Ulotka leku - dawkowanie, działanie, zastosowanie

ALE Race - zastosowanie i działanie lecznicze

Wskazania:

Preparat ALE Race przeznaczony jest do postępowania dietetycznego we wszystkich rodzajach wysiłku fizycznego związanego z intensywną pracą mięśniową. Napój stanowi źródło energii również dla osób uprawiających dyscypliny drużynowe i indywidualne. Ponadto, produkt może być wykorzystywany nie tylko podczas wysiłku, ale również w przypadku przygotowań do intensywnych treningów lub regeneracji zasobów energetycznych po ich zakończeniu.  ALE Race stanowi także formę nawadniania organizmu z jednoczesnym uzupełnieniem strat elektrolitów, do których dochodzi w wyniku wymiotów, biegunek czy odwodnienia. Napój energetyczny można również wykorzystywać w okresie rekonwalescencji, w którym wzrasta zapotrzebowanie energetyczne organizmu po przebytych kontuzjach i urazach.

Dawkowanie:

>Doustnie. W celu uzyskania napoju hipotonicznego (220-230 mOsm/kg H2O) należy wsypać 1 miarkę proszku w 700ml wody. Mieszać w bidonie lub shakerze przez 20-30 sekund do całkowitego rozpuszczenia. Spożywać 1 porcję napoju na każde 30-60min wysiłku w zależności od strat potu. Aby sporządzić napój izotoniczny (300-315mOsm/kg H2O) należy wrzucić 1 miarkę proszku do 500ml wody. Mieszać w bidonie lub shakerze przez 20-30 sekund do całkowitego rozpuszczenia. Spożywać 1 porcję napoju na każde 30-60min wysiłku lub 1-2 porcje bezpośrednio po jego zakończeniu. W celu uzyskania napoju hipertonicznego (510-520 mOsm/kg H2O) należy umieścić 1 miarkę proszku w 400ml wody. Mieszać w bidonie lub shakerze przez 20-30 sekund do całkowitego rozpuszczenia. Spożywać 1 porcję napoju co kilka godzin podczas przygotowania do wysiłku fizycznego lub 1-2 porcje bezpośrednio po jego zakończeniu. Sporty wytrzymałościowe (bieganie, kolarstwo, triathlon, pływanie, bieganie na nartach, wioślarstwo, kajakarstwo, łyżwiarstwo szybkie): 1 porcja napoju izotonicznego lub hipotonicznego podczas każdych 30-60 minut wysiłku. Inne aktywności wytrzymałościowe (Rajdy Adventure Racing, wycieczki piesze, wycieczki górskie, biegi ultra): 1 porcaj napoju izotonicznego lub hipotonicznego podczas każdych 60-90 minut wysiłku. Sporty drużynowe (piłka nożna, koszykówka, siatkówka, piłka ręczna, hokej, hokej na trawie, rugby, waterpolo): 1 porcja napoju izotonicznego lub hipotonicznego podczas każdych 45-60 minut wysiłku. Sporty indywidualne (tenis, tenis stołowy, squash, badminton, szermierka): 1 porcja napoju izotonicznego lub hipotonicznego podczas każdych 45-60 minut wysiłku. Fitness (aerobik, aguaaerobik, aquajogging, gimnastyka, crossfit): 1 porcja napoju izotonicznego lub hipotonicznego podczas każdych 45-60 minut wysiłku. Sporty siłowo-szybkościowe (trening siłowy, skoki, rzuty, biegi sprinterskie): 1 porcja napoju izotonicznego lub hipotonicznego podczas każdych 45-60 minut wysiłku. Sporty walki (boks, kickboxing, taekwondo, karate, zapasy, judo, jujitsu): 1 porcja napoju izotonicznego lub hipotonicznego podczas każdych 45-60 minut wysiłku. Sporty zimowe i wodne (narciarstwo zjazdowe, surfing, windsurfing, kitesurfing, żeglarstwo): 1 porcja napoju izotonicznego lub hipotonicznego podczas każdych 60-90 minut wysiłku. Przygotowanie do intensywnego wysiłku fizycznego i zawodów sportowych:  2-4 porcje napoju izotonicznego lub hipertonicznego w ciągu dnia. Przygotowanie należy rozpocząć 2-3 dni przed planowanym intensywnym treningiem lub zawodami. Regeneracja po intensywnym wysiłku fizycznym lub zawodach sportowych: 1-2 porcje napoju izotonicznego lub hipertonicznego bezpośrednio po zakończeniu wysiłku i w razie zapotrzebowania kontynuować nawadnianie co 60-90 minut kolejnymi porcjami napoju. Biegunki, wymioty:  1 porcja napoju izotonicznego lub hipertonicznego co 1-3 godzin w zależności od zapotrzebowania i stanu odwodnienia. Odwodnienie: 1 porcja napoju izotonicznego lub hipertonicznego co 1-3 godzin w zależności od zapotrzebowania. I stanu odwodnienia.

Uwaga!
Encyklopedia nie zastępuje wizyty w gabinecie lekarskim i nie służy samoleczeniu. Zawiera ona informacje na temat składu, wskazań, dawkowania oraz możliwych skutków ubocznych leków, suplementów diety oraz wyrobów medycznych. W zakładce "Poinformuj lekarza" zwrócono uwagę na najważniejsze leki i choroby, o których powinniśmy powiedzieć lekarzowi. Nie oznacza to jednak, że możemy pominąć pozostałe aktualnie stosowane leki oraz odczuwane dolegliwości. Wszelkie wątpliwości, nawet te dotyczące leków dostępnych bez recepty, konsultuj z lekarzem lub farmaceutą. Zawsze zapoznaj się z dołączoną do opakowania ulotką, która zawiera szczegółowe informacje na temat danego leku, suplementu diety lub wyrobu medycznego. Stosowanie preparatu zgodnie z zaleceniami decyduje o skuteczności i bezpieczeństwie leczenia. Lista zamienników handlowych nie stanowi podstawowego źródła informacji odnośnie zamiany leku na inny. Ostateczną decyzję podejmuje lekarz lub farmaceuta. Pamiętaj, że żaden suplement diety nie może być stosowany jako zamiennik zróżnicowanej diety i nie należy przekraczać zalecanej porcji do spożycia w ciągu dnia. Tylko urozmaicona, zbilansowana dieta jest najlepszym sposobem sprzyjającym prawidłowemu rozwojowi i funkcjonowaniu organizmu oraz zachowaniu zdrowia.