Płaski brzuch przed wakacjami

Aby pozbyć się oponki z brzucha i przywitać lato z talią osy, najwyższy czas przestać tylko obiecywać sobie, że od jutra przestanę się obżerać i zacznę robić brzuszki. Płaski brzuch wymaga sporej pracy i samozaparcia, ale pamiętając o kilku podstawowych zasadach bez obaw będziesz mogła założyć skąpe bikini zamiast stroju kąpielowego maskującego nieestetyczne wypukłości.

Po pierwsze: Ćwiczenia

Przede wszystkim, aby móc cieszyć się płaskim brzuchem, konieczne będzie wprowadzenie do tygodniowego rozkładu zajęć ćwiczeń co najmniej 3 razy w tygodniu po 30 minut. Zrezygnuj z tradycyjnych brzuszków i zastąp je nożycami. Ćwiczenie możesz wykonywać klasycznie w poziomie, ale także w formie pionowej. Niepozornym, ale doskonale zwalczającym oponkę z brzucha ćwiczeniem jest plank, czyli tzw. deska. Oprzyj ciało na przedramionach oraz palcach stóp - podobnie jak przy pompce, i przez określony czas (np. 1 minutę) utrzymuj je w linii prostej. Sprawdzi się także unoszenie miednicy w leżeniu bocznym, unoszenie zgiętych w kolanach nóg z przyciąganiem ich do klatki piersiowej czy skłony boczne. Przypomnij sobie także czasy dzieciństwa, zainwestuj w hula-hop i kręć nim w każdej wolnej chwili. Możesz wypróbować również Aerobiczną Szóstkę Weidera (A6W), czyli 42-dniowy system 6 ćwiczeń, które należy wykonywać codziennie w odpowiedniej ilości powtórzeń i serii.

Jeśli samodzielnie nie potrafisz się zmotywować do systematycznego wysiłku fizycznego, powinnaś pomyśleć o wykupieniu karnetu do klubu fitness. Z fałdkami na brzuchu pomogą Ci rozprawić się takie zajęcia jak trening z taśmami TRX, Płaski Brzuch, ABS, ABT, Fat Burning, pilates, tabura, zumba czy Crunch.

Niezwykle ważne jest, aby nie zaczynać z wysokiego „C”, zwłaszcza jeśli do tej pory prowadziłaś siedzący tryb życia. Wysiłek niedopasowany do Twojej kondycji i sprawności może skutecznie zdemotywować Cię do dalszej walki o płaski brzuch. Podnoś intensywność ćwiczeń oraz liczbę powtórzeń dopiero w momencie gdy poczujesz się na siłach zwiększyć dawkę wysiłku fizycznego.

Po drugie: Dieta

Ćwiczenia pomogą Ci wymodelować i wzmocnić mięśnie brzucha, ale zapominając o odpowiedniej diecie nadmiar tkanki tłuszczowej sprawi, że efekty wielogodzinnego wysiłku będą niewidoczne. Niezbędnym elementem walki o płaski brzuch przed wakacjami jest zmiana nawyków żywieniowych. W pierwszej kolejności powinnaś zrezygnować z wizyt w restauracjach typu fast food czy budkach z kebabami. Odstaw dania instant, potrawy przygotowywane na głębokim tłuszczu, biały cukier, zawiesiste sosy, słone przekąski, zupy zabielane śmietaną i mąką, słodycze, białe pieczywo i ryż, makaron, wysokotłuszczowy nabiał i napoje gazowane.

Dieta na płaski brzuch powinna opierać się na produktach o niskim indeksie glikemicznym (IG), czyli takich, które nie powodują nagłego skoku poziomu insuliny we krwi, a co za tym idzie, nie sprawiają, że szybko robisz się głodna i masz ochotę zjeść więcej. Do tej grupy należą warzywa, pieczywo pełnoziarniste, kasze, makaron razowy i brązowy ryż oraz mleko i jego przetwory. Na Twoim talerzu powinny zagościć ryby oraz owoce morza, a także orzechy, siemię lniane, olej lniany i oliwa z oliwek, które są cennym źródłem kwasów omega 3. Sięgaj po cytrusy, zielone warzywa oraz kiwi, gdyż są dobrym źródłem witaminy C, która jest jednym z najlepszych, naturalnych spalaczy tłuszczu.

W walce z tkanką tłuszczową w obrębie brzucha pomoże także świeży ananas, w którym znajdziesz bromelinę skutecznie pobudzającą trawienie. Dobre trawienie zapewnią płatki owsiane, które dzięki dużej zawartości błonnik sycą na długo i działają jak naturalna miotełka. Z mięsa wybieraj drób. Zamień sól na świeże zioła i przyprawy. Gotuj na parze lub grilluj. Jedz mniejsze posiłki, ale częściej – nawet 6 razy w ciągu dnia, i pij co najmniej 2 litry wody dziennie. W nawyk powinno Ci wejść picie na czczo szklanki wody z dodatkiem soku z cytryny, najlepiej rano, zaraz po wstaniu z łóżka. Pomoże to przyspieszyć metabolizm.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus