkoły spadają na rodziców dodatkowe obowiązki, w tym przygotowanie pożywnego posiłku na drugie śniadanie, który sprawi że będzie miało ono wystarczającą ilość energii aby sprostać czekającym na nie wyzwaniom. Jak sobie z tym poradzić ? Przeczytaj wskazówki dietetyka.

W przedszkolu dziecko je 3 posiłki, wychowawczynie pilnują, aby zjadło większość porcji i rodzice nie muszą martwić się o skład posiłku. Pierwszy rok w szkole to przełomowy okres w życiu dziecka i rodziców. Poza obowiązkami szkolnymi dochodzą wyzwania dotyczące samodzielności małego ucznia – w tym również zjedzenie posiłku. Te kilka godzin spędzonych w szkole to okres intensywnej aktywności umysłowej i fizycznej, ważne jest zatem dostarczenie optymalnej dawki energii.


Dobrym pomysłem, praktykowanym w wielu szkołach jest przeznaczenie drugiej przerwy na posiłek. Wychowawczyni zostaje z dziećmi, prosi o wyjęcie przyniesionego z domu śniadania i napoju. Czasami udaje się zorganizować ciepłą herbatę i mleko. Przy takiej organizacji jest małe prawdopodobieństwo, że przygotowana kanapka wróci w plecaku do domu. Jeżeli w jakiejś klasie nie ma takiego zwyczaju, warto porozmawiać o tym z nauczycielem. Trudno bowiem wymagać od dziecka aby pamiętało o czymś tak dla niego mało istotnym jak posiłek, gdy dookoła dzieje się tak wiele ciekawych rzeczy. Szczególnie dotyczy to „niejadków”. 
 

Co przygotować na drugie śniadanie?
 

Najwygodniejsza jest oczywiście kanapka, z dodatkiem wędliny czy sera, sałaty, pomidora, ogórka. Należy wybierać takie dodatki, jakie dziecko lubi, aby maksymalnie zwiększyć szansę, że posiłek będzie zjedzony. Do tego owoc do zjedzenia na tej samej lub jednej z następnych przerw – najwygodniejsze jest jabłko lub banan. Napój – najlepiej woda mineralna lub w przypadku zdecydowanego oporu rozcieńczony sok bez dodatku cukru.


Nie polecam kanapek z kremem czekoladowym, dżemem, słodyczy, batoników – produkty o dużej zawartości cukru mogą powodować jego znaczne wahania we krwi, a co za tym idzie nadmierne pobudzenie, zaburzenia koncentracji i uwagi. 


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus