Jak nie przytyć w Święta?

Święta dla wielu z nas są okazją do spotkań z rodziną i przyjaciółmi. Będąc zaproszonym na spotkanie świąteczne, zazwyczaj jesteśmy częstowani wyśmienitymi smakołykami. Trudno odmówić gdy mamy do wyboru świąteczne przysmaki. Jeżeli już dziś myślisz o tym, jak nie przytyć w Święta, przedstawiamy kilka sposobów, by temu zapobiec.

Zacznij już dziś od oczyszczenia organizmu. Korzystny wpływ na przemianę materii i oczyszczenie organizmu ma sok z miąższu liści aloesu. Najlepsze efekty można uzyskać stosując sok przed posiłkami.

W aptekach dostępne są również mieszanki ziołowe w formie herbatek oczyszczających organizm. Ziołowe składniki takie jak pokrzywa, czarny bez czy mniszek lekarski, wpływają na przemianę materii i wspomagają oczyszczanie organizmu. 

Menu wielkanocne to przede wszystkim wyborne pieczenie, pasztety, potrawy z jaj, słodkie serniki i mazurki. Wszystkie te zapewne bardzo smaczne potrawy, mogą niestety przyczynić się do tego, że po Świętach przybędzie nam kilka kilogramów. 

Jak nie przytyć w Wielkanoc?

Dlatego w Święta, staraj się przestrzegać kilku zasad, które pomogą Ci nie przybrać na wadze przez te kilka dni. Jak to zrobić? Przede wszystkim zachowaj umiar. Częstuj się, ale nie objadaj. Spożywaj posiłki często, lecz w małych ilościach. Spożywaj więcej potraw bogatych w błonnik, gaś pragnienie wodą zamiast słodkimi napojami. Zrezygnuj z dosalania potraw gotowych do spożycia, ogranicz używanie soli w procesie gotowania. Warto spróbować gotowania na parze, jest zdrowe, a potrawy zyskują nowe walory smakowe. 

Jeżeli masz wpływ na menu świątecznego spotkania, zaproponuj przygotowanie kilku zdrowych potraw lub przekąsek. Użyj do tego świeżych składników, bogatych w błonnik i witaminy. Kiełki i świeże warzywa doskonale skomponują się z daniem głównym, a im więcej warzyw do wyboru na stole, tym lepiej. Każdy z pewnością wybierze chętnie coś zielonego dla siebie. Jako dressing do sałatek idealnie sprawdzi się samodzielnie przygotowane połączenie oliwy z oliwek z sokiem z cytryny. Dodatkowo, będzie to zdrowa porcja nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3 i 6. 

Pewne proste dania podaj w nowy, oryginalny sposób. Przygotuj na przykład pastę z jajek, awokado i suszonych pomidorów. Awokado jest bogatym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6, a także witamin A, E, B1, B2, C, PP, K, H, kwasu pantotenowego, kwasu foliowego. Awokado zawiera także wapń, potas i fosfor. Jest owocem „maślanym” może więc być stosowany zamiast masła w postaci pasty lub plastra w połączeniu z pieczywem.  

By nie przytyć w święta, powinniśmy zadbać o to, by również słodkie desery nie składały się wyłącznie z tłustych, niezdrowych składników. Doskonale sprawdzą się zdrowe wypieki, przygotowane z naturalnych składników. Chleb własnego wypieku i ciastka dietetyczne z dodatkiem słonecznika, pestek z dyni, nasion lnu, orzechów i cynamonu dopełnią wyśmienite menu.

Nasiona lnu korzystnie wpływają na funkcjonowanie układu trawiennego, wspomagają prawidłową perystaltykę jelit, są również bogatym źródłem błonnika, warto więc dodawać je do wypieków. Dodatek cynamonu, pomoże utrzymać właściwy poziom cukru we krwi, a pestki z dyni dostarczą sporej dawki cynku.

Co jeszcze możemy zrobić, by nie przytyć w Święta?

Po długim czasie przy stole zrób sobie przerwę na herbatkę wspomagającą trawienie. Zaproponuj bliskim herbatkę na poziom cukru lub herbatkę z dodatkiem liści ostrokrzewu paragwajskiego Yerba Mate i gorzką pomarańczą. Ostrokrzew paragwajski i gorzka pomarańcza wspomagają kontrolę masy ciała, a koper włoski, kminek, mięta i głóg wpływają na komfort trawienia. Dodatek karczocha, kminku i anyżu pozwoli poczuć się lepiej po ciężkostrawnym obiedzie. 

Dobrym rozwiązaniem jest również zaproponowanie gościom spaceru. Pogoda w czasie Świąt Wielkanocnych powinna umożliwić tę formę odpoczynku od ciągłego jedzenia. Ruch poprawi przemianę materii, pozwoli również odetchnąć świeżym powietrzem. 

Jeśli jeszcze tego nie robisz, to czas po Świętach jest idealnym czasem by zacząć regularnie uprawiać sport. Szybko zgubisz niepotrzebne kilogramy, a dzięki systematycznemu wykonywaniu ćwiczeń masz dużą szanse utrzymać osiągnięte rezultaty.


Podziel się: