Jedzmy ziarna słonecznika!

mgr farm. Justyna Wodowska
mgr farm. Justyna Wodowska
Ekspert

mgr farm. Justyna Wodowska

Z wykształcenia i zamiłowania mgr farmacji, praktykująca z zapałem w jednej z aptek Dbam o Zdrowie. W roku 2013 ukończyła studia podyplomowe uzyskując tytuł specjalisty w zakresie Farmacji Aptecznej, obecnie w trakcie studiów doktoranckich w zakresie nauk medycznych.

Ziarna słonecznika to niedoceniana, bardzo zdrowa przekąska. Dlaczego?

Samo zdrowie w niepozornym ziarenku

Zapewne każdy z nas miał okazję łuskać słonecznik, ale zwykle bez pełnej świadomości jak cenne dostarczamy wówczas naszemu organizmowi składniki. Ziarna słonecznika to przede wszystkim źródło dobrych, nienasyconych kwasów tłuszczowych. Ważną rolę w nasionach słonecznika odgrywają też witaminy z grupy B, warunkujące prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. To jednak nie wszystko! Słonecznik to także fitosterole oraz minerały (magnez, cynk, żelazo).

Jaki kupować słonecznik, aby w pełni skorzystać z tych właściwości?

Sięgajmy w pierwszej kolejności po nieprażone ziarna. Świetnym rozwiązaniem jest po prostu niełuskany słonecznik, ponieważ łuska zabezpiecza ziarno przed utlenianiem. Warto też sięgać po inne ziarenka: pestki dyni, sezam i siemię lniane. Na zdrowie!



Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus