REKLAMACJE
JAk wygląda proces reklamacji?
1. Skontaktuj się z nami drogą elektroniczną pytanie@dozapteka.pl lub telefonicznie 42 888 13 22 lub pocztą na adres Medeor sp. z o.o. Apteka Aptelia, ul. Maratońska 67C, 94-102 Łódź
2. Reklamowane produkty odeślij bezpłatnie korzystając z usługi Zwrot DHL lub Szybkie Zwroty Inpost. Możesz też skontaktować się z nami telefonicznie 42 888 13 22.i zamówić odbiór przesyłki.
Decyzję w sprawie reklamacji otrzymasz w terminie 14 dni.
- W przypadku umowy sprzedaży produktów innych niż produkty lecznicze lub wyroby medyczne Apteka ponosi odpowiedzialność za brak zgodności produktu z umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności produktu do użycia jest dłuższy.
- W przypadku umów sprzedaży produktów takich jak produkty lecznicze lub wyroby medyczne oraz w przypadku umów sprzedaży zawieranych przez Klientów niebędących konsumentami Apteka odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna produktu zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od dnia wydania tego produktu Klientowi. Jeżeli określony termin przydatności produktu do użycia kończy się po upływie 2 lat od dnia wydania rzeczy Klientowi, Apteka odpowiada z tytułu rękojmi za wady tego produktu stwierdzone przed upływem tego terminu.
- W przypadku produktów objętych gwarancją uprawnienia z tego tytułu można wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w oświadczeniu gwarancyjnym (tzw. karcie gwarancyjnej). Gwarancja na sprzedany produkt nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wobec Apteki z tytułu braku zgodności produktu z umową sprzedaży lub rękojmi.
- Szczegóły na temat reklamacji zawarte są w Regulaminie
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
Zasady opisane poniżej mają zastosowanie do Ciebie, jeśli jesteś osobą fizyczną, dla której zawarcie umowy (np. sprzedaży) nie jest związane bezpośrednio z Twoją działalnością gospodarczą lub zawodową:
- Przysługuje Ci możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania Sporów opracowaną przez Komisję Europejską dostępną na stronie internetowej: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
- Jesteś uprawniona/y do zwrócenia się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy do Stałego Sądu Polubownego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Łodzi, ul. Gdańska 38, 90-730 Łódź. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej. Adres strony internetowej do Stałego Sądu Polubownego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Łodzi jest następujący: https://www.wiih.lodz.pl/?p=221
- Masz prawo również skorzystać z innych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń niż wskazane powyżej. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami stron internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php ”
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
Masz prawo odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- w którym otrzymałeś zamówiony produkt lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Ciebie otrzymała produkt; albo
- w którym otrzymałeś ostatni z produktów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Ciebie otrzymała ostatni z produktów - w przypadku zakupu w ramach jednego zamówienia wielu produktów, które dostarczane są osobno; albo
- w którym otrzymałeś ostatnią partię lub część produktów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Ciebie otrzymała ostatnią partię lub część produktów – w przypadku zakupu w ramach jednego zamówienia produktów dostarczanych partiami lub w częściach.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy wysłać do nas informację tego dotyczącą przed upływem powyższego okresu.
JAKICH PRODUKTÓW NIE MOŻNA ZWRÓCIĆ?
- Produktów leczniczych*;
- Wyrobów medycznych*;
- Środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego;
- Produktów ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia;
- Produktów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- Produktów, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami.
* Zwrot Aptece produktu leczniczego lub wyrobu medycznego jest możliwy wyłącznie z powodu wady jakościowej, niewłaściwego ich wydania lub sfałszowania produktu leczniczego.
Jeśli masz wątpliwości, czy dany produkt podlega zwrotowi, skontaktuj się z nami mailowo pytanie@dozapteka.pl lub telefonicznie 42 888 13 22.
JAK DOKONAĆ ODSTĄPIENIA OD UMOWY?
- Możesz pobrać i wypełnić formularz odstąpienia od umowy dostępny tutaj a następnie przesłać go e-mailem na: pytanie@dozapteka.pl
lub
• pocztą na adres: Medeor sp. z o.o. Apteka Aptelia, ul. Maratońska 67C, 94-102 Łódź
Przesyłkę z produktem możesz nadać bezpłatnie korzystając z usługi Zwrot DHL lub Szybkie Zwroty Inpost. Możesz też skontaktować się z nami telefonicznie 42 888 13 22 i zamówić odbiór przesyłki.
Możesz również przesłać produkt samemu nadając przesyłkę na adres Apteki: Medeor sp. z o.o. Apteka Aptelia, ul. Maratońska 67C, 94-102 Łódź.
Ważne, abyś w każdym przypadku nadał przesyłkę z produktem nie później niż w terminie 14 dni od dnia przesłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Jeśli nie skorzystasz z możliwości bezpłatnego przesłania produktu z pkt. 2 powyżej będziesz musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu produktu.
W przypadku odstąpienia od umowy zwrócimy Ci wszystkie otrzymane od Ciebie płatności (w tym koszty dostarczenia do Ciebie produktu z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Ciebie sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas). Wspomnianego zwrotu płatności dokonamy niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Twojej decyzji o odstąpieniu od umowy.
Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Ciebie użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziłaś/eś się na inne rozwiązanie - w każdym przypadku nie poniesiesz żadnych opłat w związku z tym zwrotem płatności.
Jeżeli nie skorzystasz z możliwości bezpłatnej przesyłki produktu opisanej powyżej w pkt. 2, będziemy mogli wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktu lub do czasu dostarczenia nam dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Pamiętaj, że odpowiadasz za zmniejszenie wartości produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
Szczegółowe informacje na temat odstąpienia od umowy możesz znaleźć w Załączniku nr 2 do Regulaminu dostępnym tutaj oraz w Regulaminie dostępnym tutaj.
wydane przez:
Łódzki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny