Kategorie tematyczne
Bakterie pomogą oszacować ryzyko wystąpienia zawału
2012-01-26 Źródło: www.naukawpolsce.pap.plSkład i rozmiar flory bakteryjnej w naszych jelitach może pomóc przewidzieć ryzyko zawału. Co więcej, manipulacja tymi mikroorganizmami może wpłynąć na zmniejszenie ryzyka oraz szybszą rekonwalescencję - informuje FASEB Journal.
Wnioski są wynikiem badań przeprowadzonych na trzech grupach szczurów, z których pierwsza otrzymywała standardowe pożywienie, drugiej podawano antybiotyk, a trzeciej - suplement zawierający probiotyk (Lactobacillus plantarum - bakteria, która hamuje produkcję leptyny).[...]
"Biochemiczny związek pomiędzy bakteriami w jelitach, ich matabolitami oraz uszkodzeniami serca wpływa na ryzyko zgonu z powodu zawału mięśnia sercowego" - mówi autor badań dr John E. Baker z Medical College of Wisconsin w Milwaukee. "Zastosowanie probiotyków w przyszłości będzie w stanie poprawić zdrowie układu krwionośnego populacji".
"Nie jesteśmy skłonni przepisywać jogurtu w celu zapobiegania zawałom, jednak te badania pozwalają nam lepiej zrozumieć, w jaki sposób mikrobiom wpływa na reakcję naszego organizmu na uszkodzenia" - dodaje redaktor naczelny pisma Gerald Weissmann. - Podobnie jak lekarze oceniają ryzyko chorób serca na podstawie poziomu cholesterolu, ciśnienia tętniczego i ogólnej kondycji ciała, być może wkrótce będziemy mogli ocenić podatność na choroby, patrząc na mikroby, które zasiedlają jelita".
Odkrycie to ma szansę przyczynić się do powstania nowych testów diagnostycznych, a także metod zapobiegania i leczenia pacjentów po zawale - konkludują naukowcy.
źródło: www.naukawpolsce.pap.pl
Twój koszyk Przechowalnia
Aktualności
Serce wyhodowane ze skóry Spożywanie czerwonego mięsa może spowolnić Twój mózg! "Bezpieczna dawka alkoholu" nie istnieje! Rak częściej dotyka osoby chrapiące Zaburzenia erekcji, a choroby serca Propolis spowalnia raka prostaty Europejski Dzień Walki z Otyłością Spożywanie ryb może zmniejszyć ryzyko raka Ludzie preferują lewy profil twarzy














