Mam 27 lat, jestem po 2 cesarkach i mam bardzo słabe mięśnie brzucha. Kiedyś dużo ćwiczyłam. Jak mogę sprawić aby mój brzuch wrócil do dawnej formy. Czy mogę ćwiczyc tak samo intensywnie jak przed porodami?

Po cesarskim cięciu można rozpocząć ćwiczenia górnych partii mięśni brzucha już po połogu, czyli po 6 tygodniach. Natomiast ćwiczenia dolnych partii brzucha można rozpocząć dopiero po ok. 4 miesiącach od cięcia cesarskiego. Należy pamiętać, że podczas cesarskiego cięcia, przecięte zostają mięśnie brzucha. W efekcie gojenia powstaje na nich blizna, która już zawsze będzie mniej elastyczna niż prawidłowa tkanka. Dlatego też w tym miejscu mięsień może być mniej wytrzymały na obciążenia. Należy zatem ostrożnie rozpoczynać ćwiczenia dolnych partii. Na początek polecam ćwiczenia Pilatesa, które prowadzone są w wolniejszym tempie, co pozwala skupiać się na prawidłowej technice. Jeżeli zacznie już Pani ćwiczyć dolne partie, polecam początkowo umieszczenie małej, miękkiej piłki pod miednicą/między pośladkami. Zmniejszy to obciążenie i pozwoli stopniowo wzmacniać mięśnie brzucha. Z czasem, jak mięśnie będą już silniejsze, będzie można powrócić do pełnej aktywności w tym obszarze.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus