Gdy nie potrafisz odmówić sobie słodyczy...

Cukierek, batonik, ciasteczko - to tylko niektóre z potencjalnych zagrożeń dla osób będących na diecie. Problem słodkiej pokusy polega na tym, iż zawiera ona ogromne ilości cukru, od którego większość osób borykających się z nadwagą, jest uzależniona. W jaki sposób można więc ograniczyć spożycie słodkości?

Praktyczne wskazówki na co dzień:

  • Myj często zęby - miętowy smak w ustach zniechęca do spożywania słodkiego
  • Pij dużo wody mineralnej, herbaty, ziółek, soków owocowych - zapełnisz nimi żołądek
  • W sklepach omijaj półki ze słodyczami szerokim łukiem - wyobraź sobie, że one w ogóle nie istnieją
  • Za każdym razem, gdy masz ochotę na słodycze, odłóż do słoika pieniądze, które byś na nie przeznaczył/a - po miesiącu zdziwisz się ile zaoszczędzisz. Zebrane oszczędności przeznacz na nowe ubrania lub na wakacje. Łącz dobre z pożytecznym.
  • Wyobraź sobie, że ulubiona czekoladka bądź ciastko, złożone są  z produktów, za którymi nie przepadasz (np. ryby) - ciasteczko o smaku ryby? Fu! Wykorzystaj potęgę własnej psychiki
  • Jedz owoce - zawierają uwielbianą przez Ciebie słodycz, a także stanowią wspaniałe źródło witamin i błonnika
  • Zrezygnuj z jedzenia słodkości na śniadanie - poranny posiłek składający się z drożdżówki lub słodkich płatków śniadaniowych sprawi, że przez cały dzień będziesz mieć ochotę na „małe co nieco”
  • Pamiętaj, im więcej stresu, tym większe zapotrzebowanie organizmu w cukier - unikaj więc sytuacji stresowych, a w chwilach słabości zamiast sięgać po czekoladkę- pij melisę.
  • Nie możesz się powstrzymać? Zjedz dwie kostki gorzkiej czekolady - to w zupełności wystarczy do zaspokojenia Twoich potrzeb.
  • Nie zajadaj problemów - jeśli czujesz się zmęczony/a, przybity/a porozmawiaj z kimś, udaj się na spacer lub wyładuj negatywną energię ćwicząc.

Podziel się: