Zamów leki onlinePoradnik o zdrowiuAplikacja mobilnaMaraton InspiracjiŁódź Maraton AptekiLekarze
Rozmiar tekstu:

Nie garb się! Ćwiczenia na prosty kręgosłup

2011-03-12 Źródło: DOZ.pl
Autor: mgr fizj. Justyna Bielecka

Garbienie się jest bardzo często spotykanym nawykiem, nie tylko wśród dzieci, ale także u wielu dorosłych. Pogłębiona kifoza piersiowa, wysunięcie barków w przód – to typowa postawa zgarbionej osoby.

Skutkuje ona przykurczem mięśni klatki piersiowej oraz nadmiernym rozciągnięciem i osłabieniem mięśni grzbietu. Przykurcz wspomnianych mięśni powoduje z kolei spłycenie oddechu.

Aby łatwiej było wprowadzić w życie nawyk prostowania się, należy zadbać o prawidłowe rozciągnięcie mięśni klatki piersiowej. W tym celu najlepiej jest zastosować ćwiczenia rozciągające w połączeniu z ćwiczeniami oddechowymi.

Na rozgrzewkę

Stań w lekkim rozkroku, w wygodnej, stabilnej pozycji. Rozłóż ramiona na boki. Z wdechem, odchyl ramiona w tył, „otwierając” klatkę piersiową. Z wydechem przenieś ramiona w przód, „zamknij” klatkę.

Stań przodem do ściany, wyciągnij jedną rękę w przód, oprzyj ją o ścianę na wysokości barku. Następnie zacznij obracać się całym ciałem w bok w przeciwnym kierunku (jeżeli prawa ręka jest oparta, to obracaj się w lewo). Rękę utrzymuj w tym samym miejscu. Obracaj się do momentu, aż
poczujesz rozciąganie w okolicy klatki piersiowej. Wytrzymaj w tej pozycji 15-20 sekund. Powtórz na drugą stronę.

Spleć dłonie z tyłu za plecami, barki odchyl w tył, delikatnie zacznij oddalać dłonie od pośladków. Gdy poczujesz rozciąganie, utrzymaj pozycję kilkanaście sekund. W tym czasie wykonaj kilka głębokich wdechów, poszerzających klatkę piersiową.

Oprócz rozciągania klatki piersiowej, ważne jest też wzmocnienie mięśni grzbietu. W tym celu połóż się na brzuchu. Wyprostuj ramiona na boki. Czoło oprzyj na podłodze lub na zwiniętym ręczniku. Unoś ramiona w górę, zbliżając łopatki do kręgosłupa. Wykonaj 15 powtórzeń.

Pozostając w tej samej pozycji, przenieś ramiona w przód, następnie unieś w górę klatkę piersiową wraz z ramionami, policz do trzech, po czym opuść tułów. Ćwiczenie powtórz 15 razy. Podczas ćwiczenia pilnuj, by nogi nie unosiły się nad podłogę.

Autorem artykułu 'Nie garb się! Ćwiczenia na prosty kręgosłup' jest mgr fizj. Justyna Bielecka . Kopiowanie treści bez zgody redakcji zabronione.

Tagi: ból kręgosłupa ból pleców kręgosłup plecy
Naturalne metody leczenia bólu
Naturalne metody leczenia bólu
Dostępność leków przeciwbólowych bez recepty sprawia, że dla większości osób najprostszą metodą złagodzenia bólu jest sięgnięcie po (...) więcej »
Zdrowie w ogrodzie
Zdrowie w ogrodzie
Ciepłe letnie dni sprzyjają pracom w ogrodzie. Musimy jednak pamiętać nie tylko o pielęgnacji i ochronie naszych roślin, ale także (...) więcej »
Kiedy bolą plecy…
Kiedy bolą plecy…
Bóle kręgosłupa stały się jedną z najczęstszych dolegliwości układu kostno-stawowego. Cierpią na nie nie tylko ludzie starsi, ale (...) więcej »
Dbaj o swój kręgosłup
Dbaj o swój kręgosłup
Stelażem ludzkiego ciała jest kręgosłup. Oprócz bycia podporą, spełnia jeszcze inne ważne funkcje. To w nim znajduje się rdzeń (...) więcej »

Twój koszyk Przechowalnia

Suma: 0 zł
Brak produktów w koszyku.
DARMOWA DOSTAWA W 24-72h
Zamknij [X]

Zaloguj się do swojego profilu!

Wprowadź w pola poniżej swój login i hasło.
Email:
Hasło:
Masz konto na Facebooku? Zaloguj się przy pomocy profilu Facebook i zamów leki!
Zaloguj się
Nie masz konta?
Załóż je bezpłatnie już dziś.
Nie pamiętasz hasła?
Skorzystaj z opcji przypomnienia.
Zamknij [X]
Wylogowanie
W Twoim koszyku znajduje się zamówienie na 0 produkty, które nie zostało skierowane do realizacji w aptece.
Czy na pewno chcesz się wylogować?

DOZ.PL - Portal Dbam o Zdrowie
Copyright (C) DOZ.PL Sp. z o.o. 2007 - 2013
Zbąszyńska 3, 91-342 Łódź
NIP 537-249-29-24, KRS 301254
Infolinia: 800 111 204

Redakcja doz.pl

Piotr Gmurek
tel: +48 (42) 200 71 31pgmurek@doz.pl

Reklama w doz.pl

Ewa Dudekedudek@doz.plreklama@doz.pl

Współpraca z producentami

Michał Kudłacikmkudlacik@doz.pl

Współpraca

Jesteś producentem, farmaceutą?Kliknij tutaj