Nieprzespana noc? Jak wyglądać na wypoczętą i wyspaną

Nieprzespana noc może przydarzyć się każdemu. Powody bywają różne – impreza do białego rana (to najmilszy wariant) praca zmianowa, choroba dziecka, życiowe problemy które powodują trudności w zasypianiu. O ile w młodszym wieku skutki nieprzespanej nocy mogą pozostać niezauważalne, o tyle już po trzydziestce po jednej takiej nocy potrzeba co najmniej trzech spokojnych, by zregenerować siły. Co zatem zrobić by optymalnie ukryć skutki nieprzespanej nocy?

Po nieprzespanej nocy skóra może być szara, pozbawiona jędrności, ziemista. Często jest również odwodniona, szczególnie kiedy nieprzespanej nocy towarzyszyło spożywanie alkoholu.

Woda pomaga w harmonijny sposób powrócić do normalności. Dotlenia, umożliwia wypłukanie z organizmu toksyn i szkodliwych substancji. Dlatego już bezpośrednio po przebudzeniu warto dostarczyć około pół litra płynów, a w ciągu dnia nadal systematycznie nawadniać.

Oprócz wody warto sięgnąć po herbaty ziołowe, naturalne soki warzywne i owocowe (najlepiej świeżo wyciskane). Porcja soku pobudzi do aktywności znacznie skuteczniej niż filiżanka kawy. Warto również dostarczyć organizmowi dodatkową dawkę witaminy C i magnezu.

A zatem poranne SOS krok po kroku:
•    Weź chłodny prysznic. Chłodna woda „postawi na nogi”, pobudzi krążenie krwi, orzeźwi i doda energii. Do kąpieli warto użyć żelu lub olejku do aromaterapii, którego zapach pobudzi naszą aktywność.
•    Zjedz lekki posiłek; obfite śniadanie dodatkowo obciąży i tak zmęczony organizm.
•    Przemyj twarz przygotowanym przez siebie tonikiem – do wody mineralnej dodaj kilka kropli soku z cytryny. Zabieg przywróci właściwe pH skóry i zadziała orzeźwiająco. Można również wykonać delikatny peeling skóry twarzy.
•    Pod oczy nałóż żel łagodzący (można go wcześniej schłodzić w lodówce) a jeśli możesz wygospodarować dodatkowe 10 min. nałóż gotową maskę w formie okularów do zastosowania po schłodzeniu w lodówce. Chłód zmniejszy ewentualne opuchnięcia powiek i worki pod oczami. Poprawi krążenie, a tym samym zredukuje sińce.
•    Użyj kropli do oczu by zmniejszyć ich przekrwienie.
•    Na całą twarz nałóż krem rozświetlający (np. z witaminą C lub rozpraszającymi światło mikropigmentami). Krem nada skórze świeży wygląd, rozpromieni twarz i pomoże poprawić koloryt skóry.
•    Pod oczy nałóż korektor, dobrany odpowiednio do odcienia skóry (jeśli będzie ciemniejszy nie tylko nie zatuszuje zmęczenia, a może je wręcz pogłębić). Linię wodną rzęs pociągnij białą, lub cielistą kredką, a zewnętrzny kącik i łuk bezpośrednio pod brwiami jasnym, rozświetlającym cieniem (najlepiej cielistym, bladoróżowym lub brzoskwiniowym).
•    Podkręć i dokładnie wytuszuj rzęsy – zabieg ten otworzy oko i nada twarzy efektu świeżości.
•    Makijaż wykończ używając różu na policzki w delikatnym odcieniu, a kontur twarzy zaznacz lekko pudrem brązującym.
•    Użyj lekkiego błyszczyku o intensywnym połysku, który skupi wzrok.

Pobudzona wszystkimi odświeżającymi zabiegami dodaj do nich uśmiech i ruszaj chwytać dzień. Optymizm i pozytywne nastawienie rozświetli Cię jak nic innego. Z takim twoim nastawieniem nikt nawet nie zauważy że masz za sobą nieprzespaną noc.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus