Czy warto jeść mrożonki?

Opinie na temat mrożonek są podzielone. Jedni upatrują w nich cennego źródła witamin, mikro- i makroelementów. Inni twierdzą, że ich wartość odżywcza jest znikoma. Kto ma rację?

Wiele osób dbających o zdrowie stara się urozmaicać spożywane posiłki. Wiadomo, im większa różnorodność, tym większe szanse na dostarczenie organizmowi wszystkich niezbędnych składników.

Wartość odżywcza mrożonek jest wysoka. Ogromną zaletą jest również łatwość ich przygotowania (pozbawione są pestek, szypułek, itp.), a także brak środków konserwujących oraz chemicznych dodatków.

Jeśli warzywa lub owoce zostaną zamrożone bezpośrednio po zbiorze, ich wartość witaminowa może być wyższa niż nieumiejętnie przechowywanych świeżych produktów!

To, ile witamin uda się zachować zależy od użytej w trakcie produkcji temperatury, a także warunków transportu i ich późniejszego przechowywania. Kupując mrożonki należy zwróć uwagę na to, czy produkt jest głęboko zmrożony, a na opakowaniu nie znajduje się żaden wyciek.

Produkt raz rozmrożony nie nadaje się do ponownego zamrożenia. Jeśli mrożonki przeznaczone są do spożycia bez obróbki termicznej (najczęściej są  to owoce, np. jagody, maliny), należy je rozmrażać w temperaturze pokojowej, bez dostępu powietrza do produktu.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus