Kategorie tematyczne
Jaja doprowadzą Cię do śmierci
2008-04-15 Źródło: Onet.plBadacze amerykańscy wykazali, że spożywanie dużych ilości jaj ma związek z wyższym ryzykiem zgonu.
Jednak na razie, autorzy pracy na łamach pisma "American Journal of Clinical Nutrition", nie potrafią wyjaśnić tej zależności. Zgodnie z zaleceniami lekarskimi, zmniejszenie ilości cholesterolu w diecie jest ważnym elementem profilaktyki chorób układu krążenia. Ale choć jajka są bogatym źródłem cholesterolu, brak jednoznacznych danych na temat związku między ich spożyciem, a ryzykiem schorzeń układu sercowo-naczyniowego i zgonu z ich powodu.
Aby to sprawdzić naukowcy z Wydziału Medycznego Uniwersytetu Harvarda w Bostonie przeanalizowali dane zbierane w dużej grupie lekarzy płci męskiej (21 327 osób) przez 20 lat. Jak wyliczyli badacze, ilość spożywanych jaj nie miała związku z ryzykiem zgonu z powodu chorób układu krążenia, w tym z powodu zawału serca czy udaru mózgu. Okazało się jednak, że była związana z wyższym prawdopodobieństwem zgonu ze wszystkich przyczyn. Ta zależność była szczególnie widoczna w grupie osób chorych na cukrzycę - miłośnicy jaj byli dwukrotnie bardziej narażeni na zgon w okresie badań, niż pacjenci jedzący ich mało. Jak podkreśla autor komentarza do pracy dr Robert Eckel z Uniwersytetu Stanu Kolorado, badania te miały charakter czysto epidemiologiczny, co nie pozwala ustalić zależności przyczynowo-skutkowej między konsumpcją jaj, a ryzykiem zgonu.
Twój koszyk Przechowalnia
Aktualności
Wyniki konkursu "ABC Chorób wieku dziecięcego”. Kiedy seks daje kobietom największą satysfakcję? Ultradźwięki zamiast prezerwatywy? Seks nie jest groźny dla chorego serca Ponętne usta na walentynki Oczy zwierciadłem umysłu Ryzyko alzheimera zależy od trybu życia Chłopcy też powinni być szczepieni przeciwko HPV Pozytywne myśli wpływają na leczenie













