Kategorie tematyczne
Dieta zadecyduje o płci dziecka
2009-03-25 Źródło: www.onet.plNaukowcy z uniwersytetów Exeter i Oxford, dowiedli, że sposób odżywiania się kobiety, ma wpływ na płeć dziecka.
Naukowcy zaprosili do badań 740 kobiet. Zebrane informacje pozwoliły na wysnucie wniosku, że ograniczenie ilości spożywanych kalorii, zwiększa szansę na urodzenie dziewczynki. Wyniki badań mogą tłumaczyć fakt, dlaczego w krajach rozwiniętych odnotowuje się spadek narodzin chłopców.
Lansowanym ideałem piękna jest bowiem kobieta szczupła. Dr Fiona Matthews z University of Exeter, która kierowała badaniami twierdzi, że wiele kobiet, nie posiadając takiej budowy ciała, decyduje się na niskokaloryczne diety. Ich stosowanie, jeśli zejdzie się w czasie z zapłodnieniem zwiększa prawdopodobieństwo urodzenia dziewczynki.
Panie, które zanim zaszły w ciąże spożywały na śniadanie płatki zbożowe - zwiększały szanse, że na świat przyjdzie chłopiec. Podobne wyniki uzyskano w czasie pracy nad zapłodnieniem in vitro. Okazało się, że wysoki poziom glukozy powstrzymywał rozwój embrionów żeńskich.
Twój koszyk Przechowalnia
Aktualności
Pracujesz po godzinach? Zobacz co ci grozi Wiedza medyczna kontra przepisy - trwa spór Kobieta w ciąży nie tyje, ale przybiera na wadze Gimnastyka mózgu powstrzyma chorobę? Komu trudniej jest rzucić palenie? PESEL zamiast RMUA Cytologia może uratować życie Przeciwnowotworowa yerba mate Kobiety mniej odporne na ból














