Masaż sportowy dla lekkoatlety

Masaż jest jednym z istotnych elementów życia każdego sportowca. Utrzymuje odpowiednią gibkość oraz siłę mięśni, a także wpływa na wytrzymałość wysiłkową.

Jednak każda dyscyplina sportowa wymaga zwrócenia szczególnej uwagi na inną część układu ruchu. Jak rzecz ma się więc w przypadku lekkoatletów?

W czasie tzw. okresu „martwego”, podczas którego ilość treningów jest ograniczona, zaleca się wykonywanie automasażu bezpośrednio po ćwiczeniach przez około kwadrans. Jeśli natomiast występuje pora roku, w której sportowiec bierze udział w zawodach, zaleca się poranną gimnastykę i samodzielne wykonywanie masażu (bardziej intensywnego co drugi dzień). W pozostałe dni masaż powinien obejmować całe ciało.
Wykonuje go głównie masażysta sportowy do 3-4 godzin po treningu. Kilka dni przed mistrzostwami odstępuje się jednak od jego wykonania, ograniczając się jedynie do delikatnego głaskania mięśni.

Masaż prowadzony jest także przed samym startem oraz pomiędzy danymi konkurencjami w celu rozluźnienia danych grup mięśniowych (np. barki - u miotaczy, kończyny dolne - u skoczków, biegaczy). Wykonuje się także ugniatanie oraz rozcieranie pośladków oraz mięśni tułowia, jeśli tylko wystarcza na to czasu.

Bardzo istotne jest także, by masaż u lekkoatletów o mięśniach słabszych (piechurzy, długodystansowcy) wykonywany był lżej niż w przypadku np. miotaczy czy krótkodystansowców.


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus