Napnij brzuch!

Mięśnie brzucha są jednymi z ważniejszych w organizmie człowieka. Razem z mięśniami grzbietu są rusztowaniem dla kręgosłupa, wytwarzają odpowiednie ciśnienie w jamie brzusznej, przez co wspomagają trawienie, uczestniczą też w oddychaniu. Często jednak bywają osłabione lub nadmiernie rozciągnięte. Wówczas nie dość, że gorzej pełnią wspomniane wyżej funkcje, to jeszcze gorzej wyglądają.

Prostym sposobem na poprawę  wyglądu okolic talii jest wyrobienie sobie nawyku napinania brzucha. Pamiętaj jednak, że nie jest to to samo, co popularne „wciąganie brzucha”! Przy prawidłowym napięciu, twój pępek powinien zbliżyć się do kręgosłupa, ale także unieść w kierunku żeber. Pod skórą i warstwą tkanki tłuszczowej powinnaś poczuć wyraźnie napinające się mięśnie. Klatka piersiowa natomiast nie powinna się poszerzać, jak to się dzieje przy „wciąganiu brzucha”. 

Jeżeli wciąż nie wiesz jak to zrobić, połóż się na plecach i wykonaj kilka „brzuszków”  w ten sposób, aby pępek nie unosił się do góry. Postaraj się wyczuć, jak pracują mięśnie, a potem spróbuj uzyskać  ten sam efekt, nie wykonując ćwiczenia. Kiedy już twoje ciało nauczy się, jak napinać brzuch, powtarzaj to tak często, jak to możliwe: kiedy stoisz, siedzisz, leżysz, w domu, w pracy, za biurkiem i w samochodzie. Wygląd twojego brzucha od razu się poprawi, bowiem samo napięcie potrafi optycznie zmniejszyć obwód talii nawet o kilka centymetrów! Z czasem mięśnie się wzmocnią i będą lepiej spełniać swoje pozostałe funkcje. 


Podziel się:


Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus