Bywają tygodnie, że 3,5 godziny dziennie chodzę/biegam z psem, ale bywają też takie, że w ogóle nie ćwiczę. Trudno jest mi zadbać o dietę - pozostaje mi przyzwyczajenie sporych ilości jedzenia. Jak zapanować nad tym, gdy moja aktywność jest zmienna?

Panowanie nad dietą jest kwestią samodyscypliny i dobrej organizacji. Należy planować sobie dzień tak, żeby spożywać regularnie przynajmniej 3 posiłki, a jeśli to wykonalne - nawet 5 (oczywiście odpowiednio mniejszych). Jeżeli jest Pani poza domem w porze posiłku, warto wcześniej przygotować sobie jakieś danie "na wynos", żeby nie musieć kupować "byle czego" na mieście. W trakcie nauki również lubimy podjadać. Jeśli trudno nad tym zapanować, starajmy się, żeby przekąski były lekkie i zdrowe (np. orzechy, pokrojona marchewka lub seler naciowy, owoce). Znanym "trikiem" pozwalającym na zapanowanie nad ilością spożywanych posiłków jest ich zapisywanie. Ważne jest, żeby zapisać posiłek PRZED jego zjedzeniem. To powoduje, że ponownie zastanawiamy się nad tym, czy na pewno chcemy to zjeść i czy przypadkiem ten posiłek nie jest w danym momencie zbyt obfity/kaloryczny.


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus