Dlaczego warto brać preparaty z magnezem?

Za nami pierwszy miesiąc nowego roku. Zdążyliśmy się już wdrożyć w codzienne obowiązki i wpaść we właściwy rytm zajęć.

Co prawda, okazją do krótkiego odpoczynku są ferie zimowe, ale nie wszyscy mogą sobie pozwolić choćby na krótki wyjazd. Wiadomo, urlopy nie są z gumy i nie można wykorzystać limitu na całe dwanaście miesięcy w ciągu kilku pierwszych tygodni roku.

A tu trzeba sobie ze stresem i napiętym grafikiem jakoś radzić. Często jesteśmy niewyspani, zmęczeni, łapią nas skurcze, stajemy się nadpobudliwi... To może świadczyć o niedoborze magnezu, jednego z najważniejszych pierwiastków dla naszego organizmu. Kiedy jeszcze zajmowałem się wyczynowo lekkoatletyką, ewidentnym objawem niedoboru tego pierwiastka była gigantyczna ochota na czekoladę. Wtedy mogłem być pewien, że w najbliższych  badaniach wyjdzie jakiś niedobór właśnie magnezu.


Magnez, zwany często pierwiastkiem życia, jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego naszego organizmu. Ma on bardzo duże znaczenie w utrzymywaniu prawidłowego rytmu pracy serca. Odczuwane nie raz kołatanie serca może być jednym z objawów jego niedoboru.

Minimalne dzienne zapotrzebowanie na magnez dla osób aktywnych zawodowo to: dla kobiet 300 mg, a dla mężczyzn 350 mg. Na rynku jest bardzo dużo preparatów zapewniających całodzienną dawkę tego pierwiastka.

Często spotykamy magnez z dodatkiem witaminy B6. Jaki jest tego powód? Otóż witamina B6 pozwala zwiększyć przyswajanie magnezu z przewodu pokarmowego. Magnez z witaminą B6 najlepiej przyjmować po posiłku, dwa-trzy razy dziennie w zależności od zalecanej dawki i rodzaju preparatu.

Namawiałbym również do regularnego uzupełniania magnezu osoby lubiące pić duże ilości kawy. Sam należę do wielbicieli małej czarnej i wiem, że ten mały nałóg wymaga dobrej suplementacji. Najlepszym naturalnym źródłem magnezu jest gorzka czekolada i kakao. Dużo magnezu zawierają również ziarna soi, kasze, fasola, groch, orzechy oraz banany. W codzienniej gonitwie trudno o doskonale zbilansowaną dietę, dlatego polecam suplementy z magnezem.

Po kilkutygodniowej kuracji na pewno poczujemy się lepiej.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus