Wiele osób cierpi na napięcia i sztywność okolic karku i szyi. Można temu zaradzić stosując proste ćwiczenia. Oba są łatwe w wykonaniu i nie wymagają żadnego dodatkowego sprzętu.

Połóż się na plecach. Ugnij nogi w biodrach i kolanach, stopy postaw na szerokość stawów biodrowych.
Z wdechem wyprostuj i wydłuż odcinek szyjny kręgosłupa – tak jakby szyja miała się wydłużyć, głowa oddala się od klatki piersiowej.
Z wydechem przyciągnij brodę do dekoltu – tak, żeby pojawiła się tzw. „druga broda”. W trakcie ćwiczenia nie unoś głowy, powinna ona pozostać cały czas w kontakcie z podłożem.

Drugie ćwiczenie dodatkowo rozluźni mięśnie twarzy i żuchwy.
Pozycja wyjściowa taka, jak w ćwiczeniu poprzednim. Czubkiem nosa rysuj małe kółka lub też leżące ósemki. Zawsze pamiętaj żeby wykonać ćwiczenie w obu kierunkach. Podobnie jak poprzednio, głowa cały czas pozostaje w kontakcie z podłożem. Możesz sobie wyobrazić, że leżysz na piasku. Gdy poruszasz głową, potylica powinna swoim ruchem zrobić dołek w nim dołek.



Wasze komentarze


Informacje / opinie publikowane w komentarzach stanowią subiektywną ocenę użytkownika i nie mogą być traktowane jako porada dotycząca leczenia / stosowania leków . W przypadku wątpliwości prosimy o konsultacje z Farmaceutą Dbam o Zdrowie.

komentarze wspierane przez Disqus