Domowe sposoby na oczyszczenie organizmu
Ernest Niewiadomski

Domowe sposoby na oczyszczenie organizmu

Nasz organizm każdego dnia narażony jest na działanie toksycznych związków chemicznych, które ulegając kumulowaniu stopniowo go zatruwają. Możemy starać się je ograniczać, jednak nie jesteśmy w stanie całkowicie ich wyeliminować, dlatego warto co jakiś czas przeprowadzić kurację oczyszczającą.

Największa ilość zanieczyszczeń dostaje się do naszego organizmu wraz w wdychanym powietrzem ze spalin samochodowych, smogu oraz dymów przemysłowych. Kolejnym niezwykle „bogatym” źródłem toksyn jest żywność wysokoprzetworzona, gotowe posiłki przemysłowe, fast food a nawet niemyte owoce i warzywa. Nie należy zapominać także o kosmetykach i środkach czystości, z których trucizny przedostają się do organizmu głównie przez skórę. Wszystko to każdego dnia zalewa nasz organizm toksynami, z którymi nie jesteśmy w stanie poradzić sobie naturalną drogą eliminacji. Dochodzą do tego również pasożyty kolonizujące przewód pokarmowy, z których obecności często nie zdajemy sobie sprawy, pozbawiają nas substancji odżywczych a produkty ich przemiany materii są dla nas szkodliwe. 

Oczyszczanie organizmu w warunkach domowych wymaga odpowiedniego przygotowania, motywacji i odrobiny silnej woli. 

Odpowiednio przeprowadzona detoksykacja korzystnie wpływa na samopoczucie, witalność i odporność, niweluje dolegliwości trawienne takie, jak wzdęcia czy zaparcia, ułatwia utrzymanie prawidłowej wagi ciała i poprawia stan skóry. Warto poświęcić na to od kilku do kilkunastu dni z dwu lub trzy dniowym okresem przygotowawczym. Zaczynamy od postawienia sobie celu i ułożenia planu działania. Celem naszej kuracji jest oczyszczenie jelit z zalegających mas kałowych, wyregulowanie flory bakteryjnej, pozbycie się pasożytów i usunięcie jak największej ilości toksyn. A jaki jest plan działania?

Przygotowania do kuracji oczyszczającej

Kilka dni przed planowanym rozpoczęciem kuracji ograniczamy do minimum, a najlepiej całkowicie eliminujemy czynniki szkodliwe takie, jak palenie papierosów, alkohol, kawa, czarna herbata, cukier, żywność wysoko przetworzona, fast food, czerwone mięso, podroby, słodycze i napoje gazowane. Stopniowo przechodzimy na dietę warzywno-owocową, zaczynamy pić więcej niegazowanej wody, a napoje gorące zastępujemy naparami ziołowymi, np. miętą lub pokrzywą. Ograniczenie źródeł zanieczyszczeń sprawia, że naturalne procesy detoksykacji organizmu zaczynają działać skuteczniej. Usuwamy z lodówki i spiżarni wszystko, co w tej sytuacji jest niezdrowe i może stanowić pokusę w trakcie oczyszczania, a ta na pewno się pojawi. Przygotowujemy listę niezbędnych produktów, wstępny jadłospis i robimy zakupy, najlepiej na miejscowym ryneczku.

Podstawą naszej kuracji oczyszczającej jest zbilansowana dieta bogata w warzywa i owoce, duża ilość płynów oraz aktywność fizyczna. 

Zbilansowana dieta jest warunkiem koniecznym, aby proces oczyszczania przebiegał w sposób zdrowy i bezpieczny. Musimy dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych takich, jak białko, węglowodany, tłuszcze, witaminy i minerały, co zapobiega rozregulowaniu metabolizmu i osłabieniu. Zwolennicy głodówek mogą przeprowadzić jednodniową głodówkę wstępną opartą na przyjmowaniu dużej ilości płynów, głównie wody i świeżo wyciskanych soków owocowych. Polecam również zastosowanie soku z kapusty kiszonej, który jest naturalnym probiotykiem, poprawia trawienie a w większych ilościach wykazuje działanie przeczyszczające. Wypijamy 1/3 szklanki soku trzy razy dziennie, w pierwszym i drugim dniu kuracji wypijamy szklankę na dwie godziny przed pójściem spać. Proces ten pozwoli wstępnie oczyścić jelito grube z mas kałowych. Należy spożywać produkty o dużej zawartości błonnika pokarmowego, w szczególności surowe warzywa i owoce, brązowy naturalny ryż, pełnoziarniste pieczywo żytnie. Błonnik pokarmowy korzystnie wpływa na pracę jelit nasilając ich perystaltykę (naturalne ruchy jelit) i ułatwiając przesuwanie treści pokarmowej. Posiłki przyjmujemy co 3-4 godziny a między nimi często pijemy, małymi porcjami, może to być czysta woda lub woda z sokiem wyciśniętym z cytryny, bez dodatku cukru. Podstawę naszych posiłków stanowią warzywa, najlepiej surowe lub lekko podgotowane, jako dodatek do głównego posiłku stosujemy naturalny brązowy ryż ewentualnie rybę lub chude mięso drobiowe.

Pamiętajmy, że ryby i drób mogą być źródłem toksycznych związków, jak np. metale ciężkie czy antybiotyki, dlatego najlepiej wybierać produkty „Bio” pozbawione zanieczyszczeń.

Dwa posiłki mogą być w formie koktajli owocowo-warzywnych, najlepiej z miąższem a ilość przyjmowanych płynów powinna wynosić min. 2-3 litry dziennie, można pić zieloną herbatę i napary z ziół. 

Warto stosować zioła wspomagające trawienie oraz pracę wątroby i nerek takie, jak: babka płesznik, ostropest plamisty, czarnuszka siewna, siemię lniane, karczoch, mięta, pokrzywa, rumianek, goździki, piołun, młody jęczmień czy chlorella i spirulina. Ułatwiają one także pozbycie się pasożytów z przewodu pokarmowego.

Aktywność fizyczna, sauna, ciepłe kąpiele i prysznic a także masaż całego ciała pobudzają przemianę materii i poprawiają ukrwienie skóry, co nasila usuwanie toksyn wraz z potem.

Odpowiednio przeprowadzona kuracja oczyszczająca wspiera naturalne procesy detoksykujące organizmu oraz oczyszcza i reguluje pracę przewodu pokarmowego. 

Twoje sugestie

Dokładamy wszelkich starań, aby podane zdjęcie i opis oferowanych produktów były aktualne, w pełni prawidłowe oraz kompletne. Jeśli widzisz błąd, poinformuj nas o tym.

Zgłoś uwagi Ikona

Polecane artykuły

  • Substancje w suplementach diety na odchudzanie

    Nie ma lepszego sposobu na zrzucenie zbędnych kilogramów niż odpowiednio dobrana dieta połączona z aktywnością fizyczną. Mimo to na rynku dostępna jest szeroka oferta suplementów na odchudzanie. Czy te preparaty mogą wspomóc walkę z nadwagą? Na jakiej zasadzie działają substancje, które są w składzie suplementów na odchudzanie? Przyglądamy się kilku z nich.

  • Dieta na trądzik – jakie produkty jeść, a które wykluczyć?

    W walce z trądzikiem, obok właściwej pielęgnacji, będzie pomocna także dieta. Codzienny jadłospis osoby zmagającej się z trądzikiem na twarzy, plecach lub dekolcie powinien być bogaty w produkty, które zawierają m.in. cynk, błonnik, witaminy z grupy B czy beta-karoten. Co zatem należy jeść, a czego unikać, aby pozbyć się wyprysków? 

  • Dieta przy wymiotach u dzieci i dorosłych – co można jeść i pić?

    Wymioty często pojawiają się przy zatruciu pokarmowym czy tzw. jelitówce. Na czas wymiotów warto wprowadzić odpowiednią dietę, aby odciążyć zmęczony żołądek i przyśpieszyć powrót do zdrowia. Okazuje się, że niektóre produkty pomogą złagodzić nudności i wymioty, a właściwa podaż płynów zapobiegnie odwodnieniu organizmu. Co podawać do jedzenia dziecku lub dorosłemu w trakcie wymiotów?  W jaki sposób przyrządzać posiłki dla osób po wymiotach?  Podpowiadamy.

  • Dieta FODMAP – na czym polega i kiedy ją stosować?

    Problemy z wypróżnianiem, wzdęcia i bóle brzucha to częste dolegliwości, który pojawiają się zwłaszcza przy IBS oraz zespole SIBO. Symptomy tych schorzeń można złagodzić, stosując odpowiednią dietę FODMAP. Na czym dokładnie ona polega? Które produkty należy włączyć do menu, a z których zrezygnować? 

  • Dieta w biegunce u dzieci i dorosłych – co jeść przy rozwolnieniu?

    Podczas biegunki należy stosować dietę zapierającą (tzw. dietę BRAT). Jej podstawą są łatwostrawne produkty, które pomagają zagęszczać treść pokarmową. Kolejnym i równie ważnym elementem w żywieniu w czasie biegunki jest odpowiednia podaż wody. Jak powinna wyglądać dieta podczas rozwolnienia? Które produkty można jeść, a których unikać? 

  • Termogeneza – czym jest? Jaki ma wpływ na utratę masy ciała?

    Na wartość naszego całodobowego zapotrzebowania składa się podstawowa oraz ponadpodstawowa przemiana materii, w tym m.in. termogeneza, czyli najprościej definiując – wydzielanie ciepła przez nasz organizm. Jej wartość może zależeć od składu spożywanej przez nas diety! Czym jest termogeneza? Czy ma związek z naszą masą ciała, zwłaszcza gdy potrzebujemy ją zredukować? 

  • Dieta przy SIBO – co jeść, a czego unikać w zespole rozrostu bakteryjnego?

    Dotyczy coraz większej liczby osób. Powoduje dyskomfort podczas wykonywania codziennych czynności, często sprawia ból. Na szczęście istnieją metody żywieniowe, które pozwalają na złagodzenie, a nawet całkowite ustąpienie dolegliwości. SIBO – jaka dieta będzie najlepsza? Jakie produkty należy wyeliminować, a które nie będą szkodzić? 

  • Termogeniki – co to za produkty i jaki mają wpływ na spalanie tłuszczu?

    Nikogo już dziś nie dziwią coraz to nowsze diety czy specyfiki mające na celu bezproblemową redukcję nadmiernych kilogramów. Sformułowanie „termogeniki” jest jednak znane już od wielu lat, a co więcej – dalej chętnie stosowane m.in. w branży sportowej. Czym są termogeniki? Czy pomogą w odchudzaniu bez żmudnej diety i ćwiczeń? Co jest termogenikiem?

Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij