Co jeść, żeby nie przytyć

Dietetycy od lat powtarzają, że najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie. Trzeba je zjeść, bo daje energię do działania na cały dzień.

Jest to ważne zwłaszcza zimą. Z tym, że o tej porze roku śniadanie powinno być trochę inne. Musi być sycące i ciepłe, aby dostarczyło nam odpowiednią dawkę energii. Najlepsza jest ciepła zupa (nie musi być mleczna - może to być barszczyk czerwony). Ale można też zjeść warzywa odgrzane na patelni i polane np. sosem pomidorowym. Dobra też jest jajecznica. Oczywiście pozostają też „nieśmiertelne“ parówki z wody. O tej porze roku lepiej nie sięgać po płatki lub musli zalane zimnym mlekiem bądź owoce, bo wychładzają organizm.

Kolejny posiłek należy zjeść po około trzech godzinach. Zbyt duże przerwy między posiłkami powodują tycie. Kilogramów dodaje nam także jedzenie zaledwie dwóch posiłków w ciągu dnia. Aby organizm dobrze i sprawnie funkcjonował, należy jeść pięć niewielkich posiłków. Główne to śniadanie, obiad, kolacja, a pomiędzy nimi tzw. dwie przekąski. Jeśli nauczymy się przestrzegać tego zalecenia, zaczniemy w sposób naturalny chudnąć. Na lunch (przekąskę) można zjeść coś lekkiego, np. sałatkę. Można sięgnąć po jogurt lub kanapkę. Obiad powinien być bardziej sycący. Jednak tradycyjne polskie obiady składające się z ziemniaków, mięsa i surówki już dawno wyszły z mody (można sobie na nie pozwolić od czasu do czasu). Zdaniem dietetyków lepiej nie łączyć tych trzech potraw w jednym daniu, bo powodują nie tylko tycie, ale dłużej zalegają w przewodzie pokarmowym i mogą powodować m.in. problemy gastryczne. Zimą dobrze jest zjeść na obiad kaszę (np. z warzywami), bo jest sycąca i zawiera mnóstwo witamin z grupy B, które korzystnie wpływają na nasz układ nerwowy i wygląd skóry.



Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus