Zamów leki onlinePoradnik o zdrowiuAplikacja mobilnaMaraton InspiracjiŁódź Maraton AptekiLekarze
Rozmiar tekstu:

Zmień kolejność jedzenia! Kolejność posiłków w ciągu dnia ma znaczenie

2011-05-18 Źródło: DOZ.pl
Autor: mgr Joanna Sławska

Zdobądź umiejętność dobierania prawidłowych składników posiłku, do każdej pory dnia. Z czego powinno się składać nasze śniadanie, obiad oraz kolacja?

Pośpiesznie spożyte rano kanapki z masłem, szynką i majonezem nie są tu najlepszym przykładem, gdyż, odbiją się szerokim echem w postaci zgagi, wzdęć, bądź ospałości. Organizm zamiast skupić energię na pracy, spożytkuje ją na trawienie ciężkiego porannego posiłku. jaka pora ich spożycia uważana jest za najrozsądniejszą?

Śniadanie

  • Najlepiej spożyj je w godzinach porannych (6.00-10.00)- późniejsza pora pierwszego posiłku prawi, że przez resztę dnia będziesz ospały i niezdatny do pracy
  • Przed posiłkiem wypij szklankę ciepłej wody- wspomoże perystaltykę jelit oraz wzmoże proces ewakuacji resztek pokarmowych z jelita grubego.
  • Podczas uczucia lekkiego głodu sięgnij po owoc bądź warzywo lub wypij szklankę świeżo wyciśniętego z nich soku - ilość zawartej w nich energii pobudza, a jednocześnie w zupełności wystarcza do pory obiadowej.
  • Spożywaj produkty zbożowe oraz pełnoziarniste pieczywo- są lekkie, pożywne i sycące, a także zawierają niezbędne witaminy.
  • Dostarcz organizmowi węglowodany oraz białka- możesz przygotować kanapkę z szynką drobiową, jajkiem bądź z masłem orzechowym.

Obiad

  • Najlepiej przeznaczyć na niego czas w godzinach 12.00-14.00
  • To odpowiednia pora na produkty bogate w skrobię oraz warzywa - zawarta w nich energia uwalniana jest stopniowo i stanowi źródło siły na drugą część dnia.
  • W skład obiadu powinno wchodzić również białko zwierzęce oraz małe ilości tłuszczu- lipidy wchodzą bowiem w skład błon komórkowych, natomiast białko zwierzęce ulega powolnej obróbce w procesie trawienia, dzięki czemu uczucie sytości trwa dłużej.
  • Kończąc posiłek nie powinno odczuwać się uczucia sytości bądź przejedzenia- staraj się, by obiad był najbardziej obfitym posiłkiem w ciągu dnia, nie zapominając przy tym o zdrowym rozsądku (informacja o zjedzonym posiłku dostarczana jest do mózgu dopiero po 20min- nie warto zatem robić dokładek).
  • Pamiętaj, że zdrowy posiłek nie zajmuje całej objętości żołądka- należy pozostawić w nim wolną przestrzeń, która umożliwi szybsze strawienie pokarmu oraz wytwarzanie gazów.

Kolacja

  • Staraj się nie jeść o późnych godzinach - za ewentualne odstępstwo uważa się 3 godziny od położenia się w celu spoczynku. Najlepsza pora na tego rodzaju posiłek to godziny między 17.00 a 19.00.
  • Zjedz skromny, lekki posiłek bogaty w mikroelementy oraz witaminy - najlepsza będzie w tym przypadku sałatka bądź warzywo przyrządzone na parowarze.
  • Jeśli mimo wcześniej spożytej kolacji znów czujesz się głodny, nie jedz- pamiętaj, że położenie się do snu z pustym żołądkiem umożliwi jego regenerację w ciągu nocy, przez co następnego dnia będzie on znów gotowy do działania. 
Autorem artykułu 'Zmień kolejność jedzenia! Kolejność posiłków w ciągu dnia ma znaczenie' jest mgr Joanna Sławska . Kopiowanie treści bez zgody redakcji zabronione.

Tagi: błędy żywieniowe dieta odchudzanie odżywianie
Rolki – sposób na smukłe nogi i jędrne pośladki
Rolki – sposób na smukłe nogi i jędrne pośladki
Wygląd nóg i pośladków przyprawia o ból głowy niejedną kobietę. Jednak zamiast narzekać, że pierwsze nie grzeszą smukłością, a drugie (...) więcej »
Czarna jagoda i jagoda goji
Czarna jagoda i jagoda goji
Sezon letni to czas zbioru jagód. Nie każdy z nas jednak wie, że owoce borówki czernicy (Myrtylli fructus), oprócz wspaniałego smaku (...) więcej »
Hula-hop a modelowanie sylwetki
Hula-hop a modelowanie sylwetki
Pamiętasz, ile frajdy jako dziecku sprawiało Ci kręcenie hula-hop? Koniecznie zainwestuj w to niepozorne koło ponownie. Sezon na (...) więcej »
Trybula – właściwości lecznicze
Trybula – właściwości lecznicze
Jako aromatyczną przyprawę ceniono ją już w antyku, a średniowieczni zielarze odkryli jej właściwości lecznicze, które służą nam do (...) więcej »

Twój koszyk Przechowalnia

Suma: 0 zł
Brak produktów w koszyku.
DARMOWA DOSTAWA W 24-72h
Zamknij [X]

Zaloguj się do swojego profilu!

Wprowadź w pola poniżej swój login i hasło.
Email:
Hasło:
Masz konto na Facebooku? Zaloguj się przy pomocy profilu Facebook i zamów leki!
Zaloguj się
Nie masz konta?
Załóż je bezpłatnie już dziś.
Nie pamiętasz hasła?
Skorzystaj z opcji przypomnienia.
Zamknij [X]
Wylogowanie
W Twoim koszyku znajduje się zamówienie na 0 produkty, które nie zostało skierowane do realizacji w aptece.
Czy na pewno chcesz się wylogować?

DOZ.PL - Portal Dbam o Zdrowie
Copyright (C) DOZ.PL Sp. z o.o. 2007 - 2013
Zbąszyńska 3, 91-342 Łódź
NIP 537-249-29-24, KRS 301254
Infolinia: 800 111 204

Redakcja doz.pl

Piotr Gmurek
tel: +48 (42) 200 71 31pgmurek@doz.pl

Reklama w doz.pl

Ewa Dudekedudek@doz.plreklama@doz.pl

Współpraca z producentami

Michał Kudłacikmkudlacik@doz.pl

Współpraca

Jesteś producentem, farmaceutą?Kliknij tutaj