Kategorie tematyczne
Telewizja może służyć zdrowiu
2012-01-22 Źródło: www.naukawpolsce.pap.plWłoscy naukowcy zbadali wpływ mediów na nawyki żywieniowe i stwierdzili, że ludzie częściej korzystający ze środków masowego przekazu, chętniej stosują dietę śródziemnomorską, uznawaną za jedną z najzdrowszych na świecie - informuje serwis EurekAlert.
Włosi z the Research Laboratories z Fondazione di Ricerca e Cura "Giovanni Paolo II" w Campobasso przebadali tysiąc osób, zbierając informacje na temat ich stanu zdrowia, stylu życia i nawyków żywieniowych, a także dane, dotyczące użycia mediów (telewizji, gazet i internetu). Następnie przeanalizowali uzyskane wyniki i doszli do wniosku, że lepiej poinformowani ludzie, odżywiają się w korzystniejszy dla zdrowia sposób.
"Częstotliwość korzystania ze środków masowego przekazu ma związek ze stylem życia. My skupiliśmy się na nawykach żywieniowych, głównie diecie śródziemnomorskiej. Wyniki pokazały, że ludzie, którzy odbierają więcej informacji, dostarczanych przez media, deklarują częstsze stosowanie się do zasad diety śródziemnomorskiej, uznawanej za wzorzec odżywiania się, najbardziej skuteczny w redukcji ryzyka zapadnięcia na chroniczne i szkodliwe dla układu nerwowego choroby. Lepiej poinformowani ludzie, spożywają więcej pokarmów o kluczowym znaczeniu dla diety śródziemnomorskiej, czyli owoców i świeżych ryb, a mniej niezdrowego jedzenia, zawierającego tłuszcze zwierzęce" - wyjaśnia Americo Bonanni z Research Laboratories.
Jest to pierwsze badanie, które ukazuje pozytywny wpływ mediów na zdrowie człowieka. Dotychczas wszelkie badania skupiały się na negatywnych skutkach oglądania telewizji.
"Literatura naukowa dotyczy głównie faktu, że oglądanie telewizji często wiąże się z brakiem aktywności fizycznej i podjadaniem, co może skutkować otyłością, głównym czynnikiem ryzyka w chorobach sercowo-naczyniowych. W naszym badaniu położyliśmy nacisk na dostęp do informacji, dzięki korzystaniu ze środków masowego przekazu, włączając w to internet, gazety i czasopisma. Stwierdziliśmy, że lepiej poinformowani ludzie mają zdrowsze nawyki żywieniowe" - mówi Marialaura Bonaccio, czołowa badaczka.
źródło: www.naukawpolsce.pap.pl
Twój koszyk Przechowalnia
Nasi Farmaceuci polecają
Aktualności
Serce wyhodowane ze skóry Spożywanie czerwonego mięsa może spowolnić Twój mózg! "Bezpieczna dawka alkoholu" nie istnieje! Rak częściej dotyka osoby chrapiące Zaburzenia erekcji, a choroby serca Propolis spowalnia raka prostaty Europejski Dzień Walki z Otyłością Spożywanie ryb może zmniejszyć ryzyko raka Ludzie preferują lewy profil twarzy














