nerwy z objawem braku magnezu nerwy z objawem braku magnezu

Małolaty testują Twoją wolę?

Bycie rodzicem jest jak bieg przez płotki. Podczas pokonywania kolejnych wyzwań zachowaj właściwy poziom magnezu.

Zrób MagneTEST1

Stres? Nerwowość?
Wahania nastroju?2

Wiemy, jak codzienność potrafi stawiać
przed nami wiele wyzwań

Opieka nad dziećmi

Opieka nad dziećmi

zmęczenie w pracy

Zdalna praca

stres w codziennym życiu

Nadmiar
obowiązków

Kiedy rano robisz plan i spisujesz listę to-do, wiesz już, że w ciągu dnia życie je zweryfikuje. W rodzicielstwie nie da się przewidzieć, co się wydarzy. Niestety nadmiar obowiązków i stresu może prowadzić do wypalenia – nie tylko zawodowego, ale też psychicznego.

skurcze mięśni w niedoborze magnezu

To może wpływać
na niedobór magnezu

Sprawdź czy możesz go mieć

Zrób MagneTEST1

Skutki niedoboru magnezu

Niedobór magnezu może prowadzić do szeregu różnych objawów, zarówno fizycznych, jak i związanych ze zdrowiem psychicznym oraz ogólnym samopoczuciem. Łagodne niedobory mogą dawać różne objawy3.

nerwowość i drażliwość
nerwowość i drażliwość
zmiany nastroju
zmiany nastroju
zmęczenie i osłabienie
zmęczenie i osłabienie
trudności w koncentracji
trudności w koncentracji
zaburzenia snu
zaburzenia snu
zwiększona podatność na lęki
zwiększona podatność na lęki
drganie powiek skutkiem braku magnezu drganie powiek skutkiem braku magnezu

Jak możemy Ci w tym pomóc

Prawidłowe stężenie magnezu we krwi nie wyklucza niedoborów tego pierwiastka w tkankach!
Jedynie 1% tego pierwiastka znajduje się na zewnątrz komórek (w tym około 100 mg we krwi)3.

Sprawdź, gdzie magnez odgrywa kluczową rolę.

Reguluje pracę serca i ciśnienie krwi

Reguluje pracę serca i ciśnienie krwi

Utrzymuje regularność skurczy mięśnia sercowego i wpływa na przewodzenie impulsów nerwowych w sercu. Bierze udział w regulacji ciśnienia krwi i poziomu glukozy4,5.
Wspiera funkcjonowanie mięśni i kości

Wspiera funkcjonowanie mięśni i kości

Wspiera pracę mięśni i przewodnictwo nerwowe. Reguluje równowagę elektrolitową. Pomaga kościom wchłaniać wapń i reguluje metabolizm witaminy D6.
Pomaga radzić sobie z objawami stresu

Pomaga radzić sobie z objawami stresu

Działa łagodząco na układ nerwowy, redukując objawy stresu. Wpływa na produkcję neuroprzekaźników związanych z dobrym samopoczuciem7.
Łagodzi uczucie zmęczenia i nerwowości

Łagodzi uczucie zmęczenia i nerwowości

Pomaga w zmniejszeniu niepokoju. Reguluje uwalnianie hormonów stresu i podnosi poziom neuroprzekaźników uspokajających układ nerwowy8,9.
brak energii przy braku magnezu brak energii przy braku magnezu

Odzyskaj energię do działania

O tym warto pamiętać

Mamy nadzieję, że nie masz już wątpliwości co do istotności magnezu dla prawidłowego funkcjonowania Twojego organizmu oraz wspierania Twojego zdrowia i samopoczucia. Utrzymaj jego właściwy poziom, stosując produkty o wysokiej dawce łatwo przyswajalnego magnezu. Sprawdź, co jeszcze możesz zrobić dla Twojego organizmu.

dbaj o dietę bogatą w warzywa
Codziennie dbaj o prawidłową podaż magnezu w diecie

Codziennie dbaj o prawidłową podaż magnezu w diecie

Zawierają go orzechy i nasiona, strączki, produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce. Jeśli nie wiesz, jak włączyć do swojego jadłospisu więcej produktów bogatych w magnez, skorzystaj ze wsparcia dietetyka10,11.

zadbaj o aktywność fizyczną i nawodnienie
Każdego dnia właściwie nawadniaj swój organizm.

Każdego dnia właściwie nawadniaj swój organizm.

Wypijaj min. 2-2,5 l płynów dziennie (głównie wody). Pamiętaj, że źródłem magnezu w diecie może być także tzw. „twarda” woda, oraz wody wysoko zmineralizowane, zawierające magnez (zawartość magnezu zapisana na etykiecie)10,11.

Miej na to Magne B6 Forte!

Play kadr z filmu o tym dlaczego należy zadbać o odpowiednią ilość magnezu
Zamknij

Sprawdź, czy występują u Ciebie czynniki ryzyka niedoboru magnezu.

Dowiedz się więcej o swoim stylu życia.

Test ma charakter wyłącznie informacyjny, jego wynik ma wartość szacunkową i nie jest diagnozą. Test nie zastępuje profesjonalnej porady lekarskiej.

Łatwo się złoszczę lub irytuję.

A

Wcale

B

Rzadziej niż 1 raz na tydzień

C

Częściej niż 1 raz na tydzień

Odczuwam silny stres emocjonalny.

A

Wcale

B

Rzadziej niż 1 raz na tydzień

C

Częściej niż 1 raz na tydzień

Czuję przemęczenie, zobojętnienie, apatię.

A

Wcale

B

Rzadziej niż 1 raz na tydzień

C

Częściej niż 1 raz na tydzień

Mam problemy z zasypianiem lub budzę się w nocy (więcej niż 2 razy w nocy).

A

Wcale

B

Rzadziej niż 1 raz na tydzień

C

Częściej niż 1 raz na tydzień

Uprawiam intensywnie sport.

A

Wcale

B

Mniej niż 75 min intensywnego wysiłku na jeden tydzień

C

Więcej niż 75 min intensywnego wysiłku na tydzień

Odczuwam skurcze mięśni.

A

Wcale

B

Rzadziej niż 1 raz na tydzień

C

Częściej niż 1 raz na tydzień

Odczuwam drganie powiek lub mrowienie w ciele.

A

Wcale

B

Rzadziej niż 1 raz na tydzień

C

Częściej niż 1 raz na tydzień

Odczuwam kołatanie serca

A

Wcale

B

Rzadziej niż 1 raz na tydzień

C

Częściej niż 1 raz na tydzień

Czy dotyczą Ciebie poniższe choroby lub stany?

A

Cukrzyca typu 2 lub stan przedcukrzycowy

B

Przewlekłe bóle głowy lub migrena

c

Depresja lub stany lękowe

d

Nadciśnienie tętnicze

e

Częste biegunki

f

Nadczynność tarczycy

g

Nadwaga lub otyłość

h

Żadne z powyższych

Czy stosujesz któryś z leków z następujących grup?

A

Leki przeczyszczające

B

Leki antykoncepcyjne lub hormonalna terapia zastępcza

c

Leki moczopędne

d

Leki nasenne/uspokajające

e

Leki hamujące wydzielanie kwasu solnego w żołądku (tzw. IPP, stsowane np. na zgagę)

f

Żadne z powyższych

Ile alkoholu spożywasz w ciągu tygodnia?
Pojemności: 500ml/30ml/750ml

A

Nie spożywam alkoholu

B

C

D

Jak wiele filiżanek (200 ml) kawy wypijasz w ciągu typowego dnia?

A

Nie piję kawy

B

C

D

0-15 pkt. niewiele czynników ryzyka niedoborów magnezu 0-15 pkt. niewiele czynników ryzyka niedoborów magnezu

Niewiele czynników
ryzyka niedoboru magnezu

towarzyszy Twojej codzienności

Niedobór magnezu może mieć wiele przyczyn.

  • Ciągły stres, nerwowość, drażliwość, nadmierne emocje, zmęczenie, problemy ze snem, a także skurcze mięśni, drżenie powiek lub kołatanie serca mogą być objawami niedoboru magnezu.
  • Intensywny wysiłek powoduje nadmierną utratę magnezu.
  • Nadmierne spożycie napojów zawierających kofeinę (takich jak kawa, napoje typu cola i napoje energetyczne) lub spożycie alkoholu mogą wywoływać efekt moczopędny, który może przyczyniać się do powstawania niedoborów magnezu.
16-30 pkt. niektóre z czynników ryzyka niedoborów magnezu 16-30 pkt. niektóre z czynników ryzyka niedoborów magnezu

Niektóre z czynników
ryzyka niedoboru magnezu

towarzyszą Twojej codzienności

Niedobór magnezu może mieć wiele przyczyn.

  • Ciągły stres, nerwowość, drażliwość, nadmierne emocje, zmęczenie, problemy ze snem, a także skurcze mięśni, drżenie powiek lub kołatanie serca mogą być objawami niedoboru magnezu.
  • Intensywny wysiłek powoduje nadmierną utratę magnezu.
  • Nadmierne spożycie napojów zawierających kofeinę (takich jak kawa, napoje typu cola i napoje energetyczne) lub spożycie alkoholu mogą wywoływać efekt moczopędny, który może przyczyniać się do powstawania niedoborów magnezu.
31-46 pkt. wiele czynników ryzyka niedoborów magnezu 31-46 pkt. wiele czynników ryzyka niedoborów magnezu

Wiele czynników
ryzyka niedoboru magnezu

towarzyszy Twojej codzienności

Niedobór magnezu może mieć wiele przyczyn.

  • Ciągły stres, nerwowość, drażliwość, nadmierne emocje, zmęczenie, problemy ze snem, a także skurcze mięśni, drżenie powiek lub kołatanie serca mogą być objawami niedoboru magnezu.
  • Intensywny wysiłek powoduje nadmierną utratę magnezu.
  • • Nadmierne spożycie napojów zawierających kofeinę (takich jak kawa, napoje typu cola i napoje energetyczne) lub spożycie alkoholu mogą wywoływać efekt moczopędny, który może przyczyniać się do powstawania niedoborów magnezu.
Chmurka Chmurka Chmurka
Porozmawiaj z farmaceutą
Infolinia: 800 110 110

Zadzwoń do nas jeśli potrzebujesz porady farmaceuty.
Jesteśmy dla Ciebie czynni całą dobę, 7 dni w tygodniu, bezpłatnie.

Pobierz aplikację mobilną Pobierz aplikację mobilną Doz.pl

Ikona przypomnienie o zażyciu leku.
Zdarza Ci się ominąć dawkę leku?

Zainstaluj aplikację. Stwórz apteczkę. Przypomnimy Ci kiedy wziąć lek.

Dostępna w Aplikacja google play Aplikacja appstore
Dlaczego DOZ.pl
Niższe koszta leczenia

Darmowa dostawa do Apteki
Bezpłatna Infolinia dla Pacjentów.

ikona niższe koszty leczenia
Bezpieczeństwo

Weryfikacja interakcji leków.
Encyklopedia leków i ziół

Ikona encklopedia leków i ziół
Wsparcie w leczeniu

Porady na czacie z Farmaceutą.
E-wizyta z lekarzem specjalistą.

Ikona porady na czacie z farmaceutą
Newsletter

Bądź na bieżąco z DOZ.pl

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie.

Zamnij