Płaski brzuch przed wakacjami
Sylwia Stwora

Płaski brzuch przed wakacjami

Aby pozbyć się oponki z brzucha i przywitać lato z talią osy, najwyższy czas przestać tylko obiecywać sobie, że od jutra przestanę się obżerać i zacznę robić brzuszki. Płaski brzuch wymaga sporej pracy i samozaparcia, ale pamiętając o kilku podstawowych zasadach bez obaw będziesz mogła założyć skąpe bikini zamiast stroju kąpielowego maskującego nieestetyczne wypukłości.

Po pierwsze: Ćwiczenia

Przede wszystkim, aby móc cieszyć się płaskim brzuchem, konieczne będzie wprowadzenie do tygodniowego rozkładu zajęć ćwiczeń co najmniej 3 razy w tygodniu po 30 minut. Zrezygnuj z tradycyjnych brzuszków i zastąp je nożycami. Ćwiczenie możesz wykonywać klasycznie w poziomie, ale także w formie pionowej. Niepozornym, ale doskonale zwalczającym oponkę z brzucha ćwiczeniem jest plank, czyli tzw. deska. Oprzyj ciało na przedramionach oraz palcach stóp - podobnie jak przy pompce, i przez określony czas (np. 1 minutę) utrzymuj je w linii prostej. Sprawdzi się także unoszenie miednicy w leżeniu bocznym, unoszenie zgiętych w kolanach nóg z przyciąganiem ich do klatki piersiowej czy skłony boczne. Przypomnij sobie także czasy dzieciństwa, zainwestuj w hula-hop i kręć nim w każdej wolnej chwili. Możesz wypróbować również Aerobiczną Szóstkę Weidera (A6W), czyli 42-dniowy system 6 ćwiczeń, które należy wykonywać codziennie w odpowiedniej ilości powtórzeń i serii.

Jeśli samodzielnie nie potrafisz się zmotywować do systematycznego wysiłku fizycznego, powinnaś pomyśleć o wykupieniu karnetu do klubu fitness. Z fałdkami na brzuchu pomogą Ci rozprawić się takie zajęcia jak trening z taśmami TRX, Płaski Brzuch, ABS, ABT, Fat Burning, pilates, tabura, zumba czy Crunch.

Niezwykle ważne jest, aby nie zaczynać z wysokiego „C”, zwłaszcza jeśli do tej pory prowadziłaś siedzący tryb życia. Wysiłek niedopasowany do Twojej kondycji i sprawności może skutecznie zdemotywować Cię do dalszej walki o płaski brzuch. Podnoś intensywność ćwiczeń oraz liczbę powtórzeń dopiero w momencie gdy poczujesz się na siłach zwiększyć dawkę wysiłku fizycznego.

Po drugie: Dieta

Ćwiczenia pomogą Ci wymodelować i wzmocnić mięśnie brzucha, ale zapominając o odpowiedniej diecie nadmiar tkanki tłuszczowej sprawi, że efekty wielogodzinnego wysiłku będą niewidoczne. Niezbędnym elementem walki o płaski brzuch przed wakacjami jest zmiana nawyków żywieniowych. W pierwszej kolejności powinnaś zrezygnować z wizyt w restauracjach typu fast food czy budkach z kebabami. Odstaw dania instant, potrawy przygotowywane na głębokim tłuszczu, biały cukier, zawiesiste sosy, słone przekąski, zupy zabielane śmietaną i mąką, słodycze, białe pieczywo i ryż, makaron, wysokotłuszczowy nabiał i napoje gazowane.

Dieta na płaski brzuch powinna opierać się na produktach o niskim indeksie glikemicznym (IG), czyli takich, które nie powodują nagłego skoku poziomu insuliny we krwi, a co za tym idzie, nie sprawiają, że szybko robisz się głodna i masz ochotę zjeść więcej. Do tej grupy należą warzywa, pieczywo pełnoziarniste, kasze, makaron razowy i brązowy ryż oraz mleko i jego przetwory. Na Twoim talerzu powinny zagościć ryby oraz owoce morza, a także orzechy, siemię lniane, olej lniany i oliwa z oliwek, które są cennym źródłem kwasów omega 3. Sięgaj po cytrusy, zielone warzywa oraz kiwi, gdyż są dobrym źródłem witaminy C, która jest jednym z najlepszych, naturalnych spalaczy tłuszczu.

W walce z tkanką tłuszczową w obrębie brzucha pomoże także świeży ananas, w którym znajdziesz bromelinę skutecznie pobudzającą trawienie. Dobre trawienie zapewnią płatki owsiane, które dzięki dużej zawartości błonnik sycą na długo i działają jak naturalna miotełka. Z mięsa wybieraj drób. Zamień sól na świeże zioła i przyprawy. Gotuj na parze lub grilluj. Jedz mniejsze posiłki, ale częściej – nawet 6 razy w ciągu dnia, i pij co najmniej 2 litry wody dziennie. W nawyk powinno Ci wejść picie na czczo szklanki wody z dodatkiem soku z cytryny, najlepiej rano, zaraz po wstaniu z łóżka. Pomoże to przyspieszyć metabolizm.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi Ikona

Polecane artykuły

  • EKUZ – aktualne informacje o ubezpieczeniach zdrowotnych

    Każdy mieszkaniec Polski, o ile jest ubezpieczony w NFZ, może korzystać z bezpłatnej, publicznej opieki zdrowotnej na terenie państw Unii Europejskiej i w krajach członkowskich EFTA, jeśli posiada EKUZ, czyli Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego. Jej wyrobienie pozwala na pokrycie niektórych kosztów opieki zdrowotnej za granicą.

  • Miód rzepakowy

    Ma specyficzny zapach oraz smak i jest najzdrowszy jedzony w gęstej, kremowej formie na kanapce lub w orzeźwiającej lemoniadzie. Miód rzepakowy może pomóc przy wielu dolegliwościach, również w stanach ogólnego zmęczenia i osłabienia.

  • Miód spadziowy

    Miód spadziowy jest bardzo specyficzną odmianą pszczelego przysmaku. Powstaje nie na bazie kwiatowych pyłków, ale spadzi, czyli lepkiej substancji zbierającej się na drzewach oraz krzewach, zarówno iglastych, jak i liściastych.

  • Miód akacjowy

    Na wrzody, zgagę, problemy z układem moczowym czy w okresie nadmiernego wysiłku fizycznego lub psychicznego. Miód akacjowy kryje w sobie nie tylko walory smakowe, ale także efektywnie zwalcza i zapobiega wielu dolegliwościom. Ze względu na słodki smak, idealnie zda egzamin w leczeniu domowymi sposobami dzieci. Natomiast w przypadku niemowląt może zastąpić cukier przy konieczności dosładzania jedzenia.

  • Miód gryczany

    Miód gryczany nie na darmo nazywany jest miodem starców – dzięki dużej zawartości rutyny, idealnie wspiera funkcjonowanie serca oraz naczyń krwionośnych, chroniąc je przed licznymi chorobami, zwłaszcza nadciśnieniem i zmianami o charakterze miażdżycowym. Nektar o intensywnym zapachu pozyskiwany z kwiatów gryki pomoże również przy anemii będącej następstwem niedoboru żelaza.

  • Nietypowe miody z różnych stron świata

    Miody powstają pod prawie każdą szerokością geograficzną, na bazie roślin charakterystycznych dla danego regionu. W Polsce do tej grupy należą m.in. lipa, akacja czy rzepak. Z kolei we Włoszech popularny jest miód z eukaliptusa, w Grecji – z tymianku, na Hawajach przysmak wytwarza się z kwiatów drzewa makadamia, a na dalekim Madagaskarze z liczi.

  • Orzechy włoskie

    Zwykle chrupie się je jako przekąskę pomagającą usprawnić pracę mózgu, jednak orzechy włoskie, kształtem przypominające ten organ, pomagają utrzymać w dobrym zdrowiu i kondycji cały organizm.

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij