Kategorie tematyczne
Lepiej pić dużo, niż często
2009-03-29 Źródło: Dziennik WschodniRegularne, codzienne picie alkoholu bardziej grozi poważną chorobą wątroby niż upijanie się raz w tygodniu - wyniki brytyjskich badań publikuje pismo "Addiction".
Naukowcy z University of Southampton doszli do takich wniosków po przebadaniu 234 osób z chorobą wątroby. Zebrano od nich dane na temat picia alkoholu w przeszłości - m.in. wypijanych ilości alkoholu, regularności picia i uzależnienia od niego. W badanej grupie 106 pacjentów miało alkoholową chorobę wątroby (ALD), z czego u 80 stwierdzono objawy marskości lub postępującego zwłóknienia. Jak wyliczyli badacze, aż 71 proc. pacjentów z ALD piło alkohol regularnie, każdego dnia. Natomiast pacjenci z innymi schorzeniami wątroby pili w przeszłości raczej z rzadka. Tylko 8 proc. z nich spożywało alkohol w umiarkowanych ilościach - 4 lub więcej dni w tygodniu. Analiza wykazała też, że chorzy na ALD zaczynali pić alkohol w znacznie młodszym wieku (średnia wieku 15 lat) niż pacjenci z innymi chorobami wątroby. A od 20 roku życia wzwyż ich wzorzec picia zmieniał się -zamiast upijać się od okazji do okazji zaczynali pić alkohol regularnie, niemal każdego dnia.
Twój koszyk Przechowalnia
Aktualności
Oczy zwierciadłem umysłu Ryzyko alzheimera zależy od trybu życia Chłopcy też powinni być szczepieni przeciwko HPV Pozytywne myśli wpływają na leczenie Psychoonkolodzy bardzo potrzebni Akcja "Zauważ mnie. Chodzi p(o) zdrowie" - alternatywa na Walentynki! Nowe składniki wina Nowe leki na śpiączkę dzięki genetyce Zaburzenia zegara biologicznego a schizofrenia














