Kategorie tematyczne
Rybie tłuszcze w ciąży zwiększają odporność niemowląt
2011-08-25 Źródło: www.naukawpolsce.pap.plNiemowlęta kobiet, które w ciąży zażywały kwasy tłuszczowe omega-3 obecne w tłustych rybach morskich i w glonach, mniej chorują i łagodniej przechodzą przeziębienie w pierwszych miesiącach życia - wynika z badań, które publikuje pismo "Pediatrics".
Liczne badania ostatnich lat potwierdzają, że długołańcuchowe, wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, jak kwas dokozaheksaenowy (DHA) czy eikozapentaenowy (EPA), mają korzystny wpływ na zdrowie człowieka.[...]
Naukowcy z Emory University w Atlancie (stan Georgia) sprawdzali, czy podawanie kobietom w ciąży kwasu DHA może mieć wpływ na odporność ich przyszłego potomstwa. [...] Wszystkie dzieci były karmione piersią, a w mleku matek, które stosowały DHA w ciąży wykryto większe ilości tego związku.
Dane na temat objawów infekcji udało się zebrać dla blisko 850 niemowląt, gdy ukończyły pierwszy, trzeci i szósty miesiąc życia.[...]
Jak podsumowują autorzy pracy, zażywanie suplementów z kwasem DHA w ciąży zmniejsza ryzyko przeziębienia u dziecka w wieku jednego miesiąca, a także skraca utrzymywanie się objawów chorobowych u dzieci w pierwszym, trzecim i szóstym miesiącu życia.
"Nasze wyniki wskazują, że ciężarne spożywające 400 mg kwasu dokozaheksaenowego maja większe szanse na urodzenie zdrowszego dziecka. To zakrojone na szeroką skalę badanie uwypukla rolę zdrowego odżywiania się w ciąży" - komentuje kierująca badaniami dr Usha Ramakrishnan.
Twój koszyk Przechowalnia
Aktualności
Serce wyhodowane ze skóry Spożywanie czerwonego mięsa może spowolnić Twój mózg! "Bezpieczna dawka alkoholu" nie istnieje! Rak częściej dotyka osoby chrapiące Zaburzenia erekcji, a choroby serca Propolis spowalnia raka prostaty Europejski Dzień Walki z Otyłością Spożywanie ryb może zmniejszyć ryzyko raka Ludzie preferują lewy profil twarzy














