Dlaczego wciąż tyję?

Organizm człowieka wraz z wiekiem obniża swoją podstawową przemianę materii. Z mediów nietrudno dowiedzieć się jak schudnąć. Zastanówmy się jednak nad tym, jak to się dzieje, że w ogóle przybieramy na wadze.


W Internecie można znaleźć mnóstwo wskazówek dotyczących spalania tkanki tłuszczowej, od specjalistycznych treningów po niskokaloryczne jadłospisy. Nietrudno więc dowiedzieć się jak schudnąć, zastanówmy się jednak nad tym, jak to się dzieje, że w ogóle przybieramy na wadze.

 

Im starsi, tym grubsi?

Organizm człowieka wraz z wiekiem obniża swoją podstawową przemianę materii. To dlatego nasi rodzice, czy dziadkowie, mimo iż wcale nie jedzą więcej niż dawniej, przybierają na wadze.

Odpowiedzialne za taki stan rzeczy są m.in. wahania poziomu hormonów w organizmie, dotkliwe zwłaszcza dla kobiet w okresie menopauzy. Dzienne zapotrzebowanie na kalorie obniża się wówczas średnio o 200-400 kcal. Panie powinny zatem zmodyfikować dotychczasową dietę.

Utrzymanie dotychczasowej figury, wymaga o wiele więcej wysiłku niż przed klimakterium. Warto również zwiększyć swoją aktywność fizyczną. Mniejsza masa mięśni przekłada się zaś na spowolnienie przemiany materii, a także na gorszy, mniej jędrny wygląd ciała.

 

Gdy jemy za mało i w pośpiechu….

Gdy żyjemy w napięciu, nasz organizm wydziela kortyzol, hormon stresu. Przemęczenie, brak wolnego czasu, liczne obowiązki mogą sprawić, że poziom tego hormonu będzie przez długi czas wysoki, co u niektórych osób blokuje spalanie tłuszczu.

Nieregularne posiłki często przyczyniają się do tycia. Jeśli nie jemy przez cały dzień, a na posiłek znajdujemy czas dopiero wieczorem, nasz organizm czuje się zagrożony i spowalnia przemianę materii, co przekłada się na magazynowanie tkanki tłuszczowej.

 

Gdy chorujemy

Niektóre choroby, mogą utrudniać, bądź wręcz uniemożliwiać odchudzanie. Należą do nich cukrzyca, niedoczynność tarczycy, a nawet... alergia. Jeśli mimo przestrzegania diety i uprawiania sportu nie możesz schudnąć, warto skonsultować się z lekarzem rodzinnym, który, skieruje Cię na odpowiednie badania diagnostyczne.

 

Zbyt mało ruchu

Starasz się odżywiać racjonalnie, lecz brakuje Ci czasu na sport? Uważaj! W ten sposób możesz zyskać dodatkowe centymetry w pasie i biodrach.

To, ile pokarmów spożywamy zwiększa się wraz z podejmowanym wysiłkiem energetycznym. Niestety, gdy aktywność ruchowa spada, proporcja ta zostaje zachwiana. Jemy więc więcej, niż możemy spalić, a to jest już prosta droga do zbędnych kilogramów.

 

Zależy Ci na zgrabnej figurze? Poznaj 10 prostych sposobów na zachowanie szczupłej sylwetki.
 


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus