Kategorie tematyczne
Rodzaj spożywanego mięsa ma wpływ na zdrowie
2012-01-26 Źródło: www.naukawpolsce.pap.plDieta wysokobiałkowa może mieć korzystny wpływ na zdrowie, jednak należy zwracać uwagę na to, jaki rodzaj białka spożywamy. Badania potwierdzają, że zbyt częsta konsumpcja czerwonego mięsa może zwiększyć ryzyko udaru, podczas gdy białko zawarte w drobiu może je obniżyć.
Jak informuje pismo "Stroke" wniosek ten płynie z analizy dwóch badań obejmujących dziesiątki tysięcy osób w średnim wieku i starszych. W czasie ponad dwudziestu lat obserwacji do udaru doszło u około 1,4 tysięcy mężczyzn i ponad 2,6 tysięcy kobiet.
Naukowcy z Harvardzkiej Szkoły Zdrowia Publicznego i Cleveland Clinic przyjrzeli się danym dotyczącym źródeł białka w dietach poszczególnych osób.
W przypadku mężczyzn, którzy dziennie spożywali więcej niż dwie porcje czerwonego mięsa (ponad 230 gramów), ryzyko udaru było o 28 procent wyższe niż u mężczyzn, których dieta zawierała średnio około jednej trzeciej porcji dziennie.
Wśród kobiet spożywanie około dwóch porcji czerwonego mięsa dziennie było związane z 19-procentowym podwyższeniem ryzyka w porównaniu z paniami nie przekraczającymi połowy porcji (około 56 gramów).
Zbadano ponadto, w jaki sposób na ryzyko udaru wpływa zamiana czerwonego mięsa na inne źródło białka. Po zastąpieniu jednej porcji wołowiny lub wieprzowiny drobiem ryzyko zmniejszyło się o 27 procent, po zastąpieniu mięsa rybami i orzechami - o 17 procent, a w przypadku nabiału - o 10-11 procent.
źródło: www.naukawpolsce.pap.pl
Twój koszyk Przechowalnia
Nasi Farmaceuci polecają
Aktualności
Serce wyhodowane ze skóry Spożywanie czerwonego mięsa może spowolnić Twój mózg! "Bezpieczna dawka alkoholu" nie istnieje! Rak częściej dotyka osoby chrapiące Zaburzenia erekcji, a choroby serca Propolis spowalnia raka prostaty Europejski Dzień Walki z Otyłością Spożywanie ryb może zmniejszyć ryzyko raka Ludzie preferują lewy profil twarzy














