Hula hop – przyjemne może być pożyteczne

Hula hop kojarzy się zazwyczaj z dzieciństwem i dobrą zabawą. Okazuje się, że obręczami mogą z powodzeniem bawić się także dorośli. Warto spróbować ćwiczeń z hula hop, żeby nie tylko spalić kilka dodatkowych kalorii, ale także na chwilę przenieść się w świat dzieciństwa i oddać beztroskiej zabawie.

Hula hop jest ćwiczeniem gimnastycznym polegającym na utrzymywaniu w ciągłym ruchu metalowej, drewnianej lub plastikowej obręczy. Można ją utrzymywać wokół talii, ale też na ramieniu lub nogach, czy nawet kręcić wokół szyi.

Jak to zrobić?

Postaw jedną stopę przed drugą. Przytrzymaj obręcz wokół talii, opierając ją na plecach. Powoli wprowadź rękami obręcz w ruch. W tym samym czasie zacznij wykonywać ruchy biodrami do przodu i do tyłu, tak by przenosić ciężar ciała z nogi na nogę. Dla wielu osób łatwiej jest utrzymać hula hop w ruchu poprzez taki właśnie ruch. Dla porównania jednak możesz spróbować krążenia biodrami. 

Korzyści

Kręcenie hula hop to przede wszystkim świetna zabawa i przyjemny sposób na spalenie zbędnych kalorii. Podczas 30 minut kręcenia można spalić nawet 200 kcal (im cięższa i większa obręcz, tym więcej). Podczas kręcenia, obręcz masuje brzuch i talię, wspomagając kształtowanie tych okolic. Pomoże wymodelować talię i pozbyć się tzw. „boczków”. W trakcie kręcenia pracują mięśnie brzucha, mięśnie przykręgosłupowe, także mięśnie nóg i ramion. Poprawia się też równowaga i koordynacja.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus