Kategorie tematyczne
Dieta śródziemnomorska może zapobiegać depresji
2011-10-01 Źródło: wprost.plDieta śródziemnomorska, uważana jest za czynnik chroniący przed chorobami serca i rakiem, może pomóc w także zapobieganiu depresji - podają hiszpańscy naukowcy.
Badania zostały przeprowadzone na 10 094 osobach. Według naukowców prawdopodobieństwo rozwinięcia się depresji jest o około 30 proc. mniejsze u ludzi, których dieta zawiera dużo warzyw, owoców i zbóż i mało czerwonego mięsa. W analizie brano pod uwagę stan cywilny badanych, liczbę ich dzieci oraz czynniki związane ze zdrowym stylem życia, a także pewne cechy charakteru. Te aspekty nie miały jednak wpływu na rezultat badania.
Najczęściej zwolennikami diety śródziemnomorskiej byli mężczyźni, eks-palacze, osoby w związku małżeńskim i starsze oraz te bardziej aktywne fizycznie. Według dr Cecilil D`Felice dieta bogata w oliwę z oliwek podnosi poziom serotoniny, a właśnie na tym, by utrzymać więcej dostępnej w mózgu serotoniny, polega działanie większości leków antydepresyjnych.
Twój koszyk Przechowalnia
Aktualności
Serce wyhodowane ze skóry Spożywanie czerwonego mięsa może spowolnić Twój mózg! "Bezpieczna dawka alkoholu" nie istnieje! Rak częściej dotyka osoby chrapiące Zaburzenia erekcji, a choroby serca Propolis spowalnia raka prostaty Europejski Dzień Walki z Otyłością Spożywanie ryb może zmniejszyć ryzyko raka Ludzie preferują lewy profil twarzy














