Nawet małe odwodnienie może być niebezpieczne

Aby osiągać najlepsze wyniki w sporcie, musisz utrzymywać odpowiedni stopień nawodnienia organizmu przez cały czas trwania wysiłku fizycznego.

Jeżeli podczas ćwiczeń woda wydalona z potem przekroczy choćby 1 procent masy ciała (dla osoby o masie ciała 70 kg będzie to 700g czyli 700ml wody), wzrasta obciążenie układu naczyniowego. Utrata 2-3 procent masy ciała może mieć negatywny wpływ na wydolność fizyczną organizmu. Odwodnienie może również wpływać na jasność myślenia oraz zaburzać koordynację ręka-oko. Szczególne znaczenie ma to w sportach wymagających precyzji i celności takich jak tenis czy piłka nożna. Dlatego też, aby zachować stuprocentową sprawność podczas ważnych zawodów, szczególnie należy zadbać o odpowiednie nawodnienie.

Kiedy i ile pić?

Przed rozpoczęciem aktywności: wypij przynajmniej pół litra płynów.

Podczas aktywności: wypijaj ok. 150-250ml płynów co 15-20 minut.

Po zakończeniu ćwiczeń: wypij litr płynu na każdy utracony podczas ćwiczeń kilogram masy ciała.
 


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus