Powakacyjny powrót  do pracy i szkoły
Anna Posmykiewicz

Powakacyjny powrót do pracy i szkoły

Niestety, czas szybko płynie i w związku z tym także bardzo szybko kończą się wakacje i czas urlopów. Trzeba wrócić do szkoły i do pracy. Dla wielu osób wiąże się to z dużym stresem. Jak zatem poradzić sobie z nieprzyjemnymi emocjami, które towarzyszą nam, kiedy kończą się wakacyjne wojaże i odpoczynek?

Przede wszystkim, wracając do pracy, nie myślmy o tym negatywnie. Nie wyobrażajmy sobie, że po powrocie czeka na nas ogrom zajęć i zaległości, którym nie będziemy w stanie sprostać.

Starajmy się podchodzić do sprawy zupełnie inaczej. Zamiast denerwować się faktem, że musimy wrócić do codziennych obowiązków, pomyślmy raczej o tym, że czekają na nas koledzy z pracy, którym opowiemy o swoim wymarzonym urlopie.

Pierwszego dnia po urlopie warto zabrać ze sobą zdjęcia, dzięki którym pochwalimy się wszystkim naokoło, gdzie byliśmy, jak również przeniesiemy się choć na chwilę wspomnieniami do miejsc, gdzie przyjemnie spędzaliśmy czas.

Dzięki temu pierwszego dnia w pracy poczujemy się bardziej zrelaksowani i z większym spokojem zabierzemy się za wykonywanie swoich obowiązków.

Jak zachować wakacyjną energię?

Wracając z urlopu jesteśmy wypoczęci, mamy mnóstwo energii. Jednak nie starajmy się jej wykorzystać od razu pierwszego dnia, gdyż będzie nam ona potrzebna na dłużej.

Jak to zrobić? Podchodźmy do naszych obowiązków spokojnie. To nic, że mamy mnóstwo zadań do wykonania.

Podzielmy je sobie na kilka najbliższych dni tak, aby codziennie wykonywać podobną część pracy. W ten sposób nie będziemy się nadmiernie obciążać i eksploatować naszego organizmu.

Odżywianie kluczem do sukcesu

Pamiętajmy też o właściwym odżywianiu. Po wakacjach jesteśmy wypoczęci i nie pamiętamy o tym, że odpowiednia dieta jest nam niezbędna do efektywnej pracy.

Nasze codzienne posiłki powinny być w miarę możliwości regularne.

Koniecznie pamiętajmy o śniadaniu- najlepiej, aby było to ciemne pieczywo z wędliną i warzywami. W pracy jedzmy drugie śniadanie i obiad.

Na pewno nie mogą być to posiłki z fast-foodów, które tylko na chwile sycą nasz żołądek, a poza tym nie dostarczają żadnych korzystnych substancji odżywczych. Poprzez takie jedzenie zamiast czerpać energię - tracimy ją, jesteśmy ospali i ociężali.

Dlatego warto posiłki przyrządzić w domu i zabrać je ze sobą. Najlepiej, aby była to odżywcza sałatka (tylko nie z majonezem!), a na obiad upieczony bez tłuszczu kawałek mięsa, także z warzywami.

Nie wolno nam pić hektolitrów kawy - jedna mała czarna zupełnie wystarczy. Większa jej ilość, pomimo tego, że będzie dostarczać energii, to poza tym będzie „wypłukiwać” niezbędne elektrolity.

Dlatego lepiej pić po prostu wodę. Warto także dodatkowo stosować witaminowo-minerałowy suplement diety, który pomoże nam „czerpać” dodatkową energię do pracy.

Pierwszy dzień w szkole

Powrót z wakacji to niestety także częsty problem naszych dzieci, zwłaszcza tych najmłodszych, które idą do przedszkola lub szkoły pierwszy raz.

Musimy pamiętać o tym, aby ich dodatkowo nie stresować opowieściami typu: „zobaczysz, ile teraz się będziesz musiał uczyć” albo „W szkole nauczyciele nauczą cię dyscypliny”.

Zamiast straszyć dziecko, powinniśmy starać się tłumaczyć mu, że dzięki przedszkolu i szkole pozna nowych kolegów, będzie mogło z nim jeździć na różne wycieczki i chodzić do kina. Poza tym w szkole nauczy się wielu ciekawych rzeczy, a pani nauczycielka będzie nową ciocią, która zawsze chętnie pomoże i rozwiąże każdy problem.

Codzienne obowiązki

Nikt nie chce wracać z urlopu i wakacji do codziennych obowiązków. Jednak taka jest kolej rzeczy i należy do powakacyjnych powrotów podchodzić spokojnie i nie denerwować się. Dzięki temu praca i nauka będzie bardziej przyjemna.

A przecież za rok (czas mija bardzo szybko!) znowu będą wakacje.

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi

Polecane artykuły

  • Pierwsze Święta z dzieckiem

    Boże Narodzenie to cudowny okres w roku. W przypadku świeżo upieczonych rodziców chwile te będą jeszcze bardziej magiczne - pierwsze święta z dzieckiem to niezapomniane przeżycie. Należy jednak pamiętać o tym, że w okresie świątecznym na naszego malca może czekać w domu wiele niebezpieczeństw. Dlatego musimy zadbać o jego bezpieczeństwo i sprawić, aby całe Święta upłynęły w spokoju i aby nie zakłócił ich żaden wypadek.

  • Bezpieczne święta – pierwsza pomoc w nagłych wypadkach

    Okres Świąt Bożego Narodzenia to czas magiczny. Wszyscy z niecierpliwością oczekujemy na najpiękniejszy dzień w roku, jakim jest Wigilia. Zapach pieczonych pierniczków i choinki roznosi się po całym mieszkaniu i wprowadza nas w wyjątkowy nastrój. Musimy sobie jednak zdawać sprawę z tego, że nawet w tym magicznym okresie jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa i łatwo może dojść do nieprzewidzianego wypadku.

  • Rozwój mowy u dziecka – kiedy dzieci zaczynają mówić?

    Nauka mowy u dziecka trwa wiele lat i zaczyna się już w okresie prenatalnym. Maluch stopniowo uczy się mówić; najpierw wymawia głoski, później łączy je w niezrozumiałe dla niego sylaby, aż w końcu zaczyna tworzyć i rozumieć pojedyncze wyrazy po to, by jeszcze później układać coraz bardziej rozbudowane zdania. Jak wyglądają poszczególne etapu rozwoju mowy u dzieci? Kiedy udać się do specjalisty w przypadku problemów z mową dziecka i w jaki sposób stymulować jej rozwój? 

  • Odruch ssania u noworodka – czym jest i co robić, gdy dziecko nie chce ssać piersi?

    Odruch ssania należy do podstawowych odruchów u noworodków. Dzięki niemu, dziecko ssie pierś, a także uspokaja się. Kiedy się pojawia i co robić, gdy zostanie zaburzony? W jaki sposób nauczyć noworodka ponownego ssania piersi?

  • BLW (Baby Led Weaning) czy łyżeczka – kiedy i jaki sposób rozszerzać dietę dziecka?

    Podstawowym pokarmem dziecka przez okres pierwszych kilku miesięcy jest mleko – może być to albo mleko matki, albo mleko modyfikowane. Jednak z czasem dietę dziecka należy zacząć stopniowo urozmaicać. Kiedy i w jaki sposób należy to robić? Na czym polega metoda BLW (ang. Baby Led Weaning) i czym różni się od tradycyjnego rozszerzania diety dziecka?

  • Substancje przyjazne jelitom i pożyteczne dla mikrobiomu

    Bakterie zasiedlające jelita (mikrobiom jelitowy) są bardzo ważne dla zdrowia układu pokarmowego i całego organizmu. Wytwarzają cenne witaminy oraz wpływają na odporność organizmu. Jak dbać o zdrowie i prawidłowy skład bakteryjnej flory jelitowej? Które substancje są przyjazne jelitom i jakie produkty powinny znaleźć się w diecie korzystnej dla naszego mikrobiomu?

  • Chirurgiczne usuwanie znamion – jak przygotować się do zabiegu?

    Nie każde znamię na skórze jest niebezpieczne, ale warto nieustannie je obserwować. Do jakiego specjalisty udać się, gdy znamię wzbudza u nas niepokój? Kiedy należy je usunąć? Na czym polega chirurgiczne usuwanie znamion?   

  • Nadmierna senność u dzieci – jakie są najczęstsze przyczyny?

    Przyczyn nadmiernej senności u dzieci jest bardzo dużo. Część z nich jest zupełnie błaha, natomiast część może mieć związek z poważnymi zaburzeniami. Jakie są najczęstsze przyczyny nadmiernej senności u dzieci? Co robić, gdy zaobserwujemy niepokojące objawy?

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij