Gotowanie na diecie - zdrowo i bez tłuszczu

Zdrowe odżywianie to przede wszystkim posiłki ubogie w tłuszcze. Niestety większość pożywienia przyżądzamy na oleju i innych rodzajach tłuszczów, które wnikają wgłąb posiłku dodatkowo wzmagając jego kaloryczność. Jak w prosty sposób tego uniknąć?

  • Dania z parowaru

Polecam zakup tego urządzenia do każdego domu. Przyrządzane za jego pomocą posiłki, są nie tylko ubogie w tłuszcze, ale także bogate w niezbędne witaminy i związki mineralne.
 

  • Zamiast smażyć - gotuj

Podczas gotowania, pozbędziesz się dużej ilości zbędnego tłuszczu zawartego w żywności. Takie przygotowywanie posiłków ma jednak dużą wadę - gotowanie przynosi większe straty związków odżywczych w porównaniu z przygotowaniem żywności na parze.
 

  • Grilluj

Grillowanie to nie tylko miły sposób na spędzenie wolnego czasu, ale także metoda na pozbycie się z mięsa zbędnych ilości kalorii w postaci tłuszczy. Jak grillować jednak poza sezonem? Najlepiej zakupić patelnię grillową. Przy jej pomocy można przyrządzać nie tylko mięso, ale także warzywa oraz ryż.

  • Przyrządzasz drób? Rób to z głową

Zawsze pozbywaj się skóry z mięsa. Zarówno skóra, jak i tkanki pod nią często są bardzo otłuszczone. Istotne jest także, by po usunięciu skóry oraz nadmiernej tkanki tłuszczowej z kurczaka, ugotować, a następnie schłodzić mięso (tak, by na jego powierzchni mógł stwardnieć zbędny tłuszcz, który następnie należy usunąć). Po ponownym podgrzaniu posiłku, drób jest gotowy do spożycia.
      

Bibliografia:

   1. „Zdrowa żywność”,  Dr J. Briffa, Warszawa 2000r
   2. „ Dieta fizjologiczna Tomasza Reznera”, T. Rezner

 


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus