Zamów leki onlinePoradnik o zdrowiuAplikacja mobilnaMaraton InspiracjiŁódź Maraton AptekiLekarze
Rozmiar tekstu:

Co jeść, żeby nie przytyć

2008-03-13 Źródło: Gazeta Wyborcza

Zdjecie do Co jeść, żeby nie przytyć

Dietetycy od lat powtarzają, że najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie. Trzeba je zjeść, bo daje energię do działania na cały dzień.



Jest to ważne zwłaszcza zimą. Z tym, że o tej porze roku śniadanie powinno być trochę inne. Musi być sycące i ciepłe, aby dostarczyło nam odpowiednią dawkę energii. Najlepsza jest ciepła zupa (nie musi być mleczna - może to być barszczyk czerwony). Ale można też zjeść warzywa odgrzane na patelni i polane np. sosem pomidorowym. Dobra też jest jajecznica. Oczywiście pozostają też „nieśmiertelne“ parówki z wody. O tej porze roku lepiej nie sięgać po płatki lub musli zalane zimnym mlekiem bądź owoce, bo wychładzają organizm.

Kolejny posiłek należy zjeść po około trzech godzinach. Zbyt duże przerwy między posiłkami powodują tycie. Kilogramów dodaje nam także jedzenie zaledwie dwóch posiłków w ciągu dnia. Aby organizm dobrze i sprawnie funkcjonował, należy jeść pięć niewielkich posiłków. Główne to śniadanie, obiad, kolacja, a pomiędzy nimi tzw. dwie przekąski. Jeśli nauczymy się przestrzegać tego zalecenia, zaczniemy w sposób naturalny chudnąć. Na lunch (przekąskę) można zjeść coś lekkiego, np. sałatkę. Można sięgnąć po jogurt lub kanapkę. Obiad powinien być bardziej sycący. Jednak tradycyjne polskie obiady składające się z ziemniaków, mięsa i surówki już dawno wyszły z mody (można sobie na nie pozwolić od czasu do czasu). Zdaniem dietetyków lepiej nie łączyć tych trzech potraw w jednym daniu, bo powodują nie tylko tycie, ale dłużej zalegają w przewodzie pokarmowym i mogą powodować m.in. problemy gastryczne. Zimą dobrze jest zjeść na obiad kaszę (np. z warzywami), bo jest sycąca i zawiera mnóstwo witamin z grupy B, które korzystnie wpływają na nasz układ nerwowy i wygląd skóry.


Tagi: odżywianie dieta
Powakacyjny powrót  do pracy i szkoły
Powakacyjny powrót do pracy i szkoły
Niestety, czas szybko płynie i w związku z tym także bardzo szybko kończą się wakacje i czas urlopów. Trzeba wrócić do szkoły i do (...) więcej »
Dlaczego warto jeść śniadania?
Dlaczego warto jeść śniadania?
Wielu z nas ma problem ze zjedzeniem śniadania, albo przez brak czasu, albo nie mają rano apetytu. Czy można pominąć ten posiłek? (...) więcej »
Ocet jabłkowy i odchudzanie
Ocet jabłkowy i odchudzanie
Odchudzanie zyskuje coraz więcej zwolenniczek. Panie pragnące szybko schudnąć sięgają po różne przyspieszacze pomagające zgubić (...) więcej »
Produkty light
Produkty light
Produkty light bywają lekkie tylko z nazwy, a w miejsce zredukowanego składnika często dostajemy zestaw zapychaczy, barwników i (...) więcej »

Twój koszyk Przechowalnia

Suma: 0 zł
Brak produktów w koszyku.
DARMOWA DOSTAWA W 24-72h
Zamknij [X]

Zaloguj się do swojego profilu!

Wprowadź w pola poniżej swój login i hasło.
Email:
Hasło:
Masz konto na Facebooku? Zaloguj się przy pomocy profilu Facebook i zamów leki!
Zaloguj się
Nie masz konta?
Załóż je bezpłatnie już dziś.
Nie pamiętasz hasła?
Skorzystaj z opcji przypomnienia.
Zamknij [X]
Wylogowanie
W Twoim koszyku znajduje się zamówienie na 0 produkty, które nie zostało skierowane do realizacji w aptece.
Czy na pewno chcesz się wylogować?

Portal Dbam o Zdrowie - leki, suplementy, akcesoria

Wiedza o zdrowiu

Dbam o Zdrowie

Darmowa Infolinia

Katalog Przygotuj dziecko do szkołyDla uczniów, studentówLeki na receptęAkcesoriaCiąża i dzieckoDermokosmetykiDla alergikówDla cukrzykówDla sportowcówDrogi moczoweHomeopatiaKosmetykiMięśnie i stawyNa kacaOczy - krople, soczewki, okularyOdchudzanie i oczyszczaniePamięć, koncentracjaPielęgnacja skóryProblemy pokarmowe, hemoroidyPrzeciwbólowePrzeziębienie i grypaRzuć palenieSeks, zdrowie intymneSerce, krążenieSpokojny senSprzęt medyczny i rehabilitacyjnyStomatologiaStres, poprawa nastrojuŚrodki opatrunkowe i higieniczneTesty diagnostyczneWitaminy i minerałyWzmacniające odpornośćZdrowe nogi, stopyZestawy promocyjneZioła i herbatyŻywnośćAktualnościCzytelniaEncyklopedia lekówEncyklopedia ziółEncyklopedia zdrowiaO nasPomocKontaktRegulaminNota prawnaKarta PodarunkowaFundacja Dbam o Zdrowie
800 111 204
lub (42) 613 31 71
Pisz na adres: pomoc@doz.pl

DOZ.PL - Portal Dbam o Zdrowie
Copyright (C) DOZ.PL Sp. z o.o. 2007 - 2013
Zbąszyńska 3, 91-342 Łódź
NIP 537-249-29-24, KRS 301254
Infolinia: 800 111 204

Redakcja doz.pl

Piotr Gmurek
tel: +48 (42) 200 71 31pgmurek@doz.pl

Reklama w doz.pl

Ewa Dudekedudek@doz.plreklama@doz.pl

Współpraca z producentami

Michał Kudłacikmkudlacik@doz.pl

Współpraca

Jesteś producentem, farmaceutą?Kliknij tutaj