Powakacyjny powrót do pracy i szkoły

Niestety, czas szybko płynie i w związku z tym także bardzo szybko kończą się wakacje i czas urlopów. Trzeba wrócić do szkoły i do pracy. Dla wielu osób wiąże się to z dużym stresem. Jak zatem poradzić sobie z nieprzyjemnymi emocjami, które towarzyszą nam, kiedy kończą się wakacyjne wojaże i odpoczynek?

Przede wszystkim, wracając do pracy, nie myślmy o tym negatywnie. Nie wyobrażajmy sobie, że po powrocie czeka na nas ogrom zajęć i zaległości, którym nie będziemy w stanie sprostać.

Starajmy się podchodzić do sprawy zupełnie inaczej. Zamiast denerwować się faktem, że musimy wrócić do codziennych obowiązków, pomyślmy raczej o tym, że czekają na nas koledzy z pracy, którym opowiemy o swoim wymarzonym urlopie.

Pierwszego dnia po urlopie warto zabrać ze sobą zdjęcia, dzięki którym pochwalimy się wszystkim naokoło, gdzie byliśmy, jak również przeniesiemy się choć na chwilę wspomnieniami do miejsc, gdzie przyjemnie spędzaliśmy czas.

Dzięki temu pierwszego dnia w pracy poczujemy się bardziej zrelaksowani i z większym spokojem zabierzemy się za wykonywanie swoich obowiązków.

Jak zachować wakacyjną energię?

Wracając z urlopu jesteśmy wypoczęci, mamy mnóstwo energii. Jednak nie starajmy się jej wykorzystać od razu pierwszego dnia, gdyż będzie nam ona potrzebna na dłużej.

Jak to zrobić? Podchodźmy do naszych obowiązków spokojnie. To nic, że mamy mnóstwo zadań do wykonania.

Podzielmy je sobie na kilka najbliższych dni tak, aby codziennie wykonywać podobną część pracy. W ten sposób nie będziemy się nadmiernie obciążać i eksploatować naszego organizmu.

Odżywianie kluczem do sukcesu

Pamiętajmy też o właściwym odżywianiu. Po wakacjach jesteśmy wypoczęci i nie pamiętamy o tym, że odpowiednia dieta jest nam niezbędna do efektywnej pracy.

Nasze codzienne posiłki powinny być w miarę możliwości regularne.

Koniecznie pamiętajmy o śniadaniu- najlepiej, aby było to ciemne pieczywo z wędliną i warzywami. W pracy jedzmy drugie śniadanie i obiad.

Na pewno nie mogą być to posiłki z fast-foodów, które tylko na chwile sycą nasz żołądek, a poza tym nie dostarczają żadnych korzystnych substancji odżywczych. Poprzez takie jedzenie zamiast czerpać energię - tracimy ją, jesteśmy ospali i ociężali.

Dlatego warto posiłki przyrządzić w domu i zabrać je ze sobą. Najlepiej, aby była to odżywcza sałatka (tylko nie z majonezem!), a na obiad upieczony bez tłuszczu kawałek mięsa, także z warzywami.

Nie wolno nam pić hektolitrów kawy - jedna mała czarna zupełnie wystarczy. Większa jej ilość, pomimo tego, że będzie dostarczać energii, to poza tym będzie „wypłukiwać” niezbędne elektrolity.

Dlatego lepiej pić po prostu wodę. Warto także dodatkowo stosować witaminowo-minerałowy suplement diety, który pomoże nam „czerpać” dodatkową energię do pracy.

Pierwszy dzień w szkole

Powrót z wakacji to niestety także częsty problem naszych dzieci, zwłaszcza tych najmłodszych, które idą do przedszkola lub szkoły pierwszy raz.

Musimy pamiętać o tym, aby ich dodatkowo nie stresować opowieściami typu: „zobaczysz, ile teraz się będziesz musiał uczyć” albo „W szkole nauczyciele nauczą cię dyscypliny”.

Zamiast straszyć dziecko, powinniśmy starać się tłumaczyć mu, że dzięki przedszkolu i szkole pozna nowych kolegów, będzie mogło z nim jeździć na różne wycieczki i chodzić do kina. Poza tym w szkole nauczy się wielu ciekawych rzeczy, a pani nauczycielka będzie nową ciocią, która zawsze chętnie pomoże i rozwiąże każdy problem.

Codzienne obowiązki

Nikt nie chce wracać z urlopu i wakacji do codziennych obowiązków. Jednak taka jest kolej rzeczy i należy do powakacyjnych powrotów podchodzić spokojnie i nie denerwować się. Dzięki temu praca i nauka będzie bardziej przyjemna.

A przecież za rok (czas mija bardzo szybko!) znowu będą wakacje.


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus