Mam 42 lata i nadciśnienie tętnicze. Chciałbym schudnąć, bo ważę 130 kg. Poleci mi Pani jakiś zestaw ćwiczeń?

Lekarz powinien zalecić ćwiczenia i przepisać odpowiednią dietę. Ja na podstawie udzielonych przez Pana informacji mogę jedynie udzielić Panu kilku rad. Przy wadze 130 kg początkowo najlepiej wykonywać ćwiczenia, które nie będą zwiększały obciążenia stawów. Zamiast bieżni lepiej stosować ćwiczenia na orbitreku (maszynie eliptycznej) lub na rowerze stacjonarnym. Przyrządy te odciążają stawy i dodatkowo pozwalają monitorować tętno na bieżąco, co jest bardzo istotne przy treningu z nadciśnieniem tętniczym. Odciążające dla stawów będą też ćwiczenia w wodzie, pływanie. Zawsze przed treningiem należy zmierzyć ciśnienie. Proszę pamiętać, żeby nie ćwiczyć, gdy w spoczynku ciśnienie skurczowe przekracza 200mmHg, a rozkurczowe 115mmHg. (Maksymalne tętno dla Pana to 220-wiek, czyli 220-42=178. Optymalny przedział tętna treningowego dla Pana to 70-125 uderzeń na minutę). Jeżeli zażywa pan beta-blokery, proszę pamiętać, że zmniejszają one reakcje serca na wysiłek, przez co może Pan nie odczuwac zmęczenia podczas ćwiczeń. Należy trzymać się zalecanego przedziału tętna, żeby nie przeforsować organizmu.


Podziel się:

Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus